2022. augusztus 19. | 20:39

A márka a gyártásuk 20. évfordulóját ünnepli az új, limitált szériás modellel.


Frissítés: A gyártási darabszámot a nagy érdeklődésre való tekintettel 70-re emelte a gyártó.


Christian von Koenigsegg 1994-ben alapította márkáját, '98-ban pedig már javában fejlesztették első sportautójukat, a CC8S-t, amely 2002-ben került gyártásba. Akkoriban ez volt a világ legerősebb sorozatgyártású autója a maga 655 lóerejével.

Azóta eltelt 20 év, most pedig egy jubileumi modellel ünneplik az elmúlt időszakot, ez pedig a CC850. Az autó nevében az 50-es szám azt jelenti, hogy ennyi darab készült majd a szupersportautóból, a cégvezető szerint pedig magára is gondolt a névadásnál, hiszen idén tölti be 50. életévét.

Koenigsegg
Balra a CC8S, jobbra pedig az új CC850 (Kép: Koenigsegg)

A CC850 közvetlen utódja a CC8S-nek, ez a külsején is látszik. A lemezek alatt viszont sokat változott, hiszen V8-as motorja 1185 lóerőt produkál (E85-ös üzemanyaggal 1385-öt), emellé pedig 1385 Nm forgatónyomatékot présel ki magából. Az autó súlya stílszerűen 1385 kg.

Kép: Koenigsegg

A felfele nyíló ajtók itt is megvannak, a CC850 állítható futóművel és aktív aerodinamikai elemekkel rendelkezik. Igyekeztek a turbólyukat szinte a nullára csökkenteni, méghozzá azért, mert manuális váltós üzemmódban is lehet vezetni, és ekkora teljesítmény mellett veszélyesnek érezték volna, ha nagyot ugrik azután, hogy átkecmereg a turbólyukon.

Kép: Koenigsegg

Az autóban egyébként egy 9 sebességes automata van, de egy valódi kuplungpedál és valódi H-váltó segítségével manuális üzemmódban Koenigsegg szerint olyan mechanikus érzést ad, mintha tényleg kézi váltós autót vezetne az ember. A kuplungpedál is valódi, hiszen ez működteti a hidraulikus rendszerben a kuplungot, és nem is lehet sebességet váltani manuális módban anélkül, hogy ki ne nyomná az ember.

Kép: Koenigsegg

Koenigsegg