2018. augusztus 30. | 18:07

Egészen a Pebble Beach-i debütálásig csak tervrajzokat lehetett látni a japán autógyártó legfrissebb koncepcióautójáról, a Prototype 10-ről. Íme a tanulmány, amely igyekszik előrevetíteni a jövőbeni Infiniti modellek formanyelvét!

Az Infiniti által megalkotott legfrissebb prototípus az 1950-es évek világát, azon belül is az akkori speedsterek hagyományait és kinézetét igyekszik feleleveníteni. A Prototype 10 tehát nem csak a modern, hanem az elektromos kor szülötte is egyben!

A tanulmányautó mondhatni egy globális együttműködés eredményeként jött létre, ugyanis amellett, hogy a munkát a márka japán formatervezési központja is felügyelte, a modell digitálisan az Egyesült Királyságban született meg, majd végezetül Kaliforniában, San Diegóban rakták össze. Ez volt a márka első projektje, mely az Infiniti új formatervezési igazgatója, Karim Habib irányítása alatt folyt.

A 2017-es Concours d’Elegance autós eseményen bemutatott Infiniti Prototype 9 roadster mellett ez lett a második „monoposto”, vagyis együléses belső térrel rendelkező koncepció, mely a márka vezetőközpontú beállítottságát helyezi előtérbe.

A Prototype 10 ad egyfajta betekintést a külvilág számára a japán autógyártó jövőbeni terveiről, ugyanis a modell pontosan azt a vonalat képviseli, melyen a vállalat a következőkben haladni szeretne.

„Mindannyian heves érzelmekkel viseltetünk a roadster és a speedster modellek irányába. És legalább ennyire vagyunk lelkesek az elektromos hajtásban rejlő lehetőségekkel és az autózás jövőjével kapcsolatban. A merész speedster tökéletes tanulmány formatervezőink számára, amely lehetővé teszi a jövő izgalmas aspektusainak felvázolását.” – nyilatkozta Roland Kureger, az Infiniti vezetője.

A márka életében mindig is fontos szerepet játszott a technológiai innováció, így az elektromos hajtás, melyet a Prototype 10 is képvisel, a következő magától értetődő előrelépést jelenti az Infiniti számára.

Az Infiniti modellpaletta a jövőben egy jelentős változás előtt áll, emellett a vállalat már bejelentette, hogy a még kimagaslóbb teljesítmény érdekében 2021-től kezdődően minden Infiniti modellben lesz elektromos hajtás. A japán autógyártó a 2016-os szezontól technológiai partnere lett a Renault Sport Formula One csapatnak, hogy szakértelmével hozzájárulhasson a hibrid rendszerek teljesítményének növeléséhez.

A 30 éve piacon lévő Infiniti Motor Company Ltd. központja Hong Kong-ban található, azonban a márka a világ mintegy 50 országában képviseli prémiumkategóriás járműveit. Ezen járművek gyártását jelenleg Japánban, az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, valamint Kínában bonyolítják.

Infiniti sajtóközlemény