Néhány dolog, amit még érdemes tudnod a rekorder Porschéról!

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

Az egész világot bejárta a hír, miszerint a 919-es Hybrid Evo rekordot döntött a Nürburgring-Nordschleifén, de vajon mit érdemes még tudni róla?

Mint ahogyan arról már mindenki hallott, még az is, aki nem akart, a Porsche 919 Hybrid Evo 2018 júniusának utolsó napjaiban nem akármit alkotott a Nürburgring-Nordschleifén! Timo Bernhard, 37 éves német pilóta ült a versenyautó volánja mögött és 5:19.55 másodperces idejével közel egy perccel jobb időt teljesített a rövidített, 20,832 km hosszúságú pályán, mint amit a korábbi rekordtartó, Stefan Bellof produkált (6:11.13).

Porsche 919 Hybrid Evo versenyautó

A Porsche 919 Hybrid Evo tulajdonképpen egy prototípus, melynek megalkotásakor a német autógyártó egy olyan gépet vett alapul, amellyel a Porsche megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt 2015-ben, 2016-ban és 2017-ben, valamint a FIA World Endurance Championshipet is, szintén háromszor egymás után!

Az ilyen típusú járművek több szempontból is szabályozva vannak (üzemanyag-fogyasztás, teljesítmény stb.), azonban korlátok nélkül a hibrid hajtáslánccal szerelt autó egy 720 lóerős teljesítményre képes, mely a villanymotorok támogatásával 1160 lóerőig kúszik.

Porsche 919 Hybrid Evo

Az Evo szárazon mindössze 849 kg-ot nyom, módosított aerodinamikájának köszönhetően a WEC modellhez képest 50%-kal több leszorítóerőt generál! A 849 kilóhoz hozzájárult, hogy 39 kg-os súlycsökkenést értek el azzal, hogy eltávolították a légkondit, az ablaktörlőt, érzékelőket, a fényszórókat és a pneumatikus emelőt. A Michelin olyan gumiabroncsokat fejlesztett ki az Evo számára, melyek hatására a 919 Hybrid Evo egy Forma-1-es autónál is több leszorítóerőt termel!

A 919 Hybrid Evo egy turbós 2,0 literes V4-es erőforrással és két energia-visszanyerő rendszerrel van szerelve. A belső égésű motor végzi a négykerék-meghajtású autó hátsó tengelyének hajtását, miközben az elektromotor az első tengelyek hajtásáért felel.

A fékenergia-visszanyerés a hibrid hajtásláncok egyik alapvető alkotórésze, de a hagyományos, belsőégésű hajtásláncok esetében is gyakran alkalmazzák.

Porsche 919 Hybrid Evo versenypályán

A versenyautó visszanyeri a kipufogórendszerből származó energiát és az innen, valamint az elülső fékekből származó elektromos energia átmenetileg egy folyadékhűtéses lítium-ion akkumulátorban tárolódik.

A teljesítmény további növelésének érdekében a 919-est egy tisztán elektromos hajtású, úgynevezett brake-by-wire rendszerrel látták el, ezenkívül nagyobb terheléshez igazították a szervokormányt, illetve rendkívül nagy figyelmet fordítottak a kettős keresztlengőkaros felfüggesztés tervezésére is.

Az Evo ellenfelei közé tartozik saját Le Mans prototípusával a Toyota, de ott van még a sorban a Mercedes-AMG Project One és az Aston Martin Valkyrie is.

Forrás:

Porsche Newsroom

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
Mercedes Benz T80
2019. július 07.
A Mercedes T80-as volt a nácik csúcsgépe, amivel meg akarták dönteni a szárazföldi sebességrekordot. V12-es motorja egy Messerschmitt vadászgépből származott!
1979 Porsche 935 F1 street legal, kék, oldalnézet, balról
2018. december 13.
A Porsche 935-ös modelljei a pályákon kívül tiltólistásak voltak. Kivéve azt az egy darabot, ami most eladásra kerül
Top 5 Porsche tanulmányautó, fehér Porsche, elölnézet, balról
2018. december 30.
A Porsche úgy döntött, bemutatja 5 kedvenc tanulmányautóját. A lista némely tagja meghökkentő, de egyikük sem mondható utolsónak.