2018. április 18. | 13:15

Ez most akkor Porsche, vagy Bogár? - Volkswagen Beetle R!

Már régóta az a vicc járja, hogy a 911-es Porschék igazából csak csini Volkswagen Bogarak. Bizonyára mindkét modellből tucatnyi változat és variáció létezik sok-sok különbséggel, főleg már a 2017-es évre vonatkozóan, de azért az sem tagadható, hogy évtizedekkel korábban a hasonlóság jóval több volt köztük, mint a különbség!

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Mint írtam, ma már egyre kevésbé veszik egy kalap alá a két modellt, azonban a márkáknak jelentős a közös múltjuk, hiszen nem szabad megfeledkezni az anyavállalatról. Érdekesség, hogy a legelső Beetle-t például maga Ferdinand Porsche tervezte meg az 1930-as években, és a mechanikát illetően a lehető legegyszerűbb megoldásra törekedett, így került egy 25 lóerős (19 kW), négyhengeres boxermotor a Beetle hátuljába.

A két vállalat együttműködésére először 1969-ben került sor, amikor is megalkották a Porsche 914-et, melybe Volkswagen motort raktak és a 914-6-ot, amiben viszont már Porsche motor pihent. További kollaborációként említhető meg, hogy a 2002-ben megjelent Cayenne nagylelkűen osztja meg alvázát a Volkswagen Touareggel és az Audi Q7-tel.

A H&R Springs tunerei úgy döntöttek, hogy „Mi lenne, ha…?” alapon felidézik a két autó múltját és közös tulajdonságukat egy Porsche 911 R által ihletett Volkswagen Beetle R-Line-ban. A legtöbben sajnos még mindig csak álmodni tudnak egy ilyen autó megkaparintásáról, mint a Porsche 911 R, de ha neked esetleg sikerülne beruháznod egyre, akkor a bankszámlád nem lenne túl lelkes. Ez az a pont, ahol képbe jön a H&R Springs, megcsillogtatva humorérzékét és lelkesedését, valamint bemutatva a Volkswagen Beetle R-modellt.

Nincs mit tagadni, nyilvánvaló, hogy a Springs-nél a legjobbat hozták ki magukból ahhoz, hogy olyan közel hozzák egymáshoz a 911 R-t és a Beetle R-t, amennyire csak lehetett. A motorháztető alatt turbófeltöltős 2.0 literes GTI-motor helyezkedik, hatfokozatú DSG automata váltóval.

A H&R által fejlesztett spirálrugóval egybeépített lengéscsillapító és keresztstabilizátor miatt az autó sokkal közelebb ül az aszfalthoz, ami egyben lényeges eltérést jelent a Beetle alapmodelljétől. Kisebb (kanyarodáskor történő) kilengésével, a merevebb rugóival és finomhangolt lengéscsillapítójával, mely elöl 1,7”-osra, hátul 1,5”-os magasságra vannak állítva a tökéletes európai álláshoz mérten, úgy öleli az utakat, akárcsak méregdrága unokatestvére, nem pedig úgy, ahogyan saját testvérei.

Az elülső gumik mérete 245/35ZR20, a hátsóké pedig 265/35ZR20, melyek Michelin Pilot Sport Cup 2-es abroncsok, kovácsolt Forgeline GT 1-5 monoblokk kerekekkel, amik tökéletesen játszanak a 911-es stílusával, valamint kellő szélességet adnak a hagyományos Beetle-ívek kitöltéséhez. A felnik vékony küllői közt felvillan a hatalmas Brembo GT fékrendszer hatdugattyús féknyergekkel és Goodbridge rozsdamentes acél fékvezetékekkel, mely megfelelő érzést nyújt ahhoz, hogy nevetségessé tegye az autóra gyárilag felszerelt fékeket.

Nagyjából 160 lóval szerényebb a Porschénál, de legalább a többi külső-belső alkatrész harmonizál, mint például a széles, piros sávfelfestés, amit közvetlenül a 911 R promo anyagából varázsolták rá a rokonság jeléül. Az oldalsó motívumok is a 911 által inspiráltak, a sárga világítás meg egy egyedi, zseniális ötlet volt, a Porsche-inspirált megjelenést a GSR spoiler véglegesíti.

Mondjon bárki bármit, egy szuper logika mentén átalakított járműről van szó, mely egyedi Porsche-jelzőkkel bír, de emellett képes megtartani a sajátos „Bogarasságát” is.