Itt az új, magyaros nevű Ferrari 488 Pista

Közzétéve:
2018-03-04, 09:46

A kémfotók után immáron hivatalosan is bemutatkozott a Ferrari 488 Pista, amely 711 lóerős teljesítményre képes.

Társszerző: Hajdu Balázs

2017 áprilisban hallani lehetett olyan pletykákat, mely szerint a Ferrari a 488 GTB egy brutálisan erős változatán dolgozik, mely akár 700 lóerő feletti teljesítményre is képes lehet. Azóta kiszivárogtak hírek, de semmit nem erősítettek meg mostanáig. Itt van viszont az első, a Ferrari által kiadott ízelítő. Nem tudni, hogy a kiszivárgott hírek ösztönözték-e az olaszokat a bejelentésre. Akárhogy is, végre hivatalosan is bemutatásra került a 488 Pista.

Ferrari 488 Pista

A Ferrari a 488 Pista a 458 Speciale utódja, és ha közelebbről megnézi az ember, valóban feltűnő a hasonlóság. A 488 GTB végül is a 458 Italia továbbfejlesztett változata, úgyhogy van benne valami. A különbséget a teljesítményhez kötődő alkatrészek erőteljesebb megjelenése jelenti.

A 488 Pista ugyanis erősebb, mint a 458 Speciale – méghozzá nem is kicsit. Az 597 lóerő és az 540 Nm nyomaték sem gyenge, különösen egy nagyon gyors, pillekönnyű szuperautó esetében, ám a 488 Pista 711 lóerőt és 770 Nm nyomatékot tud felmutatni, mely 51 lóerővel és 10 Nm-rel felülmúlja a hagyományos 488 GTB-t. Talán mondanom sem kell, hogy a Pista motorja a legerősebb V8-as, melyet a Ferrari valaha épített.

Hivatalosan is bemutatták a Ferrari 488 Pistát

A 488 Pista körülbelül 90 kilogrammal könnyebb, mint a 488 GTB, az autó súlya így 1280 kg. Nagyobb erő, kisebb súly. A Ferrari szerint a Pista 100-ra 2,85 másodperc alatt, 200-ra pedig 7,6 másodperc alatt gyorsul. Ami a végsebességet illeti, a hírek 340 km/h-ról szólnak. Összehasonlításképpen: a GTB 3 és 8,3 másodperc alatt tudja a fentebb említetteket produkálni.

A Ferrari nem számolt be arról, mennyivel lesz gyorsabb a 488 Pista a versenypályán. Figyelembe véve, hogy mennyi munkát fektettek az irányítás és az aerodinamika fejlesztésébe, arra lehet számítani, hogy ez inkább egy utcai versenyautó lesz, mint a 488 GTB erősebb változata. A 488 Pista Forma-1-ből kölcsönzött első elemeket kapott, továbbá a 488 GTB első diffúzorát, valamint egy hátsó szpojlert is az F1-es technológia inspirálta, melyek együttesen 20 százalékkal megnövelik a leszorítóerőt. Mindezeken felül az autóban benne van a Ferrari oldalcsúszás irányító rendszere, mely segíti a tapadást, stabilitást, irányítható vele a mágneses felfüggesztés, illetve a féknyomás is.

A Ferrari 488 Pista pilótafülkéje

Jelenleg még nem publikus az ára, talán a hamarosan esedékes Genfi Autószalon után már erre is fény derül. Van egy érzésem, hogy a Pistát a hivatalos bemutató előtt már elkapkodják, így az ár körülbelül annyira fontos, mint a fogyasztás.

Forrás:

Kapcsolódó írások

Heti autós képgyűjtemény
2018. november 02.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
A 8 legszebb hangú V12
2019. február 18.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
Az International GT Open hungaroringi hétvégéjének GT3-as képei
2018. július 09.
Az International GT Open magyarországi hétvégéjét leginkább a végletesség jellemezte.