Hozzányúlt a Brabus a G-osztályhoz

Frissítve:
2018-09-18, 22:00

A Mercedes tankhajóját szokás szerint elővette a német tuningcég.

A G-osztály rég óta slágermodell azok között, akik autó átalakítással foglalkoznak. A 2019-es verzió G500-as kivitelét most a Brabus vette kezelésbe, és úgy néz ki, megint maradandót alkotott. A csapat első dolga volt a motor módosítása, az alap 4.0 literes V8-as 78 lóerővel lett erősebb és 100 Nm-rel nőtt a nyomatéka, így összességében 493 lóerőt és 710 Nm-t tud.

2019-es Brabus Mercedes G-osztály, fekete színben, elölről fotózva

A felpumpált Mercedes így 5,7 másodperc alatt van százon, és egészen a 210 km/órás leszabályozásig keményen húz. Nem is a Brabusról lenne szó, ha itt megálltak volna a munkával. Átalakításokat végeztek az autó külsején is, ezzel téve még inkább tekintélyt parancsolóvá a megjelenését. Többféle könnyűfém felni kérhető 20-tól 23 colos méretig, a legnagyobbakon 305/35 R23-as papucsok feszülnek.

2019-es Brabus Mercedes G-osztály, fekete színben, oldalról fotózva

Ami azonban a legjobban megragadta a figyelmem, az az egyedi karbonszálas géptető. A Brabus működő légbeömlőket illesztett rá, ezzel téve harapósabbá a terepjárót elölnézetből. Az autó többi részén is lépten-nyomon karbon elemeket látni, a tetőre LED-es fényfüzérek kerültek, hátulra pedig egy légterelő szárny. A bódé alá rozsdamentes kipufogórendszert raktak króm végekkel. A sofőr kétféle vezérlési módból választhat a kipufogó hangerejének tekintetében. Az egyik egy amolyan „szomszédbarát”, éjjel hazasunnyogós állás, amikor a technika halkabbra veszi a kipufogózajt, a másik módban pedig direkt ráerősít a V8-as dörgésére.

2019-es Brabus Mercedes G-osztály, fekete színben, hátulról fotózva

Az autó belterébe szinte végtelen kombinációjú kiegészítő kérhető, többféle bőrborítás választható alcantara, fa és karbonszálas betétekkel fűszerezve. Alumínium pedálok és koptató is jutott a G-osztályba többek közt.

A G500 alapára egyébként valamivel 36 millió felett van, a Brabus által tuningolt verziók végösszegéről a céggel való egyeztetés után lehet további információkat kapni. Ha ebből a kivitelből kihoztak 493 lóerőt, akkor most már csak az a kérdés, mire lesznek képesek a G63-mal?

2019-es Brabus Mercedes G-osztály beltere

A modell útja egyébként 1979-ben indult, ekkor katonai céllal kezdték gyártani a keményvonalas terepjárót. Kezdetben csak honvédelmi szervek vásárolhattak belőle, a civil vevők számára később vált elérhetővé. A fő szempontok a tervezésnél azóta is a tartósság és a jó terepképességek, az időtálló kockaforma mára pedig kiváló tuning alapanyag az olyan vállalatok számára, mint a Brabus.

Forrás:

További autós hírek

2012 november 1-től lett kötelező az új autók esetében a gyári nappali menetfény. Sajnos ez a legtöbb típusnál CSAK ELÖL VILÁGÍT motorindítást követően...

Terjed a neten egy sztori, amit most már mi is megosztanánk, bár elég furcsa… Ám ha igaz, akkor imádjuk :)))) A történetet a...

Olvasónk hívta fel a figyelmünket egy általa rögzített videóra. Sajnos előfordul, hogy a rendőri állomány bizonyos tagjai időnként nem viselkednek példamutatóan. A fedélzeti...

Teszi fel a kérdést és foglalja össze a legfontosabb tudnivalókat a portfolio.hu 14-i cikke. Írják: “Az új főpolgármester programja érintheti a Budapesten közlekedők,...

A kellemetlen esetre szeptember 23-án került sor, amikor egy idős nő félre állt a járművével, hogy szemügyre vegye az út szélén árusított tojásokat, a...

Kapcsolódó írások

E.C.D. Automotive Design Land Rover Defender tuning, oldalról
2018. október 11.
A Land Roverekre specializálódott amerikai cég megint kitett magáért ezzel a projekttel.
1984 Ford Bronco XLT, barna SUV, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 14.
1980-ban mutatkozott be a Ford Bronco harmadik generációja. Az évek múlásával több apró módosításon esett át, de a széria csak 1984-ben nyerte el legmarkánsabb jellegzetességeit
Brabus G V12 900 utastere
2019. szeptember 10.
Akinek kevés lenne az 577 lovas G63, itt a Brabus G V12 900 lóerővel.
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.