Mindennapi használatra alkalmas Bugatti érkezhet?!

Közzétéve:
2020-01-23, 14:20

A „Bugatti” és a „daily driver” ugyanabban a mondatban - ki gondolta volna?

Miután az elit márkák is bevették a portfólióba a SUV-okat, például a Bentley a Bentaygát vagy a Lamborghini az Urus-t, leginkább ezek tartják el az adott gyártót. A Volkswagen csoport másik tagja végül ugyanarra az útra léphet, mivel a Bugatti fontolóra veszi egy másik modell bevezetését a Chiron mellé.

A Molsheim márka hangsúlyozza, hogy nem született döntés az említett másik modellről, ám széles körben úgy vélik, hogy ez egy SUV vagy egy négyajtós Grand Tourer lesz. A vállalat főnöke, Stephan Winkelmann, az Autocar magazinnak elárulta, hogy a Bugatti család új tagjának nem feltétlenül kell olyan autónak lennie, amelyet a tulajdonosok csak hétvégén vennének elő.

A Bugatti Chiron SuperSport 300+ elölről fotózva

Ezután megemlítette, hogy a fejlesztés során szem előtt tartják a sokoldalúságot és más formavilágot kap mint a Chiron. Egy ilyen modellnek más küldetést szán a gyártó mint a 8,0 literes quad-turbós hiperkocsinak és könnyen elképzelhető, hogy elektromos lesz.

"Véleményem szerint az elektromos meghajtás lenne a megfelelő megközelítés. A hibrid technológia nem a csúcs, ami pedig nem lehet irány a Bugatti számára. Vagy a belső égésű motorok vagy a tisztán elektromos rendszer lehet a jövő” – mondta Winkelmann.

A Bugatti második termékcsaládjának lehetséges tagja

A Bugatti vezetésének világossá vált, hogy egy második modellcsalád bevezetése nem lenne negatív hatással a márka kizárólagosságára, mivel azt is korlátozott számban gyártanák. Ha a jármű elektromos lenne, akkor az északkelet-franciaországi székhellyel rendelkező vállalat számára prioritást élvezne a gyorsulás és a maximális sebesség a hatótáv hátrányára. Az elektromos járműveket elsősorban azokban az országokban értékesítik, ahol az elektromos járművek infrastruktúrája a legjobb.

Egyelőre azonban még várni kell a bővítésre, mivel a VW Group anyavállalatának fontosabb projektjei is vannak. Winkelmann kifejtette, hogy egy új modell bevezetése legalább kétszeresére növeli a vállalat méretét. Ez nagy feladat, amelyet nem lesz egyszerű végrehajtani a felsőbb vezetés beleegyezése nélkül.

Felmerül a platform kérdése is, mivel a Bugatti nem használja a csoport más márkái által kifejlesztett meglévő hardvereket, ahogyan Winkelmann elmondta, saját fejlesztésű architektúrát használnak majd.

Az autós világ friss híreit az Alapjárat hírműsorában találod.

Kapcsolódó írások

Bugatti Divo
2018. szeptember 27.
A Bugatti készenáll a modellpaletta bővítésére. Sok más gyártóhoz hasonlóan a francia autómárka is az SUV-k mellett tette le voksát.
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!

További hírek