Társszerző: Hajas Imelda

A BMW M-részlegénél ezúttal nem csak a teljesítménynövelésre törekedtek, hanem arra is, hogy az autó kisugárzása még pozitívabb irányba íveljen, ezért a Shadow Line optikai csomag mellett további ízléses elemeket tudhat magáénak a BMW.

Megújult külső védjegyek az M5-ön

Az autó oldalán lévő irányjelzők, a külső visszapillantók házai, a légterelő szárny, az elülső vesék, valamint a hátsó lökhárító-betét is magasfényű fekete színűek lettek, az ajtónyitó kilincsek egybeolvadnak a jármű Frozen Dark Silver metál fényezésével. A csomagtérajtón már a jól ismert M5 logó is fekete színt kapott, alatta pedig jól kiolvasható a Competition-felirat.

Az autó belterében a biztonsági öv és az M5-feliratú szőnyegek is fekete színűek, a sportos légkör biztosításaként minden indításkor megjelenik az „M Competition”-felirat a műszerfalon, hogy a sofőr véletlenül se feledkezzen meg arról, milyen autóba ült be éppen.

Már 625 lóerős az M5 Competition

A BMW mérnökei igyekeztek javítani az M5 egyébként sem rossz menetdinamikáján, vezethetőségén és versenyautós mozgékonyságán, így a 4,4 literes, V8-as M TwinPower Turbo benznimotor teljesítményét megnövelték 25 lóerővel, a maximális teljesítmény ezúttal 625 lóerő lett. A 750 Nm nyomaték 1800 és 5800 közötti fordulatszám-tartományban jelenik meg.

Az új BMW M5 Competition 3,3 másodperc alatt van százon, ez 0,1 másodperccel kevesebb a csúcstartó M5-ös sprintjénél. A 200 km/h-t 10,8 másodperc alatt éri el, ezzel az idővel 0,3 másodperccel áll az aktuális M5-ös modell előtt.

Az M5 alapfelszereltségei közé tartozik még az M-Sport kipufogórendszer, melynek csövei dupla ikervégződésűek, fekete króm színűek. A rendszer szelepvezérlésű, a csövekből fenyegető morgás áramlik a külvilág felé.

Az új BMW egyedi motorfelfüggesztést is kapott, ezek nagyobb rugóállandóval lettek megtervezve és ez jó hatással van az eddigi leggyorsabb modell erőforrásának működésére, ugyanis élénkebb a gázreakció, valamint a hajtáslánc teljesítmény-leadása is egyre gyorsabb. Az autó a legkisebb és a legélesebb kormányváltásokra egyaránt szépen reagál.

A járműbe egy nyolcfokozatú M Steptronic automata váltót szereltek és az autógyártók gondoskodtak arról is, hogy a sofőr három különböző üzemmód közül tudjon válogatni, melyek a komfortos, a sportos, valamint a versenypályás vezetésre hajaznak, ezeket a váltókaron elhelyezett gombokkal tudja beállítani.

Vadonatúj fejlesztésű M xDrive a BMW-ben

A négykerék-meghajtást a legújabb M5-ösben is ki lehet majd élvezni, a vadonatúj fejlesztésű rendszer garantálja többek közt a magabiztos úttartást és a sportoautókhoz méltó kanyarodást. Az M xDrive intelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű egyidejű működésének központi vezérlése teljesítmény-veszteség nélkül továbbítja a kerekekhez az erőforrás teljesítményét és bődületes forgatónyomatékát.

Az első kerekek megnövelt dőlésszögének köszönhetően az új BMW M5 Competition első tengelyét nagyobb kanyarok bevételekor kevesebb oldalirányú erő terheli, a hátsó tengely finomított futását pedig gömbcsuklós kerékösszetartó rudak garantálják.

Az új M5 Competition alapfelszereltségei közé az exkluzív BMW M könnyűfém-kerékgarnitúra is hozzátartozik, Y küllődizájnnal és kéttónusú fényezéssel. A 20”-os, kovácsolt felniken eltérő méretű gumiabroncsok találhatók, ezek elöl 275/30 ZR20, míg hátul 285/35 ZR20 méretűek.

Forrás: