Az egész világot bejárta a hír, miszerint a 919-es Hybrid Evo rekordot döntött a Nürburgring-Nordschleifén, de vajon mit érdemes még tudni róla?
Mint ahogyan arról már mindenki hallott, még az is, aki nem akart, a Porsche 919 Hybrid Evo 2018 júniusának utolsó napjaiban nem akármit alkotott a Nürburgring-Nordschleifén! Timo Bernhard, 37 éves német pilóta ült a versenyautó volánja mögött és 5:19.55 másodperces idejével közel egy perccel jobb időt teljesített a rövidített, 20,832 km hosszúságú pályán, mint amit a korábbi rekordtartó, Stefan Bellof produkált (6:11.13).
Az autóról képeket ide kattintva találsz.
A Porsche 919 Hybrid Evo tulajdonképpen egy prototípus, melynek megalkotásakor a német autógyártó egy olyan gépet vett alapul, amellyel a Porsche megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt 2015-ben, 2016-ban és 2017-ben, valamint a FIA World Endurance Championshipet is, szintén háromszor egymás után!
Az ilyen típusú járművek több szempontból is szabályozva vannak (üzemanyag-fogyasztás, teljesítmény stb.), azonban korlátok nélkül a hibrid hajtáslánccal szerelt autó egy 720 lóerős teljesítményre képes, mely a villanymotorok támogatásával 1160 lóerőig kúszik.
Az Evo szárazon mindössze 849 kg-ot nyom, módosított aerodinamikájának köszönhetően a WEC modellhez képest 50%-kal több leszorítóerőt generál! A 849 kilóhoz hozzájárult, hogy 39 kg-os súlycsökkenést értek el azzal, hogy eltávolították a légkondit, az ablaktörlőt, érzékelőket, a fényszórókat és a pneumatikus emelőt. A Michelin olyan gumiabroncsokat fejlesztett ki az Evo számára, melyek hatására a 919 Hybrid Evo egy Forma-1-es autónál is több leszorítóerőt termel!
A 919 Hybrid Evo egy turbós 2,0 literes V4-es erőforrással és két energia-visszanyerő rendszerrel van szerelve. A belső égésű motor végzi a négykerék-meghajtású autó hátsó tengelyének hajtását, miközben az elektromotor az első tengelyek hajtásáért felel.
A fékenergia-visszanyerés a hibrid hajtásláncok egyik alapvető alkotórésze, de a hagyományos, belsőégésű hajtásláncok esetében is gyakran alkalmazzák.
A versenyautó visszanyeri a kipufogórendszerből származó energiát és az innen, valamint az elülső fékekből származó elektromos energia átmenetileg egy folyadékhűtéses lítium-ion akkumulátorban tárolódik.
A teljesítmény további növelésének érdekében a 919-est egy tisztán elektromos hajtású, úgynevezett brake-by-wire rendszerrel látták el, ezenkívül nagyobb terheléshez igazították a szervokormányt, illetve rendkívül nagy figyelmet fordítottak a kettős keresztlengőkaros felfüggesztés tervezésére is.
Az Evo ellenfelei közé tartozik saját Le Mans prototípusával a Toyota, de ott van még a sorban a Mercedes-AMG Project One és az Aston Martin Valkyrie is.