Négy turbó egy kombiban? - BMW M550d Touring

Frissítve:
2018-11-02, 16:16

Manapság már két turbóval sem érik be a nagyravágyók. A bajorok úgy döntöttek, hogy a 7-esből átveszik a jól bevált rendszert és belepakolja az 5-ös BMW-be

A legerősebb dízel autót keresed? A megvilágosulást a BMW négy turbós 5-ösében keresd! A 3.0 literes motort egy egyszerű transzplantációval helyezték át a 750d-ből, semmiféle tuningot nem kapott. A műtét viszonylag egyszerű volt, mert az 5-ös és a 7-es széria is ugyan arra az alvázra épül, a G30 viszont könnyebb, így gyorsabb is.

BMW M550d Touring

A 2017-es M550d 394 lóerőt produkál, 760 Nm nyomaték mellett. Félelmetes! A 100-as sprintet várhatóan nem több mint 4.4 másodperc alatt teljesíti, egy tizeddel lassabb az F10 M5-nél. A 250 km/h-ás végsebességet könnyedén megfutja, a nyolcsebességes váltó finoman, arányosan elosztott fokozatokkal repít kétszáz fölé.

BMW M550d motor

A jól megszokott szedán és Touring változatok lesznek elérhetőek, mindkettő az úgynevezett Integral Active Steering rendszerrel, vagyis aktív hátsó kerékkormányzással lesz ellátva. A fordulást segítő rendszer nem számít alap extrának, de az M550d-ben viszont igen, alacsony sebességnél csökkenti a fordulókört és növeli a stabilitást.

BMW M550d Touring

A forgatónyomaték előtt mindenki megemelheti a kalapját, a szinkronban lévő, két alacsony- és a két nagynyomású turbó kombinációja lineáris gyorsulást biztosít minden tartományban. A hathengeres egység 1000-es fordulaton már 450 Nm-es nyomatékot tud. A csúcsnyomaték 2000-nél megérkezik és egészen 3000-ig tart, viszont 4400 fordulat per percnél lapít leginkább az ülésbe. A 7,1 literes fogyasztás mindenki számára elfogadható lehet, a BMW a Touringnál 7,4 litert ígér.

BMW M550d Touring

Lehet, hogy az önrobbanó motoroknak már nem sok van vissza a földi életükből, de addig is az M550d lehet a legjobb, amit emberi lény valaha is kívánhat!

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!

Forrás:

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja
E92 Eurofighter
2019. április 22.
Nem túlzok, ha azt állítom, az E92 Eurofighter az egyik legkompetitívebb és legjobban megépített driftautó szerte e világon