2022. augusztus 16. | 13:22

Elkaszálják az izommodelleket, az elektromosítás az új cél.

A Dodge-nál megint beszántják a Chargert és a Challengert, ami szomorú hír az izmos amcsi vasak rajongóinak. A hetvenes évek bálványainak modernkori reinkarnációt a 2000-es évek közepén hozta vissza a kínálatba az amerikai autógyártó, de úgy fest, ezeknek az újkori benzintemetőknek is vége. A döntés nem véletlen, hiszen a Dodge márkát birtokló Stellantis flottájának átlaga az utolsó helyen áll az USA-ban az üzemanyag-fogyasztás és szén-dioxid-kibocsátás tekintetében.

Dodge Challenger
2019-es Dodge Challenger T/A (Kép: Dodge)

Tim Kuniskis a Dodge vezérigazgatója nem vetette el a lehetőséget, hogy a Charger és Challenger nevet továbbviszik a jövőben érkező elektromos járműveknél, akár a 2024-re ígért elektromos izomautónál. Persze a cég nem engedi el csak úgy a két húzónevet, a nagy fináléban kihozzák a maximumot az eladásokból, ezért hét speciális modellel kényeztetik majd a rajongókat.

Dodge Charger
2021-es Dodge Charger SRT Hellcat Redeye (Kép: Dodge)

Ennek kapcsán érdekes hír, hogy a márkakereskedésekben elérhetővé vált a Challenger lehajtható tetős változata is, még ha gyárilag ilyen sosem készült. A 2022-es modellekre egy olyan változatot kínálnak, amit a külsős Drop Top Customs cég készít el a kabriózni kívánóknak. A márkakereskedőnél megrendelt modell a gyárból rögtön az átalakítást végző céghez kerül, majd innen kerül a kereskedésbe és a vevőhöz, cirka 25 999 dollár felárért.

A Stellantis kandai Bramptonban üzemelő gyára, a cég elmondása alapján közel másfél millió belső égésű motoros Chargert és 726 ezer Challengert gyártottak, aminek 2023-ban vége lesz. Az év eleji bejelentés alapján 2,8 milliárd dollárt fektetnek az üzem korszerűsítésébe.