Látókörben a legújabb BMW M5 Competition

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

A legújabb M5 Competition az eddiginél is több erővel és vagányabb külsővel rendelkezik!

Társszerző: Hajas Imelda

A BMW M-részlegénél ezúttal nem csak a teljesítménynövelésre törekedtek, hanem arra is, hogy az autó kisugárzása még pozitívabb irányba íveljen, ezért a Shadow Line optikai csomag mellett további ízléses elemeket tudhat magáénak a BMW.

BMW M5 Competition metál fényezése

Megújult külső védjegyek az M5-ön

Az autó oldalán lévő irányjelzők, a külső visszapillantók házai, a légterelő szárny, az elülső vesék, valamint a hátsó lökhárító-betét is magasfényű fekete színűek lettek, az ajtónyitó kilincsek egybeolvadnak a jármű Frozen Dark Silver metál fényezésével. A csomagtérajtón már a jól ismert M5 logó is fekete színt kapott, alatta pedig jól kiolvasható a Competition-felirat.

a BMW M5 Competition hátulja

Az autó belterében a biztonsági öv és az M5-feliratú szőnyegek is fekete színűek, a sportos légkör biztosításaként minden indításkor megjelenik az „M Competition”-felirat a műszerfalon, hogy a sofőr véletlenül se feledkezzen meg arról, milyen autóba ült be éppen.

Már 625 lóerős az M5 Competition

A BMW mérnökei igyekeztek javítani az M5 egyébként sem rossz menetdinamikáján, vezethetőségén és versenyautós mozgékonyságán, így a 4,4 literes, V8-as M TwinPower Turbo benznimotor teljesítményét megnövelték 25 lóerővel, a maximális teljesítmény ezúttal 625 lóerő lett. A 750 Nm nyomaték 1800 és 5800 közötti fordulatszám-tartományban jelenik meg.

a BMW M5 Competition beltere

Az új BMW M5 Competition 3,3 másodperc alatt van százon, ez 0,1 másodperccel kevesebb a csúcstartó M5-ös sprintjénél. A 200 km/h-t 10,8 másodperc alatt éri el, ezzel az idővel 0,3 másodperccel áll az aktuális M5-ös modell előtt.

Az M5 alapfelszereltségei közé tartozik még az M-Sport kipufogórendszer, melynek csövei dupla ikervégződésűek, fekete króm színűek. A rendszer szelepvezérlésű, a csövekből fenyegető morgás áramlik a külvilág felé.

BMW M5 Competition monitorok az ülések hátsó támláin

Az új BMW egyedi motorfelfüggesztést is kapott, ezek nagyobb rugóállandóval lettek megtervezve és ez jó hatással van az eddigi leggyorsabb modell erőforrásának működésére, ugyanis élénkebb a gázreakció, valamint a hajtáslánc teljesítmény-leadása is egyre gyorsabb. Az autó a legkisebb és a legélesebb kormányváltásokra egyaránt szépen reagál.

A járműbe egy nyolcfokozatú M Steptronic automata váltót szereltek és az autógyártók gondoskodtak arról is, hogy a sofőr három különböző üzemmód közül tudjon válogatni, melyek a komfortos, a sportos, valamint a versenypályás vezetésre hajaznak, ezeket a váltókaron elhelyezett gombokkal tudja beállítani.

Vadonatúj fejlesztésű M xDrive a BMW-ben

A négykerék-meghajtást a legújabb M5-ösben is ki lehet majd élvezni, a vadonatúj fejlesztésű rendszer garantálja többek közt a magabiztos úttartást és a sportoautókhoz méltó kanyarodást. Az M xDrive intelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű egyidejű működésének központi vezérlése teljesítmény-veszteség nélkül továbbítja a kerekekhez az erőforrás teljesítményét és bődületes forgatónyomatékát.

BMW M5 Competition kereke

Az első kerekek megnövelt dőlésszögének köszönhetően az új BMW M5 Competition első tengelyét nagyobb kanyarok bevételekor kevesebb oldalirányú erő terheli, a hátsó tengely finomított futását pedig gömbcsuklós kerékösszetartó rudak garantálják.

a legújabb BMW M5 Competition felülnézetből

Az új M5 Competition alapfelszereltségei közé az exkluzív BMW M könnyűfém-kerékgarnitúra is hozzátartozik, Y küllődizájnnal és kéttónusú fényezéssel. A 20”-os, kovácsolt felniken eltérő méretű gumiabroncsok találhatók, ezek elöl 275/30 ZR20, míg hátul 285/35 ZR20 méretűek.

Forrás:

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja
E92 Eurofighter
2019. április 22.
Nem túlzok, ha azt állítom, az E92 Eurofighter az egyik legkompetitívebb és legjobban megépített driftautó szerte e világon