Hogy ez mennyire sikerült, az persze kérdés, mert egy új modell sikerességét mindig az évek igazolják, de az biztos, hogy a cégnél bele adtak apait-anyait. Első pillantásra látszik, hogy az
új Ford Focus dögösen sportos, kategóriája talán legáramvonalasabb modellje lett, így hiába családi modell, közben a fiatalosságát sem veszítette el.
A Focus három kivitelben készül. A Vignale-változatot elegánssá teszi a külső alumínium díszítés, míg belül erezett fahatású betétek és bőrkárpitok fogadják a beülőt. Érdekes dolog a fahatású műanyag, nagyon megosztja az embereket, engem például ki lehet vele üldözni a világból.
A sportos ST-Line kivitelen kifejezetten jól mutat a nagyobb légterelő és az első légbeömlő, amihez az utastérben karbonszál-hatású betétek és vörös öltésekkel díszített kárpitok járnak.
A
crossover divatot meglovagló Active-változaton nagyon jól néz ki az ezüstszínű alumínium alsó védőlemez, a belső tér pedig itt markánsabb, ahogy ez egy (enyhe) terepre is való autótól elvárható.
Nagyobb és világosabb belső tér
Az új Focus belső tere nőtt valamicskét, az első és a hátsó ülések közötti plusz 5 centi arra mindenképp elég, hogy a hátul ülő magasabb emberek térdének is legyen elegendő hely. Talán még fontosabb, hogy 6 centivel nagyobb lett a hátsó üléssornál mérhető válltér is, ami a legtöbb mai modellnél bizony elég szűkös. Érzetre is nagyobb lett a hely amiatt, hogy a hátsó ajtók üvege egészen a hátsó oszlopig ér, ami a panorámatetővel kiegészítve igazán hatásos.
A csomagtér is nagyobb lett valamelyest, a kombi csomagtere pedig végre a Focusnál is nyitható kéz nélkül, mindössze egy láblengetéssel. (Ez egyébként az autóipar talán legpraktikusabb innovációja az elmúlt években, ami ráadásul még csak különleges technológiai megoldást sem igényelt.)
Már működik a jelzőtábla-felismerés
Az új
Ford Focus persze minden manapság kötelező vezetést segítő szolgáltatást megkapott, így van benne a követési távolságot tartó „adaptív sebességtartó automatika”, de „stop&go” rendszer például akár állóra fékezi az autót egy torlódás előtt, és ha a megállás nem tart tovább 3 másodpercnél, akkor magától újra mozgásba is hozza azt.
Ha a jármű ennél hosszabb időn át kényszerül egyhelyben állni, akkor marad a jól bevált megoldás: a vezető megnyomhat egy gombot a kormánykeréken, vagy finoman ráléphet a gázpedálra, hogy indulási parancsot adjon a Focusnak.
A sebességkorlátozásra figyelmeztető rendszer a mindenkori sebességkorlátozásoknak megfelelően szabályozza az autó tempóját. Itt az jelent csak újdonságot, hogy ehhez nemcsak a fedélzeti navigáció tájékoztatásait veszi figyelembe a komputer, hanem az út mentén elhelyezett jelzőtáblákat is. A Focusban megjelenő „sávközép” technológia értelemszerűen azért felel, hogy a forgalmi sáv közepén tartsa az autót.
Hasznos kanyarfény
A Fordokban elsőként alkalmazott „prediktív kanyarfény és
jelzőtábla-felismerő világítás” funkciókkal kiegészített „adaptív fényszórórendszer” előnye, hogy még a kanyar, kereszteződés vagy körforgalom előtt beállítja a fénycsóva megfelelő szögét és terítését, így ideális látási viszonyokat teremt.
A rendszer egy előre tekintő kamera segítségével 65 méteres távolságig figyeli az autó előtti útszakaszt, felismerve a közelgő körforgalmat, valamint az „elsőbbségadás kötelező” és „stop” táblákat.
A vadonatúj Focus „vakításmentes távfényt” is kínál, ami megakadályozza a szembejövők elvakítását, miközben segít, hogy az autós minél nagyobb útszakaszt lásson be éjszaka.
Parkolóasszisztens és head-up kijelző
A Focus az első európai Ford-modell, amelyben megjelenik a
head-up display, ami a vezető látóterébe vetíti ki a legfontosabb járműinformációkat, így ritkábban kell elfordítania tekintetét a forgalomról.
Az aktív parkolóasszisztens automata sebességváltó esetén önállóan kapcsolja az előre- és hátrameneti sebességfokozatokat, kezeli a gázt és a féket, és önállóan kormányoz. Teljesen automatikusan elvégzi a párhuzamos vagy a merőleges parkolást egy, az autónál mindössze 1,1 méterrel hosszabb parkolóhelyen. Manuális váltó esetén a rendszer instrukciókat ad, hogy mit tegyen a vezető, és csak a kormányzást végzi.
A balesetek megelőzésében segíthet a gyalogosokat és kerékpárosokat felismerő ütközésre figyelmeztető rendszer, a váratlan akadályokat automatikusan kikerülő asszisztens, a keresztirányú forgalomfigyelővel kiegészített holttérfigyelő, a széles látószögű tolatókamera, a rossz irányra figyelmeztető rendszer és az ütközés utáni automatikus fékezés.
Felismeri a kátyúkat is
A független, hátsó futómű-rendszerben most először jelenik meg a folyamatos lengéscsillapító vezérlés, ami két ezredmásodpercenként ellenőrzi a futómű, a karosszéria, a kormánymű és a fékrendszer adatait, és a lengéscsillapítást ehhez igazítja hozzá. A rendszer a
kátyúkat is felismeri, így az utasok kevesebb rázkódást éreznek majd a rossz minőségű utakon.
Motorválaszték
A Ford 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja 125 lóerőre képes, ennek legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4,8 liter, ami egy benzinestől még gyári adatnak sem rossz. Ott van a választható erőforrások között az 1,5 literes
EcoBoost benzinmotor is, ami 150 és 182 lóerős változatokban kapható, míg a szintén új 1,5 literes EcoBlue dízelmotor a maga 95 és 120 lóerős teljesítményével a gyártó szerint megelégszik 3,5 liter gázolajjal száz kilométeren. A legerősebb, 2,0 literes EcoBlue dízelmotor 150 lóerőt tud, fogyasztása pedig 4,4 liter.
Az erőforrásokhoz a hatfokozatú manuális sebességváltókon kívül egy új, nyolcfokozatú automata is kapcsolódhat, ami persze alkalmazkodik a sofőr vezetői stílusához.
Forrás: