2017. április 28. | 14:47

A Toyota 2002-ben állította le a negyedik generációs Supra gyártását. Talán a legjobb és legismertebb típus, amit a márka valaha kínált. Azóta eltelt 15 év és a japán gyártó palettájára a vérszegény szót használnám.

A 2000-es évek közepéig még volt a Celica, ami egy lapos, pörgős kupé volt, de többek közt az elsőkerék hajtása miatt nem lett kultikus modell. Utána ismét egy nagyobb szünet, majd 2012-ben érkezett a GT86. Pont eléggé kavarta fel az állóvizet, szerethető és jól vezethető autó lett belőle, de lelkiismeretfurdalás nélkül nevezhetjük teljesítmény szegénynek, hiányzik belőle az igazi plusz, ami egy igazi sportautónál elengedhetetlen.
Vajon visszahozza a tüzet ami hiányzik?

Talán a 86-nak köszönhető, hogy a Toyota ráismert, hogy van igény a piacon egy igazi sportkupéra. A 2014-es Észak Amerikai Autó Show-n végül bemutatták az FT-1 Conceptet, amit a sajtó és a rajongók csak az új Supraként emlegetnek.

A szív

Az előző Supra motorja máig népszerű és keresett darab. A 2JZ szinte minden létező kasztniba beépítésre került, és mindenhol jól is muzsikál. Nem lesz könnyű a nagy öreg nyomdokaiba lépni az új motornak. Mivel a Toyota együttműködést kötött a BMW-vel, így könnyen elképzelhető, hogy tőlük fog érkezni a motor is, de nem kizárt a közös fejlesztés sem. Mivel a soros hathengeres motorokat egyre kevesebb gyártó használja, így az is lehet, hogy a Lexusokban is használt V6-osok kerülnek beépítésre, amelyet a 2018-as LS-ben is használni fognak. A duplaturbós motort valószínűleg finomhangolnák és úgy kerülne beépítésre az új Suprába. Természetesen nem kizárható a hibrid hajtás sem, ami magától értetődően nagyobb erőtöblettel is járna.
Az erőforrásról egyelőre titkolóznak, de remélhetőleg sikerül nagyot alkotni.

A test

A kasztni Németországból fog érkezni, az alváz a BMW új Z4 platformja lesz. Nem kell megijedni, a gyártók ígéretei szerint a két autó még csak hasonlítani sem fog egymásra. Sokan vártak vonásokat, amelyek az előző Suprát idézik, de a kinézet teljesen új és modern. A tanulmányautó vonásai finomodni fognak, de maradnak a vízszintes lámpál, a hosszú motorház, és valószínűleg lekeredik a Forma 1-et idéző orrcsúcs. A tetővonal ami összeköti a kocsi orrát a farával egészen zseniális, lapos, finoman ívelt, remélhetőleg nem is változtatnak rajta. Az autó hátulja ferdehátú vonalakat idéz, ugyanis fontosnak tartják a funkcionalitást is. 
Oldalról azért van benne a Supra vérvonalból.

A belső viszont, ismét a vezető felé fordul, ami örvendetes. Sugárzik belőle a sportosság, viszont az élményautózást csak egy utassal tudjuk megosztani, a kétüléses felépítés miatt. 
Várhatóan sokat fog finomodni a belső.

Mikor és mennyiért?

Várhatóan a 2019-es modellévre fogják időzíteni a megjelenést, így legkorábban 2018 végén lesz látható az utakon. Évente 60 000 példány fog készülni. Alex Shen tervező nyilatkozata szerint mivel ez egy Toyota, így elérhetővé összegért kell kínálni. Az ár így remélhetőleg nem a szuperautókkal fog vetekedni. Mivel a Nissan is bejelentette a 370z utódját, így remélhetőleg ismét visszatér a 90-es évek közepét és végét uraló versengés a két gyártó között. Abban az időben több legendás sportautó is született, így nem is kívánhatnék mást, csak legalább annyira jó autókat, mint amik abban az időben születtek. Remélhetőleg már nem kell sokat várni.
Minden szögből jól mutat.

Források:   
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!