2017. március 15. | 10:00

Hosszú volt az út, mire a designerek észbe kaptak, és elkezdtek értékelhető formát varázsolni az A-osztálynak, de végre jó nyomon vannak

Bárki bármit mond, az első-második generációs A-osztályú Mercedeseket egész egyszerűen nem tartom normális kinézetű autóknak. Valahol valaki kitalálta, hogy a buborékformát el lehet adni, és aztán egyre másra dőltek be az autógyártók, sokszor a jól bevált formákat erőszakolták meg (istenem, miért rontották el a Seat Toledot…). Kellett 15 év a Mercedesnek, de végül ő is kijózanodott, és a W169 Mercedest már a (tényleg) szép W176-os követte, viszont itt az ideje, hogy a harmadik generációs A-Mercedes is átessen egy kis vérfrissítésen.
Kémfotó az új A-osztályról, ami nem hagy kétséget afelől, hogy az elmúlt 20 évben jó irányba fejlődött a design (Forrás: autocar.co.uk)

A leendő új A-Mercedes minden tekintetben nagyobb lesz, nagyobb tengelytávolsággal, utas- és csomagtérrel fog rendelkezni, miközben az osztott hűtőrácsnak köszönhetően valamivel agresszívabb a megjelenése.
Már a harmadik generáció is 68 centiméterrel volt hosszabb az elsőnél, na és ezt fejeli még meg 2018-ban érkező új A-osztály (Forrás: autocar.co.uk)

Azt már megszokhattuk, hogy elég széles skálán válogathatunk a négyhengeres benzin- illetve dízelmotorokból, ha az A-Klasse-ról van szó, ami viszont hiányzott eddig a palettáról, az a hibrid- illetve elektromos meghajtás, amivel (ha nem is azonnal) majd bővítenék a választható erőforrások listáját. Jelen állás szerint ugyanis csak a B-osztály EV-verziói rendelkeznek elektromos hajtással, és ha nem akarnak lemaradni a legújabb trendekről, erősíteniük kell ezen a téren.
Formára jónak tűnik, és ennél csak jobb lesz, ha ez a szemet zavaró álcázómatrica se lesz rajta (Forrás: autocar.co.uk)

És ha már A-osztály, akkor a legerősebb változatot se hagyhatjuk ki, ugyanis az AMG A45 is erősebb lesz, 400 lóerő lesz várható a legkisebb AMG Mercedestől! Ha leginkább párhuzamba szeretnénk állítani, akkor vetélytársként az 1-es BMW-t nevezhetnénk meg, amivel szemben az új A-osztály nagyobb és erősebb lesz. Kérdés, hogy a vásárlók a sportosságot, vagy a kényelmet fogják előnybe részesíteni. Forrás: Ajánlott bejegyzések: