A svéd gyártó bemutatta a világ leghatékonyabb inverterét.
A Koenigsegg mindig megtalálja a módját, hogyan lehet még több teljesítményt kipréselni az autókból. Elég csak az elképesztő menettulajdonságokkal rendelkező Jeskóra gondolni, amely sima benzinnel 1280, E85-ös bioetanollal pedig 1600 lóerő leadására képes.
És akkor még nem említettük a „rakéta” katalizátort, a diéder szinkronspirál ajtókat, a Triplex felfüggesztést vagy a „Light Speed” névre keresztelt kilencfokozatú automata váltót. Mielőtt bárki úgy gondolná, amikor egy autó minden porcikája ennyire kifinomult technológiailag, már nincs hová fejlődni, akkor a svéd cég előrukkol egy váratlan újdonsággal.
A Koenigsegg mérnökei most egy innovatív, hatfázisú, szilícium-karbid inverterret mutattak be, amely 1300 Ampernyi váltóáramot képes előállítani 850 volton (DC), akár 750 kilowatt teljesítménnyel. A súlya mindössze 15 kilogramm, a mérete pedig rendkívül kompakt, csupán 10 liter. Ha megduplázzuk az inverterek számát – akárcsak a plug-in hibrid Koenigsegg Gemerában –, akkor 12 fázison, 1,5 megawattóra teljesítményt kapunk, ami elképesztő teljesítmény.
Az újdonságot David névre keresztelték, amivel kapcsolatban a cég alapítója, Christian von Koenigsegg elárulta: mivel ez az inverter kisebb és könnyeb, ugyanakkor lényegesen erősebb a jelenleg használt egységeknél, ezért úgy gondolták, ez jó analógiája lehet Dávid és Góliát történetének.
David munkáját szabadalmazott, rugalmas algoritmusok és szoftverek segítik, melyeket a Koenigsegg folyamatosan fejleszt az over-the-air frissítések révén. A cég azt ígéri, az inverter kiemelkedő hatékonyságot és alacsony elektromágneses kibocsátást tesz lehetővé. Ráadásul mivel rendelkezik a szükséges minősítésekkel, így David akár függőleges le- és felszállásra képes légijárművekben is alkalmazható.
A Koenigsegg érhető módon lelkes az új inverter bemutatásával kapcsolatban, hiszen ily módon a svéd cég is elősegítheti a széd-dioxid-kibocsátás csökkentését.