2018. április 01. | 19:55

A Mercedes luxusautójának következő generációja várhatóan 2020-ban fog debütálni, az AMG műhelye pedig ezzel együtt egy új erőforrás bemutatását tervezi.

„Egy teljesen új korszak veszi kezdetét 2020-ban” – mondta az AMG vezérigazgatója a március 29-én megtartott sajtótájékoztatón. A márka CEO-ja több ízben is kitért arra, hogy a folyton alakuló igények mennyire átformálják az egész autóipart. Továbbá el kellet fogadniuk, hogy a következő évtizedben már olyan környezetvédelmi megszorítások fognak érvénybe lépni, amik miatt radikális változtatásra van szükség.

Az aktuális S-osztály csúcsváltozatában, az S65 AMG-ben használt biturbós V12-es erőforrás lesz az első, amit nyugdíjaznak a következő években. A gyártó szerint ez a modell már csupán azoknak készült, akiknek a hengerszám egyet jelentett a presztízsértékkel. Fájó szívvel válnak meg a hatalmas 12 hengeres egységtől, de egyúttal meg is nyugtatott mindenkit, hogy méltó utóddal fog folytatódni a széria.

A hatékonyság maximalizálása lesz az elsődleges szempont a továbbiakban, szeretnék a jelenleg is forgalomban lévő 4 literes biturbó motorjukból a lehető legtöbbet kihozni. Az AMG szerint rengeteg potenciál van még az említett V8-asban, teljesítménye várhatóan a 7-800 lóerőt is el fogja érni anélkül, hogy jelentősen csökkenne az élettartama. Ezzel pedig gyakorlatilag elveszítette létjogosultságát a korábbi V12-es. Nagyobb erő, kevesebb károsanyag és alacsonyabb fogyasztás.

A sajtótájékoztató másik fő témája az AMG célközönségének bővítése volt. elmondták, hogy ez elmúlt évek felmérései egyértelműen azt mutatják, hogy az emberek egyre fontosabbnak tarják környezetüket, óvni akarják, és ennek fényében választanak járművet maguknak. Jelentős százalékuk viszont nem akar lemondani a teljesítményről és a sportos menettulajdonságokról. Az AMG termékei náluk egyből kiesnek, hiszen a köztudatban nem „zöld” autóként tartják számon őket. Ezen a hozzáálláson kívánnak változtatni a következő években, az új S-osztály pedig tökéletes alany lesz, hogy a vásárlók meggyőződjenek elhivatottságukról.

Az új turbómotor és az elektromos rendszer kombinált teljesítménye 400 lóerő körül lesz

A 63-as szám az évek alatt a márka (egyik) védjegyévé vált, így ez a jövőben is a márka alappilléreként fog szolgálni. Az időközben megjelent 43-as és 53-as modellek kevesebb hengerrel ugyan, de hozzák az AMG-re jellemző dinamikus vezetési élményt. Az Affalterbach-i család 2020-tól új taggal fog bővülni, ekkor debütál a 33-as. A zászlóshajóban egy 1,2 literes, háromhengeres turbós erőforrás fog helyet kapni, villanymotorokkal megtámogatva. A hibrid hajtás megtervezésénél a Projekt One-ban is használt technika szolgál alapul, ami kimondottan ígéretesnek hangzik. Konkrét számokat ugyan még nem említettek, de a kombinált teljesítmény 400 lóerő környékén lesz, a 0-100-as gyorsulás másodpercben megadott értéke is várhatóan négyessel fog kezdődni.

A hibridhajtás alapjául az AMG Project One-ban használt technika szolgál

Az akkumulátorok adta többletsúly okozza a legnagyobb fejfájást a gyártónak, hiszen a Mercedes zászlóshajója még legsoványabb változatában is súrolja a 2000 kilogrammos tömeget. Szénszálas műanyag alkatrészekkel próbálják minél alacsonyabban tartani a súlyt, illetve a belsőégésű motort tervezik kikönnyíteni, amennyire csak lehet. Terveik szerint az új modell tisztán elektromos üzemben is képes lesz 400 kilométert megtenni. Az AMG már megkezdte a prototípusok tesztelését, de a vételárról és az egyéb paraméterekről még egyelőre nem esett szó. Mindenesetre én kíváncsian várom a további részleteket!

Nem mellesleg kellemes április elsejét kíván az Alapjárat csapata! Ezt benézted ??