Kissé Mégane-osra sikeredett az ötödik generációs Renault Clio

Közzétéve:
2018-04-06, 10:29

Frissítettek egyet a Clio-n, ahogy azt szokás, ám ezúttal képzelőerejük használata helyett inkább a Mégane alkatrészeihez nyúltak.

Társszerző: Hajas Imelda

A vadiúj Clio majd csak a 2019-es évben csap le az utakra, ám a nagy kíváncsiságra való tekintettel most nyerhetsz egy kis betekintést a „kulisszák” mögé. A már megszokott módon igyekeztek álcázni az autót, viszont a matricán át kissé láthatóvá vált egy-két dolog.

A 2019-es Renault Clio elmaszkírozva

Könnyen észrevehető, hogy az új Clio elöl lényegesen karcsúbb fényszórókkal rendelkezik, mint korábban. Olyan is, mintha egy kicsit C-alakba görbülnének azok a végek, akárcsak a Mégane, vagy a Talisman esetében. Az ötajtós hatchback alakját tekintve maradtak a jól megszokott pici, csinos, nőies formánál, a csomagtartó pedig mintha az eddiginél eggyel szögletesebbre sikeredett volna.

Jean-Christophe, a Renault Europe elnöke elmondta, hogy az ötödik generációs Clio lényegesen több technológiával fog rendelkezni, mint elődjei. Azonban sajnálatos módon az önvezetésre ez a modell sem lesz alkalmas, de ez egy ilyen kisautótól egyelőre nem elvárás.

a 2019-es Renault Clio hátulja elmaszkírozva

A vadonatúj Renault Clio alapja ezúttal a CMF-B architektúra lesz, mely közös például az új Nissan Leaf platformjával. Mindez hatékonyan fog hozzájárulni a termelési költségekhez, hiszen így nem kell majd folyamatosan új platformokat gyártani minden érkező modellhez. Ha már szó esett a technológiáról, akkor egy biztos: a kis benzines motor ezúttal egy 48V-os hibrid hajtáslánccal fog párosulni, ami rendkívül különlegessé fogja varázsolni a kis Clio-t. Ezenkívül elérhető lesz még turbós 0,9 literes háromhengeres, valamint az új 1,3 literes egységekkel együtt.

a 2019-es Renault Clio metál piros színben

Fentebb szó esett az önvezetésről, amire bár nem lesz kapacitása a járműnek, de ugyanakkor rendelkezni fog egy úgynevezett 2-es szintű autonóm technológiával. Ez azt jelenti, hogy az új Renault képes lesz automatikusan kontrollálni az autó sebességét illetve a kormányzást, ám annak ellenére a sofőr mégis mindig rajta kell tartsa kezeit a kormányon. A Renault és a Nissan szövetsége is ehhez kapcsolódik, ugyanis ezen hardverek és szoftverek nagy része meg lesz osztva a legújabb Nissan Leaf elektromos autóval.

Forrás:

Kapcsolódó írások

2020-ra megérkezik a hibrid VW Golf GTI
2018. november 02.
A következő generációs Volkswagen Golf GTI elérhető lesz hibrid hajtással is
A Ford 2 plug-in hibridet szán a kínai piacra
2018. november 02.
A Ford felfedte terveit a kínai piaccal kapcsolatban, hogy 2025-re széles palettával rendelkezzenek az elektromos, plug-in hibrid és egyéb elektromos járművekkel
Minden új Volvóban lesz elektromos hajtás
2018. november 02.
A svédek sem maradhatnak ki az ígérgetésből: csatasorba állítják a Polestart is, hogy 2019 után már minden Volvóban legyen villanymotor
Az új Audi A7-es Sportback 2018-ban debütál hibrid technológiával
2017. október 25.
Nagyobb, szebb, erősebb és most már hibrid is lesz az új Audi A7, a kezdetben egyféle motorral kapható A7 összkerékhajtást is kap a jobb gyorsulásért és úttartásért