Hivatalos sajtóiformációk érkeztek az új Audi Q8-asról.
Az új Q8-ról már rengeteg információ szivárgott ki, és nagy az izgalom az érkezése körül. Nem csak azért, mert egy újabb generációja a méltán kedvelt SUV családnak, hanem mert izgalmas frissítéseket és formavilágot ígér a gyártó. Az új Q8-as valóban egy minden környezetben használható autó lesz, épp úgy nem vérzik el a terepen, mint a betondzsungel közepén. Ideális partner minden élethelyzetben.
Sportos, elegáns és nagy, de nem nagyobb, mint a Q7 volt
Az új Q8 minden eddigi Audi SUV modellnél sportosabb és dinamikusabb vonalvezetésű, ötvözi a négykarikás gyártó prémium szedánjainak eleganciáját, a már megjelent modellek masszivitásával. Az új SUV-kupé 4,99 méter hosszú, 2,0 méter széles és 1,71 méter magas, ezzel valamivel ducibb és alacsonyabb, mint a Q7-es testvére. Egy korábbi cikkemben már szó volt róla, hogy annak ellenére, hogy a Q8-as nem lett nagyobb, mint elődje volt, utastere mégis tágasabb. A közel 3 méteres tengelytáv olyan beltéri kialakítást tett lehetővé, amivel minden eddigi Audi SUV-nál tágasabb és kényelmesebb utaskabint értek el a németek. A hátsó hármas üléssor szabadon állítható hosszirányban, a támlákat lehajtva pedig egy 1755 literig bővíthető csomagteret kap a vásárló. Ajtaja természetesen már elektromosan is működtethető.A külső dizájn, ami már nem a régi
A legelső dolog, ami kiszúrja az ember szemét az impozáns nyolcszögletű hűtőrács, amely a nagyméretű légbeömlőkkel, a függőleges rácselrendezéssel és az előrenyúló légterelőkkel nagyon szigorú megjelenést kölcsönöz az autó „pofájának”. Ha engeded tovább vándorolni a szemed, az elegánsan lefelé ívelő, a D-oszlopokban végződő tetőív is újdonság, kellemes és egyszerre dinamikus megjelenést kölcsönöz a SUV-nak. A sárvédő ívek domborulatai határozottan az „ős-Quattro” modellekre mutatnak vissza. A karakteres, határozott kontúrvonalak és a színben elkülönülő légterelők, ajtó borítások és diffúzor elemek is külön hangsúlyt fektetnek az autó off-roados tulajdonságaira és a négykerékmeghajtásra. Már az alapkivitelben is felszereltség lesz a LED-es technikájú fényszóró csomag, amelyeket akár telefonos app segítségével is állíthat majd a kedves tulajdonos, az éppen aktuális utazási szituációknak megfelelően.Az vezetési élmény, ami csaknem védjegy
Az új Q8-as alatt tisztán mechanikusan működő központi differenciálmű dolgozik, amely alapesetben 40:60 súlyarányban osztja el a tengelyekre érkező forgatónyomatékot, azonban lehetőség van az éppen hatékonyabb működésben lévő tengelyekre összpontosítani azt. A 254 milliméteres szabadmagasság és a rövid karosszéria túlnyúlásai engedik, hogy akkor is zökkenőmentesen folytasd utadat, ha a beton már elfogyott alattad. A csillapítás-szabályzással kiegészített futómű szintén az alapfelszereltség része lesz, de lehetőség van az adaptív légrugózás funkciójának beépítésére is opcionálisan. Természetesen ez állítható teljesen puha, de feszes és sportos üzemmódba is. A támogató rendszerek használata mellett akár 90 mm-es karosszéria magasság változást is eszközölhetsz. Az alapkivitel szerves részét képezi továbbá a progresszív kormányzás, de opcionális szintén kérhető extraként négykerék-kormányzást is kérhetsz. Természetesen az új Q8 is már 48 voltos elektromos hálózatot használ. A mild-hibrid rendszer két fontos összetevőt tartalmaz, egy lítiumionos-akkumulátort, és egy szíjhajtású generátort.Érintés és hangvezérlés
Az új Q8-ban nem csak egy, rögtön két kezelőfelület áll a sofőr rendelkezésére, a felső 10,1 colos a navigáció és az infotainment kezelésére szolgál, az alsó 8,6 col átlójú pedig a légkondicionálót és az egyéb kényelmi funkciókat vezérli. A gyors és biztonságos kezelés érdekében minden felület jól hallható és érezhető kattanással jelez vissza a kezelőnek. Valamint az új Q már nem csak gombok, de hangvezérlés segítségével is utasítható különböző funkciókra, nem csupán előre megadott vezényszavakkal, hanem teljes mondatokkal is, mint például, „Éhes vagyok”. És a Q navigációs rendszere már keresi is a legközelebbi éttermet... Kíváncsi vagyok rá, hogy milyen mélységekig lesz képes értelmezni a mondatokat az új Q. Vajon, ha rászólok a kocsira, hogy Hey Audi, japán ételt ennék, akkor japán éttermet fog keresni nekem? Na majd meglátjuk. Ha még nem lenne elég futurisztikus már így is az új prémium SUV coupé, a már eddig felsoroltak kiegészülnek egy 12,3 colos digitális műszeregységgel. Az impozáns méretű felületen alapfelszereltségként kétféle nézet érhető el, de opcionálisan programoznak bele egy rendkívül sportos megjelenésűt is. Ezen felül pedig választható egy úgy nevezett head-up kijelző, amely a fontos információkat térképpel kiegészítve a szélvédőre kivetítve jeleníti meg.Nem elég még a tech? Nézzük a hálózati kapcsolatokat és a vezetői segédrendszereket!
Már az alapkivitelben is az Audi csúcsszínvonalú MMI navigáció + infotainment rendszere található, ami kiegészül az Audi connect LTE Advenced szabvány szerinti adatátviteli moduljával, valamint WLAN hotspottal. Nincs vége a sornak, hiszen a Car-to-X szolgáltatás közlekedési táblákat és a vészhelyzetinformációkat is hozzáadja a tervezett útvonalhoz és az Audi flotta kollektív hálózatához, így ezen információkkal kiegészítve még optimálisabb útvonalakt tervez a Q. Opcionálisan rendelhető lesz az Audi connect kulcs, amely Androidos rendszerű készüléket csatlakoztatva lehetővé teszi a kulcsnélküli nyitást/zárást és motorindítást, valamint maga a kulcs több mint 400 egyéni beállítást is tárolhat. A myAudi app segítségével pedig még akár a sofőr határidőnaplóját is az MMI rendszerbe importálhatod. A vezetést támogató rendszerekből lassacskán több van, mint ami feltétlenül szükséges, de látom ezeknek a dolgoknak a szépségét és miben létét. Csak felsorolásszerűen mennék bele, hiszen ezek elég egyértelműek a nevük alapján is, tehát az új Q8-ban van:- adaptív menetasszisztens
- gazdaságossági asszisztens
- útkereszteződés-asszisztens
- sávváltást segítő rendszer
- útpadka figyelmeztetés
- környezetmegfigyelő kamerák
- holttér figyelők
- 2019-től garázs asszisztens, azaz parkoló robot