Hello BMW, szeretném, ha útbaigazítanál!

Frissítve:
2018-09-18, 22:00

Új, hangalapú vezérléssel ellátott támogatórendszert mutatott be a BMW.

Az Alapjárat csapatának már volt szerencséje a „Hey Mercedes” élményhez az új A-Osztály kapcsán, most pedig olyasféle repostként megérkezett a másik nagy német gyártó szólongatható szoftvere is. A BMW bemutatta az IPA, azaz az Intelligent Personal Assistant funkciót. A bajor gyártó egy másfél perces reklámvideóban mutatja be mi mindenre is lesz képes a rendszer, aminek használatához az ujjadra már nem is lesz szükséged, elég, ha szép tisztán beszélsz angolul.

2019 márciusától a BMW-nél is életre kel a digitális co-pilot rendszer fogalma és bevezetésre kerül az új IPA funkció, amely egyaránt képes támogatni mind az utasokat mind a vezető személyt. Mindezt természetesen hangvezérlés útján.

Az új Intelligent Personal Assistant különböző módokon aktiválódik. Az autón belül elég csak megszólítanunk, „Hey BMW” és az autó máris képzeletbeli füleit hegyezi, hogy miben segíthet neked. A járművön kívül sem kell kétségbe esni, hiszen az IPA rendszer kompatibilis lesz a legtöbb okoshangszóróval és okoskészülékkel, így probléma nélkül integrálható be a funkció a tulajdonosok mindennapi életébe.

A rendszer kezeli az összes alap funkciót, mint például a klíma beállításokat, zene választást és navigációs beállításokat, de mindezen valamivel azért túl mutat az új funkció. Az utasok és a sofőr megkérdezhet akár olyan filozófiai mélységekkel megáldott dolgokat is, mint hogy „Mi az élet értelme?” de közölhet is dolgokat a kocsival, például „Hey BMW, fáradt vagyok” ezekből a mondatokból a digitális asszisztens felméri, hogy milyen állapotban van a sofőr, és ahhoz igazítja a világítást, a zenét és az utastér hőmérsékletét. Ezzel segíti, hogy a sofőr figyelmesebb és fókuszáltabb maradjon vezetés közben.

A BMW új IPA rendszerének látványterve

Integrálható lesz a Microsoft Office 365 és a Skype for Business app is, amivel gyakorlatilag egy mozgó irodává avanzsálhatnak az új bajor gépek. A sofőrök egyébként el is nevezhetik másodpilótájukat, így elhagyható a „héj béemdáböljú” megnevezés és helyette egy a sofőr által választott néven lehet szólongatni tovább az autót, ami hallgatni is fog rá.

A rendszer minden kérdés és kérés után elraktározza a vezetőről begyűjtött információt és aszerint alakítja a továbbiakban annak környezetét. Gyakorlatilag megtanulja az autód, hogy ki vagy és milyen szolgáltatásokat részesítesz előnyben, hova tovább még azt is, hogy mire van szükséged közülük. A gépjármű figyeli majd az általa kedvelt útvonalakat és felismeri majd a „Vigyél haza!” parancsot is. Természetesen az egész rendszer által összeszedett információ halomból készül majd el a BMW ID, ami a BMW-tulajdonosok személyes profiljának felel majd meg.

2018 BMW Z4 oldalnzetből, sivatagos környezetben

A gyártó elmondása szerint a jövőben a rendszer már olyan információkat is gyűjt majd, melyeken keresztül figyelmeztetheti a sofőrt az alacsony guminyomásra, vagy hogy közeleg a forgalmi vizsga lejártának dátuma. Elvileg az új vizsgára való időpont foglalás is benne lesz a használható funkciók listájában, de erősen kétlem, hogy a magyarországi bürokrata rendszer képes lenne adoptálni ezt a lehetőséget az elkövetkező 200 évben.

A BMW új fejlesztése nem titok, hogy visszavágás a Mercedes-Benz User Experience (MBUX) rendszerére, amely hasonlóan az autóval való társalgásra fókuszál. Az új co-pilot azoknál a modelleknél lesz elérhető, melyek rendelkeznek a Live Cockpit Professional vagy a BMW 7.0 operációs rendszerével. A kiegészítő 2018-tól már megrendelhető lesz az új 3-as szériával a Connected Package Professional név alatt, ami további más segédfunkciókat is tartalmaz, 2019-től pedig az érkező BMW X5, Z4 modellbe, és a 8-as szériába egyaránt.

Forrás:

Kapcsolódó írások

2018 Toyota Supra kémfotón
2018. szeptember 26.
A GR Suprát már több cikken keresztül szét szedtük nektek az elmúlt fél év alatt, de most végre itt az utcai verzió is!
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja