Létezik egy klasszikus Mercedes fanatikus nép, akik abban a Távol-keleti országban élnek, ami már oly sok cikkemnek témája volt. A japán Aokiról van itt szó és W126-ról!
Társszerző: Bolgár Krisztián
A világon a tuningipar nem csak közvetlenül a tuning alkatrészek, kiegészítők, találkozók területén esetleg hírközlő sajtótermékek/szolgáltatásoknál van jelen, hanem közvetett módon egyéb más formában is. A tuning iránti kereslet és szeretet ugyanis olyan ágazatoknál is otthagyja a keze nyomát, mint az autóipar, használt autó kereskedelem vagy akár a szórakoztatóipar. Jelen cikkemben a használt autó kereskedelem a kiemelendő példa, hiszen sokan azért vásárolnak bizonyos típusú gépkocsikat, hogy azokat egyedileg átalakítsák, tuningolják, módosítsák. Legyen az klasszikus, sportautó vagy akár luxusautó a lényeg ugyanaz. A világon a legtöbb tuner tudatosan vásárol autót és ez bizony kimutatható a kereskedelmi mutatókon. Jelenleg a klasszikus 911-es Porschék számítanak a legnagyobb slágernek a tunerek köreiben, ami vételárukon is meglátszódik, de kiemelhetném az E30 M3-ast vagy a Honda NSX-et. Az oldschool szekcióba pedig számos Mercedes modell is besorolható, mint például az S-osztályba tartozó „luxushajó”, a W126-os.Korszakalkotó Mercedes
Nem csak korszak, hanem egy egész kultúrát teremtő típus a W126. A W126-os Mercedes még 1979-ben debütált és egészen a 1992-ig maradt gyártósoron. A gigászi Benz olyan újításokat örökölt, amit még addig egyetlen tömeggyártásban lévő elődje, a W116-os kapott meg.Párnázott ajtóborítások, párnázott kormány, nagyobb biztonságot jelentő műszerfal kialakítás (később légzsák), aszimmetrikus ablaktörlők, esőérzékelő és nem utolsó sorban a megújuló, illetve mindent átfogó lekerekített dizájn, amely tovább vitte az első generációs S-osztályhoz, a W116-hoz hasonló formavilágot. A szedán és kupé kivitelben készült W126-ok megannyi felszereltséggel és motorválasztékkal kerültek ki a világ szinte minden szegmensére. A legerősebb modellek egyértelműen az 500-as és 560-as típusok voltak, amelyek 5,0 literes valamint 5,5 literes V8-ast kaptak, teljesítményüket tekintve pedig 220-tól egészen 295 lóerőig bezárólag. Az AMG viszont gyártott 6,0 literes kivitelben is W126-ot, de couchbuilderekhez is került S-osztály dögivel, aminek egyik egyedileg átalakított „1000SEL”-jét már egyszer be is mutattam. Összességében a W126-os Benz hagyatéka az egyik legnagyobb a Mercedes történelemben, tekintettel arra, hogy milyen fontos szerepet töltött be az autógyártásban annak idején. Meg persze, hogy milyen fontos emberek is birtokolták a típust, mint például Nelson Mandela vagy Saddam Hussein is.
Német import, japán fanatizmus
A W126-ok körüli rajongás pedig még közel sem ért véget, mivel a tekintélyes darabszám ellenére az első generációs S-osztályok sem lesznek már fiatalabbak. A kultuszuk pedig töretlen, mi több, folyamatosan növekszik! Az egyik legnagyobb klasszikus Mercedesekhez vonzódó nép nem éppen ott található, ahol elsőre számítanál rájuk. Nyilván Európán belül uralkodik a legnagyobb Mercedes kedvelők csoportja, de Ázsia, különösen Japán büszkélkedhet még komoly Mercedes rajongótáborral (közvetlenül utánuk Kína, majd Korea). Yuu Aoki is az említett japán rajongótábort erősíti, akinek már fiatalkorában is a nála sokkal idősebb Mercedesek jelentették az etalont. Így nem volt kérdés, hogy mégis milyen autót fog szerezni az előre kigondolt és megálmodott projektjének megvalósulásához.A német klasszikusok iránt táplált érzelmei egy 1989-es Mercedes W126 500SE-t eredményeztek, amely az amerikai piacra készült széria 220 lóerős V8-assal valamint majdnem teljes felszereltséggel rendelkezett a belterében.
Befutó W126-hoz befutó stílust
Aoki-san egy olyan stílust gondolt ki autója számára - még azelőtt, mielőtt megvásárolta volna - ami hamisítatlanul passzol mind a japán tradíciók (shakotan), mind az ízléses, Európában is emészthető irányzatokhoz, ezzel tisztelegve a német gép hovatartozása előtt. A nagytestű klasszikus sikeres beújítását követően a tuner nagy bajban volt, de szerencsére nem az autó állapota miatt, hiszen az kivételesen szép, ápolt és gondosan kezelt minőségben tündökölt. Ami viszont „égetőbb” problémát jelentett, hogy Aoki-san nem talált olyan felnit, ami még Japánban is ritka lenne (micsoda problémák, nem de?).Hosszas tanakodást, válogatást, szeparálást követően végül egy Work Seeker felnikészletre esett a választás, szem előtt tartva, hogy mégis milyen stílusú felgen passzolna a Merci klasszikus vonásaihoz. Az oldschool stílusú, de mégis modern hatású japán felni ezt a külsőt maradéktalanul megteremti, a 17x9,5”-os méretének köszönhetően pedig ki is tölti a kerékjárat íveket. Persze látszik is, hogy ehhez alapos ültetésre volt szükség, amit egy egyedi állítható futóművel oldott meg a tuner barátai segítségével. A végső simítások pedig az egyedi első toldatot, az egyedi antennát illetve a teljes sportkipufogó-rendszert jelentették. A beltér is kiegészült egy Recaro üléspárral valamint egy C-osztályból származó kárpitborításokkal. Az eredmény pedig jól érzékelhető: egy hasaló klasszikus „bálna”, amely megőrizte gyári formáját, de mégis azt a bizonyos „jakuzás” életérzést sugallja. Te is ezt az építési vonalat választanád, ha lenne egy W126-od? Forrás: