Mi az a gesztus vezérlés és hogyan működik?

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

A gesztus vezérlés a legújabb infotainment funkció, amely megtalálható a luxusautókban. Könnyen használható és jóval stabilabb, mint a hangvezérlés.

Egy 2017-es BMW 530i segítségével fogom bemutatni, hogyan működik a gesztus vezérlés, és várhatóan miért lesz elsöprő sikere.

Volt már úgy, hogy vezetés közben próbáltál egy gombot megtalálni? Bármilyen gomb, legyen az a némító, a bejövő hívást fogadó gomb, vagy a csatornaváltó a rádión, bármelyik elvonhatja a figyelmedet az útról. Az autógyártók keményen dolgoznak azon, hogy könnyebben kerülhess interakcióba az autóddal.

A gesztus vezérlés a legújabb infotainment funkció

A gesztus vezérlés a legújabb infotainment funkció

Az egyik legújabb technológia az új autókban a gesztus vezérlés. Nevéhez méltó módon a gesztus vezérlés lehetőséget ad a sofőrnek arra, hogy anélkül hajtson végre feladatokat a menüben, hogy levenné szemét az útról, rámutatva egy ujjal a gombra, vagy megérintve egy pontot a képernyőn. Az új BMW 530i-ben megtaláljuk ezt a funkciót. A rendszer egy kamerával működik, mely az infotainment rendszer fölötti részbe van beépítve. A kamera figyeli a sofőr bizonyos mozdulatait az adott területen. Mindegyik mozdulatnak van egy hozzárendelt funkciója.

Példának okáért, ha csatornát akarsz váltani a rádión, egyszerűen csak pöckölsz egyet előre az ujjaddal, hangosításhoz pedig egy ujjal kell rajzolni egy kört az óramutató járásával megegyezően. A BMW 530i-t rendszere intuitív és egyszerűen használható. A hangutasításokkal ellentétben ez a rendszer 100%-osan működik. Az autó elsőre és minden alkalommal felismeri a mozdulatokat.

Az autó minden alkalommal felismeri a gesztusokat

Az autó minden alkalommal felismeri a gesztusokat

Vannak természetesen további gesztusok is, melyeket a rendszer alapértelmezetten felismer. A képernyőre mutatást a rendszer bejövő hívás fogadásaként értelmezi. A sofőr balról jobbra húzott keze a hívás elutasítását jelenti, a hívő felet pedig rögtön hangpostára irányítja, és a telefon nem csörög tovább. A rendszer teret enged még néhány mozdulatnak, sőt, arra is van lehetőség, hogy a mozdulatokhoz funkciókat rendeljünk hozzá.

Mindig felüdülés azt látni, hogy egy új technológia pontosan úgy működik, ahogy kell. A BMW 2017 530i-hez 190 dollárért lehet hozzácsapni a gesztus vezérlés funkciót, amely átszámítva nagyjából 50.000 forintnak felel meg.

Forrás:

Bestride

További autós hírek

Ugyanis a Balatonfűzfőt, Balatonakarattyát és Balatonkenesét elkerülő, 2,4 kilométer hosszú, 2×1 sávos új út elkészült. A csomópont új gyűjtő- és…

Kb 1 órája súlyos, kamiont érintő baleset történt az M0-áson, az M7 felől, az M5 irányába, Diósd előtt. Aki teheti…

Rosszul lett egy sofőr Floridában, az irányítás nélkül maradt Toyota hatalmasat repült. – szúrta ki a videót az origo. A…

Olvasónk, Csaba írt nekünk egy esetről, ami még november közepén történt az M0-ás autóút jobb pályáján, a 60-as km. után.…

A telegraph írt róla, hogy angliai farmerek vetették fel az ötletet, mivel a földjeik közelében lévő gyorséttermek szemete valósággal elárasztja…

Kapcsolódó írások

autó műszerfalán elhelyezett számítógépes rendszer, animált kép, elölnézet
2018. október 31.
2018-ban már azért sírnak az utasok, mert gyenge a 4G a kocsiban, míg 80 éve még a rádió is csupán áhított feláras luxus volt
Az utángyártott infotainment technológia próbál lépést tartani az újdonságokkal
2018. január 06.
Egyre modernebb felszereltséggel gördülnek ki a gyárakból az új autók, 2018 tavaszától a sztenderd felszereltség része lesz a tolatókamera. Ha régebbi modellel rendelkezel, akkor sem kell lemondanod az extrákról! 
Elon Musk csalódott
2019. március 14.
A játék jogi problémák miatt nem lesz elérhető az infotainment képernyőn
Audi Q4 e-tron tanulmányautó
2019. július 10.
A jövőben hangvezérlés és HUD lesz az autókban érintőképernyők helyett, legalábbis ezt mondja az Audi.