péntek - 2024. május 03.
17.5 °C
időjáráserős felhőzet
95 635 Ft
100 682 Ft
D 622 Ft

Különleges kiadással bővül az Alpine A110 kínálata

Mindössze 400 darabot készítenek a márka legexkluzívabb modelljéből.

A kicsi, könnyű és papíron nem túl erős sportos autókra sokan csak legyintenek manapság. Sokakat megfertőztek már az 5-600 lóerős limuzinok és hasonszőrű szabadidő-autók, amelyek a „sportos autókat” jelentik a mai világban. Pedig egy jót autózni nem csak ezekkel lehet. Sőt, az említett autókkal inkább nem lehet. Mert egyenesben ugyan hátba vág az erő, de kanyarokban vagy fékezéskor biztosan jelentkezik a 2 tonna vagy az a fölötti önsúly.

Az élményautózáshoz valójában nem kell sok minden. Kell hozzá egy könnyű, egyenletes súlyelosztású bódé, egy pörgős 200+ lóerős erőforrás, hátsókerék-hajtás, egy patent váltó, vállalható fékek és egy jó futómű. Ennyi, nincs feltétlenül szükség sok száz lóerőre! Ezen elv mentén készülnek az olyan autók, mint a Lotus Elise, a Toyota GT86 vagy éppenséggel az Alpine A110. Félreértés ne essék, jó kocsi az RS6-os Audi, de a vigyorhoz ezek a könnyű sportkocsik is bőségesen elegendőek.

A régi Alpine A110 valamikor egy francia sportkocsi volt, amelyet 1961 és 1977 között gyártottak. A kezdetek kezdetén 1,0 literes 55 lóerős motorral szerelték, de a széria végére volt hozzá 1,6-os 140 lóerős erőforrás is. Ez utóbbival akár a 210 km/h-ás sebesség is elérhető volt, ami a 70-es években igazán sportosnak számított. A Renault-Nissan aztán 2017-ben felélesztette a legendás sportkocsit. Mivé fejlődött az autó?

Az újkori Alpine A110 megőrizte az ősének vonalvezetését, felépítésének koncepcióját. Motorja egy 1,8 literes 4 hengeres, turbóval lélegeztetett 250 lóerős erőforrás, a váltója pedig egy 7 sebességes duplakuplungos szerkezet. A még sportosabb A110S-nek pedig ugyanez a motorja, de 290 lóerős változatban. Előbbi 4,5, utóbbi 4,4 másodperc alatt futja a százat, végsebességük egységesen elektronikusan korlátozott 250 km/h. Hogy tud ilyen jó lenni? Hát úgy, hogy pihekönnyű, mint az elődje. Az alapverzió 1 103, az S pedig 1 114 kg.

A kínálathoz idén csatlakozik egy különleges kiadás Légende GT néven. A modell sajátos külsővel és egyedi belsővel érkezik. Az autó háromféle fényezéssel választható, a beltérben pedig exkluzív bőrborítás és ahhoz színben tökéletesen passzoló bőröndkészlet dukál. Figyelmes részlet a sorszámozott plakett a középkonzolon, miután mindössze 400 db készül majd az autóból. Ezzel egyidejűleg az Alpine bejelentette, hogy készítenek egy Color Edition kivitelt is, amellyel az előd színkombinációit keltik életre. Minden évben másik színt.

 
Forrás: