2018. április 19. | 14:47

Egy Hooters-lányból te se néznéd ki, hogy rajong az autóversenyzésért, olyan szinten, hogy ő maga is amatőr Time Attack pilótává válljon!

Társszerző: Bolgár Krisztián

Már volt cikk hölgy tunerről és hölgy tulajdonosokról, de én úgy gondolom, hogy még mindig nem elég a gyengébbik nem által készített (vagy kigondolt) autók bemutatóinak száma. Márpedig válogatni azt lehetne bőven, mivel az USA-ban, Ázsiában és még Európában is (leginkább az USA-ban) megannyi női tuning klub, közösség, sőt még találkozó is van. Szóval sose hidd azt, hogy a nők nem rajonghatnak olyan dologért, amit te is imádsz, mivel ez közel sem ilyen egyszerű. Mint ahogyan az sem, hogy a női tuner „karrierek” sok tekintetben másképp teljesülnek be, mint a férfiaknál. Egy lánytól nyilván nem lehet elvárni, hogy Ő maga építse át autóját, autószerelői tapasztalat és tudás nélkül, míg egy férfitől ez „elvárható”, ha másért nem, a személyes büszkesége miatt. Persze ez csak azok szerint „kivételezés”, akiknek projektautói nem értek el akkora figyelmet, mint amekkorát szerettek volna vele. Savanna büszke arra, hogy honnan indult el és hogy milyen állapotra hozta (nyilván némi segítséggel) Nissan 350Z-jét.

Egy esőernyős Hooterből amatőr autóversenyző

Savanna története egészen egyedüli, még ahhoz mérten is, hogy hány tuner életét mutattam be röviden az elmúlt időszakban. Volt köztük egészen érdekes is, de Savanna sztorija eddig a leginkább érdekfeszítő (egyelőre).
Z és a tesztoszteron – a kezdeti street legal affinitások elvesztek a szponzorok megjelenésével. Savanna végül egy csak pályán használható versenyautót alkotott meg.

Az ifjú texasi lány autóversenyzői ambíciói egy autós eseményen történő modellkedéssel kezdődtek. Felkeresték, hogy hostess lányokat keresnek reklámesernyők hordozásához a pitben. Savannának nem is kellett több, mindig is imádta a versenypályák különleges kisugárzását és „illatát”, ezért azonnal igent mondott. A Nissan Motorsport kereste fel, a munka pedig a megszokott volt. Csinosnak lenni, sétálni minél látványosabb helyeken és mindig mosolyogni. Csakhogy ez az egyszerű munkalehetőség sokkal többet jelentett Savanna számára, mint a többi hostess lánynak. Savanna odavolt a versenyhétvégéért és állandóan az autók közelébe igyekezett kerülni. Az esemény végén pedig beszélgetett néhány versenyzővel, csapattulajdonossal, hogy mégis mi kéne ahhoz, hogy Ő is versenyezhessen. A válaszokon még Savanna is meglepődött, hiszen a legtöbben azt mondták, hogy bármikor jöhet a pályára az szabadedzések időpontjaiban, csupán saját, erre a célra felkészített autót kell biztosítania magának. A probléma csak az volt, hogy Savanna éppen egy kisteherautót hajtott akkoriban, így szüksége volt egy gazdaságos, de mégis megfelelő versenyautóra.
Az egyedi alumínium diffúzor és első splitter Savanna keze munkája, csak úgy, mint a labor nagy része (nyilván egy kis csapatsegítséggel)

Az ideális pályaautó: Nissan 350Z

Nem is volt kérdés, hogy a hölgyemény milyen autó mellett fog dönteni, hiszen a Nissannál töltött hétvége alatt meggyőzték, hogy egy 350Z vagy 370Z az Ő potenciális versenyautója. Ugyan vacillált még egy Subaru Impreza és egy Hyundai Genesis között, végül 2014-ben egy 2008-as, alapfelszereltségű, de jó állapotú 350Z-t vásárolt meg. A versenyautók között töltött hétvégék ezennel elindultak, hiszen Savanna addigi kapcsolatait felhasználva sikeresen jelentkezett egy 350Z klubba, akik bérleti joggal rendelkeztek a Motorsport Ranch Houston versenypályán a megadott hétvégéken. Savanna elkezdte fejleszteni magát, de hiába volt a 350Z kicsattanó formában, gyári állapotában ez a sportkupé sem volt képes felvenni a versenyt a pályára felkészített testvéreivel. Az átalakítás gondolata tehát elindult a Hooter lány fejében, aminek hamar meg is lett a gyümölcse.
Made in USA – a gyári 280 lóerős V6-os helyére bekerült egy 500 lóerős V8-as

„Egy LS blokkos 350Z-ről álmodoztam”

A kötelező felni/futómű tuning után Savanna köridei folyamatosan javultak és Ő is egyre több tapasztalatot szerzett a versenypályán. A kezdeti alakítások viszont újabb módosítások gondolatát eredményezték Savannánál, mint például a Corvette-erőforrás beépítése, ami az amerikai tuning életben egy kiemelkedő státusszimbólum. Az univerzális GM-blokkot nem véletlenül rakom idézőjelbe, ugyanis a Corvette-erőforrások valóban rengeteg japán, német és amerikai gépkocsiba kompatibilisek, minimális alakítások után. A 2016-os Global Time Attack eseményen elért ideje után úgy gondolta a tuner, ha gyári V6-os blokkal ilyen eredményt ért el, akkor milyen lett volna az 500 lóerős LS-blokkal? Ennek hatására be is került egy LS3-as V8-as erőforrás, Holley benzinellátással, Koyo hűtéssel, egyedi vezérműtengelyekkel és downpipe-val, CD8-as manuális váltóval, Exedy kuplunggal. Az eredmény pedig 500 lóerő, amellyel már Savanna is elérhetett komoly időket az általa áhított kategóriákon belül.
A belső is teljesen átvette a profi versenyautó jelleget

Persze a tuner is tudta, hogy futómű nélkül nincs pályaautó, így a kezdetleges megoldásokat egy Fortune Auto állítható futóműre, SPL lengőkarokra, szilentekre, ISR irányító-karokra, toronycsapágyakra és egy OS Giken differenciálműre cserélte. A Stoptech nagyteljesítményű fékrendszere és a König Hypergram 18x10,5”-os garnitúrája is az elengedhetetlen módosítások közé tartozott. A versenyeken való szerepléseinek köszönhetően pedig még szponzorok is felkeresték Savannát, mint például az Enjuku Racing, akinek egy 350Z-re volt szüksége a reklámfelületéhez. Savannának pedig pont egy bukóketrecre volt szüksége, így megköttetett a szerződés. A beltér persze még tovább módosult a Sparco üléseknek, Grip Royal kormánynak, Holley műszereknek és az egyedi műszerfalnak köszönhetően. A kültér is kiegészült néhány szponzorajándékkal, mint a Nismo V3 első lökös, az egyedi splitter, diffúzor, APR GT szárny és az egyedi fóliázás. Savanna büszke arra, hogy sikerült elérnie álmát és hostes munkája mellett egy amatőr autóversenyzőnek is nevezheti már magát, fél-profi Time Attack 350Z-vel. Neked is van versenyzés fanatikus hölgy ismerősöd? Forrás: