2018. március 28. | 13:28

A mai tuning világban lehetséges még különleges kettes Golfot építeni? A válasz egyértelműen igen, csupán képzelőerő és megfelelő tudás kérdése!

Társszerző: Bolgár Krisztián

A tuning témában fontos jelenség a társadalmi/nemzeti rétegződések által kialakult trendek. Egyből itt egy példa, hogy megértsd miről is beszélek! Nagy-Britannia autós élete egészen sokszínű, ennek egyik oka nyilván a jelenlévő domináns autóipar, de a jobbkormányos, baloldali közlekedés is „különcködésre” utal. Az autófanatizmus természetes velejárója a tuning kialakulása is. Ahol autóbarát fiatalok vannak, ott bizony van tuning is. Angliában például már a ’70-es évek közepe óta „megszokott” látvány az egyedi autók rajzása. Viszont a brit ízlés rányomta bélyegét a kialakult stílusokra, irányzatokra és még az építési alapokra is. Angliában az egyik legnagyobb a régi (európai) Fordok kultúrája, de a Volkswagen-kultusz is egyedüli az országban, már ami az európai viszonylatot érinti. Ennek oka, hogy a kiforrott stílusok ezekre a márkákra különösen magas szintet képviselnek, amire tökéletes példa az angol Auto Finesse autókozmetikai cég demóautója, ami egy kicsit sem hétköznapi MK2-es Golf.

Golfból egyedit, ma még lehetséges?

Az 1983-1992-ig gyártott második generációs Golfból több mint 7 millió példány készült világszerte, így nem csoda, hogy még ma is rengeteg rohangál az utakon. Persze nem mindenhol, de Magyarországon is szép számmal képviselik magukat a már bőven 25 év feletti autók.
A gyári 8-szelepes blokk repült, cserébe érkezett az „unoka” turbós 1,8 literes erőforrása

A rengeteg különleges típusnak, esztétikus kialakításnak és megbízható technikának köszönhetően mindmáig egy közkedvelt típusról van szó, az alakíthatóságának illetve egyszerűségének köszönhetően pedig a tuning társadalom egy kiemelkedő alappilléréről is, nem csak Európában, hanem Amerikában is. Legyen szó a turbódízel kivitelekről, vagy a GTi, Country, Syncro esetleg a legritkább Rallye modellekről, a tuning „gyermekei” egyik típust sem kímélték az évek leforgása alatt, ez a tendencia pedig nem most fog csökkenni, sőt! Ennek ellenére a mai tuner társadalom egy tetemes része azt a tévhitet terjeszti, hogy ma már lényegében lehetetlen egyedi kettes Golfot építeni, ami minden elemében teljesen egyedülálló lenne és egyetlen másik építésre sem hasonlítana. Ez valahol igaz is, mivel több tízezer egyedi kettes Golf született már az elmúlt 30 évben és lényegében nem létezik olyan stílus, irányzat vagy egyedi agymenés, amit valamelyik VAG-mániás tuner még nem valósított volna meg. De ez a kijelentés sem teljesen igaz, hiszen a tuningnak csak a képzelet (és persze a pénztárca) szab határt! Ha elég jártas vagy a nemzetközi VAG (Volkswagen Auto Group) témában és kellő képzelőerővel rendelkezel, gond nélkül alkothatsz olyan Volkswagent, ami teljesen egyedi a legtöbb tekintetben. Itt van James Batty, az angol VAG-műfaj meghatározó „keresztapja”, aki egy olyan demó Golfot rakott össze, ami nem minden utcasarkon fordul meg, még Angliában sem.
A BBS bodykit és a Zender spoiler mind olyan relikviák, amik már most is ritkának számítanak, évekkel később pedig már aranyárban is mérhetők lesznek

Anglia, a Golfok természetes élőhelye

Sajnos a brit időjárás már rengeteg Golfot alakított merő rozsdaboglyává. Ennek ellenére az egyik legnagyobb klasszikus Golf „hadsereg” Nagy-Britanniában található, aminek hozománya a Golf-imádat kialakulása lett. Legtöbb esetben „hagyományőrző” Cult és German stílusokat ötvöznek, a belgáknál népszerű Clean, valamint OEM irányzatokkal. Jelen kettes a korhű stílusú OEM+ irányzatba sorolható, teljesen modernizált erőforrással, futóművel és felnikkel. Jamesről a legfontosabb infó, hogy az 1999-ben alapított Auto Finesse márka tulajdonosa. A lassan 20. életévét betöltő márka mára nemzetközi szintűvé nőtt, amit autóápolási, kozmetikai termékekkel sikerült elérniük, természetesen prémium minőségben. Mint ahogyan a Lexus LC500 cikkemben is részleteztem, egy jó tuningcégnek a legjobb marketingfogása egy kiváló demóautó.
Különleges Recaro kárpitok és ülések, a karbonborítású BBS kormánykerékkel

Az Auto Finesse évek óta olsdchool VW-kel hirdeti termékeit, aminek indokát nyilván már te is kitalálod. Az egyedi VW-ket minden brit találkozón szívesen látják, mondhatni egy kikophatatlan ékszer brit tuning közönség kedvencei közül. Ezért is van az, hogy egy őrült MK1-es Caddy után egy MK2-es Golfot választott az Auto Finesse.

Golf projekt, alig 4 hét alatt

Jól olvasod, a képeken látható Volkswagen széria állapotból a jelenlegi állapotát alig négy hét leforgása alatt érte el. Ehhez persze hozzásegített az is, hogy a srácok ügyesen „beletenyereltek” egy gyűjtői háromajtós Golf GTi-be. Az eBay-en kiszúrt hatchback egy gyűjtő kiállítási darabjai között figyelt, mind a 25 életévével, illetve ami a leglenyűgözőbb, gyári fényezésével. A BBS bodykit is már az autón volt, ami egy extra jó pontot jelentett Jameséknek. Nem is hezitáltak, lecsaptak a Golfra és el is kezdődött az 1 hónapos játszma az idővel (hiszen közeledett a lengyel Raceism esemény).
Felhajtás – a wroclawi főtéren komoly felhajtást keltett az egyedi kis Golf

A különleges kasznihoz egy Zender hátsó spoiler, Hella heckblende, 20V GTi hűtőrács és egyedi fóliázás dukált, minimális alakítással a hátsó ívnél. Erre azért volt szükség, hogy a 16x8”/8,5”-os Ronal Turbo felnik beférjenek hátra is, aminek tökéletes kapcsolatát kasznival egy Airlift airride oldja meg. A gyári 1,8-ast egy 4-es Golf 1,8 literes, 16 szelepes turbós blokkjára cserélődött, Miltek kipufogórendszerrel, Garrett KO3 feltöltővel, szénszálas motorburkolatokkal és „pucolt” motortérrel. A beltér is maximálisan korhű, de mégis forradalmi, hála a Harris Tweed kéttónusú Recaro üléseknek, BBS kormánynak, Golf MK4 váltógombnak és az egyedi műszereknek. Az Auto Finesse demóautója kifogástalan példa arra, hogy hogyan is lehet nem is olyan óriási pénzből, némi odafigyeléssel egy teljesen egyedi kettes Golfot összerakni. Nem azt mondom, hogy minden eleme ritka és különleges megoldás, de idő kérdése és az lesz. Szerinted is elég egyedi lett a végeredmény? Forrás: