2017. június 08. | 14:05

A Honda célkitűzése, hogy 2025-re vezetés közben alhasson a sofőr, ne kelljen folyamatosan az utat figyelnie, valamint hogy az utazással töltött idő szórakoztató legyen

Hachigo Takahiro, a Honda vezérigazgatója elmondta, hogy a célkitűzésük az önvezetés terén a 4. szint elérése, ahol a sofőr már kikapcsolódhat, miközben úton van. Az önvezetésnek 6 szintje van, 0-tól 5-ig, attól függően, hogy az önvezetés mennyire valósul meg. 4. szinten a sofőrnek még mindig képesnek kell lennie a közbeavatkozásra, de olyan inger- és akciószegény helyzetekben, mint autópályán való haladáskor nem szükséges az utat figyelnie.
„Egy olyan társadalom megvalósítását tervezzük, ahol az emberek nem szenvednek autóbalesetet. Emellett olyan termékeket akarunk létrehozni, amelyek lehetővé teszik az emberek számára, hogy élvezhessék a mobilitás szabadságát, és létrehozzon egy olyan utasteret, ami a közlekedést szórakoztatóvá teszi. Célunk, hogy világszinten vezető szerepet töltsünk be az ütközésmentes és a károsanyagkibocsátás-mentes technológiában." – mondta Hachigo.

Hachigo Takahiro, a Honda vezérigazgatója nem hagyja vállalatát lemaradni a technológiai versenyben

Hachigo felvázolta a Honda terveit is arra vonatkozóan, hogy 2020-ra már szeretnék, ha autóikban megjelennének a félönvezető-rendszerek. Ez összhangban van azzal, hogy sok autógyártó, köztük a Honda riválisai is hasonló célkitűzésekkel bírnak erre az időszakra. Így ha nem akarnak lemaradásban lenni, a Hondának is tartania kell a tempót. Ehhez persze sok mindenen kell még fejleszteni, mint például a nagy pontosságú térképeket, a forgalmi adatok feldolgozását, a telekommunikációs egységeket, a teljesen integrált kamera-radar, valamint a kamera-lidar rendszereket (a lidar lézer alapú radar). Az önvezetéshez vezető út azonban még hosszú és sok munka, hiszen először integrálni kell a rendszert autópálya-körülményekhez. Ehhez azonban a sávtartó-, kormányzási-, automatikus előzési- valamint sávváltó-rendszereket is fejleszteni kell. Ha ezek megvannak, akkor jöhet a közlekedési szempontból keményebb dió, a városi környezetben való használat is, ezt a terveik szerint 2023-ra érik el és gyártásba is kerülne a technológia.
A Honda tudja jól, hogy hosszú még az út a teljesen önvezető autókhoz, de elég jó tapasztalataik vannak korábbról a mesterséges intelligenciák terén

Hachigo elmondta, hogy a 4. szintű önvezetés eléréséhez fejleszteni kell a mesterséges intelligenciát, ami képes utánozni az emberi vezetést, érzékelni a környezetét és nagypontosságú térkép vagy GPS nélkül is kell tudnia navigálni. Hogy ezt elérjék, a Honda felállított egy speciális részleget, ami tanulmányozza a baleseteket, hogy jobban megértsék az emberi viselkedést az utakon, ugyanis a balesetek 90%-a emberi mulasztásból következik be. Sok mérnökük, akik ezen a projekten dolgoznak korábban az ASIMO-robotok fejlesztésében vettek részt, aminek célja az emberi viselkedés leutánzása volt.
"Végezetül, a Honda úgy látja, hogy a mesterséges intelligencia rendszereinek fejlesztése olyan automatizált járművet eredményezhet, amely úgy reagál, mint egy emberi vezető" - mondta Hachigo. "Más szóval, ami képes elindulni és megállni, követni az utat, fordulni az elágazásoknál és reagálni a többi közlekedésben résztvevőre, ugyanabból a vizuális információból, mint az ember - nem nagy pontosságú térképek vagy GPS segítségével."

ASIMO, a Honda projektje arra, hogy egy robot képes legyen utánozni az embert egyáltalán nem most indult, hanem 2000-ben

A Honda továbbra is kínálja a vásárlói számára nem egy modellhez a Honda Sensing biztonsági csomagot, ami táblafelismerő rendszert, sávtartó asszisztot, adaptív tempomatot, valamint ütközéselkerülő rendszert. Forrás: Autocar
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!