Honda Spoon S660 – Láttál már ilyet?

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

A Spoon elnevezés furcsán hangzik, de egész jól passzol a járgányhoz!

Társszerző: Hajas Imelda

Az elnevezés egészen passzol egymáshoz, akár a rántotta és a bacon, akitől kapta pedig nem más, mint Ichishima-san, az 1988-ban alapított japán Spoon Sports Company tulajdonosa. A vállalat a Honda Motor Company által gyártott autókra szakosodik, hajtómű tuningolással, és alkatrészgyártással foglalkozik. Céljuk olyan járművek létrehozása, melyek bár sportosak, de egyben a legjobb technológiát és igazi kényelmet nyújtanak.

Honda Spoon S660 kei car tuningolt változat

A kei-car egy japán elnevezés, melyet leginkább kisteherautókra, miniatűr platósokra, vagy dobozos, kisebb méretű áruszállítókra használnak és az ilyen típusú járművek a japán kormány adó- és biztosítási szabályainak megfelelően lettek tervezve. Bizonyos külső, (mint mondjuk a sárga rendszámtábla), valamint belső korlátozásokat szabtak a kei-caroknak, kezdetben például a motor hengerűrtartalma 150 köbcentire, a kétüteműeké 100-ra volt szabályozva, de idővel mindig növeltek rajta egy keveset, mert szerették volna, hogy egyre több- és több gyártó foglalkozzon kei-carokkal.

gyöngyházfehér Honda Spoon S660

A Honda 1991-ben bemutatta a Beat nevű, kei-car kategóriába tartozó modellt és egyben ez volt az utolsó, melyet maga Soichiro Honda hagyott jóvá halála előtt. Ennek frissítéseként, valamint azért, hogy ne feledkezzen el senki a kei-car kifejezésről, megalkották az S660-at, amit akár az új NSX-hez is lehet hasonlítani, hiszen amellett, hogy mindkét autóban középmotor van, pilótafülkéjük is hasonlóan kialakított.

Az S660 megjelenésekor nagy népszerűségnek örvendett a japán tunerek körében is, izgalmas látni, ahogy a különböző cégek más-más alakításokat végeznek rajta. Míg a tunerek közül sokan vad és mintás külsőt alakítottak a Hondának, a Spoonnál egy kifinomultabb, fejlettebb vonal mellett döntöttek. Minden az alváznál kezdődik – az autó 800-850 körüli kilogramm mennyiséget húz magával a külsején megfigyelhető kis merevítésekkel és aerodinamikai elemekkel, a lengéscsillapítókkal és a fékrendszerrel együtt, amik az elsősorban Japán utcáira tervezett autó esetében tökéletesen alkalmazkodnak a keskeny járatokhoz is.

Honda Spoon S660 vízpart mellett

Mindent házon belül fejlesztettek ki, az autó kinézete egy új irányba mutat, és vannak olyan prototípus-részei, melyek még nem érték el a piacot, de már készen állnak rá. A gyári soros háromhengeres 660 köbcentis középmotor mellé egy Spoon-fejlesztésű sárga burkolatú turbo kit lett elhelyezve a motorháztető alatt, nagyobb fojtószeleppel és Spoon N1 hangtompítóval, mindez a gyári 64 lóerőhöz (47 kW) hozzátoldott még 43-at, a folyamat összességében így egy 67%-os növekedést eredményezett!

Honda Spoon S660 motorja

A kis HKS SSQV lefújószelep a sofőr fülétől kb. 30 centiméterre helyezkedik el, és rendkívül vicces zenét produkál a keskeny utcákon való haladáskor. A kei-car autókat kifejezetten japán piacra tervezték, ezért a mérnököknek nem volt céljuk, hogy az S660 illeszkedjen az Európai keretekbe.

Ha 180 centinél magasabb vagy, az már rég rossz, ugyanis jó esetben beütnéd a térded a kormányba, rossz esetben pedig be sem tudnál ülni az autóba, de a Spoonnál mégis figyeltek arra, hogy a karbon sportülések lehetővé tegyék a kabin használatát.

S660 belső, karbon sportülés

A vaskos, elektromos kormánykerék a Spoon Momo 340 milliméteres egységével lett helyettesítve, ami talán az egyik legjobb dizájnelem az autóban. A váltó is cserélve lett, a régi helyére egy Duracon fejlesztés került, tetején Spoon Sports felirattal vízjelezve, a kuplung, az LSD (sperr differenciálmű), a lendkerék és a hajtótengely viszont már különálló és egyedi Spoon-fejlesztések.

Momo kormánykerék az S660-ban

A végeredmény egy olyan belső, mely a sofőrt helyezi középpontba, még egy árva hangrendszer sincs elejtve, nehogy rontson az összképen, úgyhogy az S660 vezetőülésébe csak akkor éri meg beülni, ha kifejezetten vezetni akarsz. Csomagtartóról ne is álmodj, ha pedig a nagybevásárlást tervezed a Hondával, akkor is jobb, ha egyedül mész!

Forrás:

További autós hírek

Gyalogátkelőhelyen gázolt el egy idős asszonyt egy negyvenöt éves Nógrád megyei nő. Mivel a baleset körülményei miatt elrendelt pályaalkalmassági vizsgán…

A HVG egyik olvasóját nem kicsi meglepetés érte ma. Egy kapuvári parkolóban, fizető övezetben hagyta autóját, miután parkolójegyet vett és…

Már a rendszámnál akadtak gondok a fejben: Alfagirl!??? Nyilván akár lehetett valami “izomagy reklám” megrendezett videó, amit sejtet a rendszám,…

Az Electrec szúrta ki, hogy nemrég nyilvánosságra hozták a Tesla egyik idén benyújtott szabadalmát, ami “A járművek és a napelemek…

Egy amerikai férfi driftelve próbált elhajtani egy arizonai benzinkútról tankolás után. A manőver közben elveszítette az uralmát a Ford Mustangja…

Kapcsolódó írások

Ronny Urland Honda motoros Trabant 601S-je
2019. október 09.
Az európai hegyi felfutó sorozaton pirított a Honda motoros Trabant.
Egy Beetle pick-up alapokon – V6-os bogár tuning
2018. szeptember 04.
Német bódé, amcsi alvázzal és motorral egy kanadai fanatikus keze nyomán.
1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.
1958 Continental Mark III, piros kabrió, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 28.
1958-ban a Ford megpróbálta feléleszteni a haldokló Continental divíziót. A Mark II utódjául egy költséghatékony 7,0 literes yachttal állt elő, ami 1958-ban a Mark III-ban teljesedett ki