Legalábbis ezt üzente 2001-ben az első Outlander reklám a közel 20 éve népszerű crossoverről.
Tehát 2001 az év, amikor a japán Mitsubishi úgy döntött, megalkotja új, kompakt crossoverét, eredeti nevén az Airtreket. Az autó alapjait a 2001-es Észak-Amerikai Autószalonon bemutatott Mitsubishi ASX tanulmányautó szolgáltatta. A Mitsubishi ezzel a modellel kívánta képviseltetni magát az egyre növekvő SUV-őrületben.
Mindezt úgy, hogy az autó fogyasztása és kibocsájtási értékei, valamint méretei egy szimpla utcai autóéval összehasonlíthatóak legyenek, de ne vesszen el a terepjárós, négykerék-meghajtásos érzet sem. Az eredeti Airtrek nevet azért választották, hogy leírja a jármű azon képességeit, amelyek az utasokat kalandos túrákra szállítják, és a „szabad, mint a madár” érzést keltik.
Az első generációt 2001 és 2008 között gyártották, vegyesen futott Airtrek és Outlander (2003-2006) néven is, illetve a következő modell megjelenése is belecsúszott még az első gyártásának éveibe. Az első modell négyféle motorral volt választható, a palettán szerepelt:
Az Outlander a Mitsubishi RISE biztonsági rendszerét használja, valamint 4 csillagos minősítést kapott az Euro NCAP törésteszteken. Az egyik legszimpatikusabb egyedi tulajdonsága a járgánynak, hogy úgynevezett „Flap Fold Tailgate” csomagtér ajtókkal van ellátva. Ez lényegében egy kétrészes ajtó, amelynek alsó része nyitott helyzetben 180 kg-os teherbírási határral padként is tud funkcionálni. Valóban nagyon praktikus, lévén az autót kiránduláshoz és terepen is előszeretettel használták, ahol bizony jól jöhet egy ülőhely pár percnyi szusszanás erejéig.
A Las Vegas-i 2007-es SEMA kiállításon a vállalat bemutatta a Mitsubishi Evolandert, vagyis a Mitsubishi Outlander Ralliart koncepciót, amelyet a jármű 6B31 V6 motorjának 240 kW-os 330 lóerősre felhúzott verziója mozgatott. Állítható felfüggesztéssel, nagyobb fékekkel, ralira alkalmas kerekekkel és gumiabroncsokkal, valamint versenyzésre felkészített karosszériával és belsőtérrel borzolta a Mitsubishi a rajongók hangulatát. A 2009-es New York-i Autószalonon pedig egy másik show-autóval, egy Outlander GT prototípusával jelentkezett a gyártó.
Ezen a bemutatón a Mitsubishi Lancer Evolution X orráról átültetett hűtőrács elrendezés került bemutatásra az Outlanderen, ami alapját képezte a 2009-ben bevezetett facelift-kiadásnak. 2010-ben érkezett egy újabb ráncfelvarrás, ami főleg a műszerfalat és az AWC összekerék-hajtásos rendszerét érintette. A második Outlandert a gyártó 2012-ben vette le a gyártósorról. A második generációba már nem csúszott bele az azt követő, csak a gyártás leállta után jelentették be a következő verzióját az Outlandernek.
Új biztonsági funkciókat is vezetett be a Mitsubishi, például a Forward Collision Mitigation rendszert, a sávelhagyására figyelmeztető rendszert, légzsák került a vezetőülés lábterébe, valamint az adaptív tempomat is alapfelszereltséggé vált. Emellett az Outlander szabványos vezető- és utasoldali első légzsákokkal, mellső oldali törzs légzsákokkal, ABS EBD-vel, vontatásvezérlő logikával, aktív stabilitásvezérléssel és Hill Start Assist rendszerrel is rendelkezett.
Motorválasztékot tekintve rendkívül széles lett a paletta, hiszen 6 különböző erőforrásból lehetett választani később, 2013-ban pedig megjelent a hibrid rendszer is az Outlander PHEV nevű modellben, amely a mai napig gyártásban és forgalomban maradt. A harmadik generációt a következő motorokkal vásárolhatta meg az érdeklődő:
Repülhetsz is!
- 4G63 2,0 literes sornégyes motor 126 lóerős, 93 kW-os teljesítménnyel
- 4G64 GDI 2,4 literes sornégyes 139 lóerővel és 102 kW-al
- 4G63T 2,0 literes sornégyes turbós 240 lóerős 180 kW (2002 Turbo R verzió) ez a motor a japán piacon kívül azonban csak 202 lóerős és 149 kW-os teljesítményre butítva volt elérhető
- 4G69 2,4 literes sornégyes amely csak az Outlander néven futó modellben volt.
A második generáció
2006. október 17-én a Mitsubishi elindította a második generációs modellt, ejtették az Airtrek nevet és új motor opciókkal kínálták a gépet. Japánban és Új-Zélandon kizárólag a 4B11 jelű 2,0 literes MIVEC sornégyessel. A világ többi részén viszont két másik konstrukció volt elérhető, a 4B12 2,4 literes MIVEC sornégyes és a 6B31 3,0 literes MIVEC V6-os. A 2,4 literes alatt egy INVECS-III CVT váltó dolgozott, valamint a Mitsubishi AWC-rendszere elektronikus vezérlésű négykerékhajtást és stabilitásszabályozást biztosított. Az előbb felsorolt motorok csak a Mitsubishi saját fejlesztései, viszont az Outlander a gyártó GS-platformjára épült, amelyhez más gyártók által fejlesztett motorokat is kínáltak, olyan nagy vállalatokkal ment a közreműködés, mint a Volkswagen, a Citroën és a Peugeot. Az említett GS platformra épült, a 4007-es Peugeot és a PSA Citroën C-Crosser is.A harmadik testvér, vagyis az Outlander 2012-től máig
A harmadik és egyben utolsó generáció esetében már elég drasztikus változásokról lehet beszélni mind a motortérben, mind pedig a megjelenést tekintve. Az újra tervezett modell közel 90 kilogrammal könnyebb, mint elődje volt, javítottak az üzemanyag fogyasztáson, az ajtók belső borítása puhább lett, áttervezték az üléseket és a hangszigetelést.- 4B11 2,0 literes sornégyes motor hibrid támogatással
- 4J11 2,0 literes sornégyes
- 4B12 2,4 literes sornégyes
- 4J12 2,4 literes sornégyes
- 4N14 TD, 2,2 literes sornégyes
- 6B31 SOHC 3,0 literes MIVEC V6-os