Infiniti G37xs – A szélestestű japán szedán

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

Ha szereted a tuningot, akkor nyerj te is betekintést egy Philadelphia-i interaktív tervező legújabb szenvedélyébe, a tuningolásba!

Társszerző: Hajas Imelda

Ezúttal egy talán számodra is kedves autót varázsolt át, a japán származású Infiniti G37xs szedán modelljét. Drew Evans nem hagyott fel szenvedélyével, mely még anno, a gimnáziumban alakult ki benne, ugyanis már akkor lelkes JDM-rajongó volt. Ennek következtében már bátran kijelenthető, hogy bizonyára nagy érdeklődéssel van a „szélestestű”, masszív és strapabíró japán járművek iránt. Az évek során számos járművet birtokolt már, különös tekintettel Nissant és - meglepő módon - Infinitit is.

Az Infiniti kereke, blokkja és motorházteteje összevágva

Többek között magáénak tudhatott már egy 1996-os Nissan Altima SE-t (ez még a gimiben volt), egy 2006-os évjáratú Infiniti G35 Coupét, egy Juke Nismót és így tovább, fokozatosan váltogatta egymást a két márka. Ezek után persze elmondhatja magáról, hogy igazi tagjává vált a Nissan-családnak.

Philadelphiai tervező a japán tuningvilágban

Ez a szedán gyakorlatilag öt éven keresztül épült és ki más építette volna, ha nem maga a tuner! A történet különlegessége az, hogy ezt a szélestestű paripát eredetileg a feleségének szánta „csekély” ajándékként.

Végül mégis nála kötött ki, amikor is kiderült, hogy érkezik a harmadik gyermekük. Drew egy pillanatig sem bánta meg a vételt, sőt egyből elkezdtek forogni a fejében a tuning-kerekek és már a képzeletében látta, mennyi lehetőség van benne, és hogyan tudná egyedivé varázsolni a kicsikét.

A G37xs tuningolt, vad tekintete egy romos épületben

Mikor hozzá került az autó, eredetileg fehér volt, és kívül-belül eléggé fapados. Extrák? Ugyan, dehogy… Viszont tudhatott ám valamit a japán masina, ugyanis számos versenyt nyert vele, például a Best Infinitit 2004-ben. Ezután, sőt, mondhatni ennek hatására határozta el, hogy teljes gőzzel belevág az átépítésébe. Végig az volt szemei előtt, hogy valami nagyot alkosson, de olyat, ami a világ utángyártott szakaszán is bőven megállja a helyét. Hát… szerintem sikerült neki!

A G37xs átépítésének folyamata lépésről lépésre

Ugyan nagy kihívást jelentett számára, hogy miként kezdjen az átalakításba, de azt mindvégig tudta, hogy egyedülállóan szedánossá akarja varázsolni. Nagy fába vágta a fejszét, – ahogy azt mondani szokás – mivel - a kupékkal ellentétben - nem készült sok alkatrész a szedán változatokhoz, így kissé át kellett szabnia őket. Voltak azonban olyan kupé részek is, melyek egyáltalán nem illeszkedtek a szedán részekhez. Mindvégig büszke volt magára, vagyis igazából arra, hogy a többséggel ellentétben ő a JDM utángyártott alkatrészeit használta fel és szabta át.

Az Infiniti hátulja és R888-as kerekei egy romos épületben

Az építés talán legfontosabb eleme a Liberty Walk-kit volt, melyet teljes mértékben kupékhoz készítettek el, de később néhány átszabásnak köszönhetően felszerelte a négyajtós változatot a szedán járművére. Erre szintén nagyon büszke a tervező, – és lehet is – valamint biztos abban, hogy még egy ilyen jármű nincs a világon.

Meg akart győződni arról, hogy észrevehető lesz az utakon, így paripája színeként egy lángolóan piros színt, a Candy Apple-t választotta, amihez agresszív, kovácsolt Meister S1-es kerekeket pattintott. Ezek ajka fényes fekete, a külső-belső hordók pedig matt grafitok. A gumik Toyo Proxes R888-asak, a motorháztető pedig más tészta! Az Stillen / Vortech v3 Supercharger szerzemény, aminek a csiszolása összesen az ötből egy évbe telt.

Na és a bevonat! Az az igazán fontos még, hiszen az adja meg a végső bummot, a nagy összhatást. Drew bácsi Marsnak nevezte el autóját a csillagászat és a vöröses árnyalatok iránti szeretete okán. Ezt végig vitték az egész járművön keresztül. Evans végezetül bevallotta, hogy a hosszú évek során többször is megesett, hogy a kanapén aludt el, valamint azt is, hogy részéről sosem lesz vége az apró építgetéseknek, változtatásoknak.

Forrás:

Kapcsolódó írások

A japán luxus amerikai értelmezésben – 2017-es Infiniti Q50
2018. március 13.
Az Infiniti 1989 óta hódítja az amerikai piacot, 2018-ra pedig a legnépszerűbb modellje egyöntetűen a Q50-es lett. Dom pedig egy 400 lóerős verziót vett kezelésbe!
Hétvégi autós programajánló 09.16-17.
2017. szeptember 15.
Még tart a jó idő, ne maradjatok otthon hétvégén se, ha csodálatos autókat nézegethettek a ragyogó kora őszi napsütésben Budapesten és Hatvanban
Top 8 tuning felni, amik nélkül értelmetlen az élet
2018. január 22.
Egy autót nem öltöztet jobban semmi, mint azok kerekei. Az öltöztetés királyainak listája pedig igencsak hosszas, de leszűrtem nektek nyolc márkát, amik a legelismertebbek a piacon akár történelmükkel, akár innovációikkal.
Volvo S60 Polestar Engineered, az új vonal első tagja
2018. június 14.
A Polestar Engineered a Volvo és a Polestar összefolyása.