Nem lesz több dízel Porsche

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

Felhagy a Porsche a dízelmotoros autók gyártásával, a jövőben csak a benzines és hibrid erőforrásokra koncentrál.

Kilenc évvel az első dízelmotorral szerelt Porsche Cayenne megjelenése után a bajor autógyártó kiszáll a dízeles autók piacáról. A Porsche számára a dízel technológia soha nem volt prioritás, ráadásul az utóbbi időben – főleg a Volkswagen botrányt követően –a vásárlók is látványosan elfordultak a technológiától.

Porsche Cayenne

A 2009-es Cayenne volt az első dízeles Porsche modell

A 2017-ben eladott 11 ezer darab Panamerának például csak 15 százaléka volt dízel, miközben a benzines és a hibridek aránya 35, illetve 55 százalék volt. Skandináviában még brutálisabbak arányok, a hibrid Panamerák részesedése ott elérheti a 90 százalékot, különösen azokban a régiókban, ahol kormányzati ösztönzőkkel teszik olcsóbbá az ilyen autókat.

Más modelleknél is hasonló egyébként az arány, vagyis a cég összes eladásinak csak 15 százaléka dízel. Érdekes adat, hogy a két nagy német rivális, a BMW és az Audi esetében teljesen más a helyzet, az előbbinél az értékesített autók 35 százalékát dízel erőforrás hajtja, míg az Audinál kétharmados ugyanez az arány.

Hogy a dízelek száműzése végleges-e, azt nem tudni, legalábbis Oliver Blume, a sportautógyártó vezérigazgatója szerint minden attól függ, hogy a vásárlók részéről lesz-e ezek iránt igény valamikor. A Porsche maga soha nem gyártott dízelmotorokat, azokat a Volkswagen-csoportból szerezte be, vagyis a döntés miatt nem kell átszervezni a gyártást, leépíteni üzemeket.

A döntés abból a szempontból viszont mindenképp jelzés értékű, hogy a németek már tavaly leálltak a dízelekhez kapcsolódó kutatás-fejlesztéssel, helyette a hibrid és a teljes elektromos hajtás fejlesztésére fordítják erőforrásaikat.

Porsche Mission E

A Mission E lehet a Porsche majdani elektromos autóinak alapja

Ennek eredményei lesznek a 2019-re várható Porsche 992 és 911 modellek hibrid változatai is. Persze kell is az innováció ahhoz, hogy a Porsche tartani tudja ambiciózus értékesítési terveit, hiszen a rekordnak számító tavalyi, 238 ezer darabos eladást 2025-ig minden évben 5 százalékos ugrásokkal szeretnék felülteljesíteni.

Ez pedig csak úgy lehetséges, ha beszállnak a felső kategóriás elektromos autók piacára, ahol a Mission E modell lehet az első járművük. Ha a kereslet a mostani ütemben nő továbbra, akkor a Mission E alapjaira épülő elektromos Macan SUV is rövid időn belül megszülethet.

Forrás:

További autós hírek

Lassan tele a város civil járörökkel, mindenütt kamerák, folyamatosan indulnak dashcam alapján is az eljárások hivatalból, valamint sorra történnek az…

Mindannyian találkoztunk már ilyen autóssal, aki egyszerűen nem bírja, ha valaki mellé ér, és ezért gyorsítani kezd – írja vezess.…

A Debreceni Járási Ügyészség halálos közúti baleset gondtalan okozásának vétsége miatt emelt vádat azzal a férfival szemben, aki Polgáron ütközött…

Nincs mese. Autósként rossz végén állunk annak a bizonyosnak abban az értelemben, hogy nem az autós forgalom érdekében történnek fejlesztések,…

Amikor a körforgalomban Vin Dieselnek képzeled magad, de a közönség nem értékeli a produkciódat – írta legújabb pofátlan(TAN)ító videójához a…

Kapcsolódó írások

Porsche Taycan
2018. szeptember 24.
Nem gyárt több dízel autót a Porsche, helyettük inkább a hibrid és az elektromos modellek fejlesztésére koncentrál majd.
Top 5 Porsche tanulmányautó, fehér Porsche, elölnézet, balról
2018. december 30.
A Porsche úgy döntött, bemutatja 5 kedvenc tanulmányautóját. A lista némely tagja meghökkentő, de egyikük sem mondható utolsónak.
462 lóerővel érkezik az új Cayenne E-Hybrid
2018. május 02.
A Porsche bemutatta legnagyobb, konnektoros szabadidőautójának frissített változatát, mely a népszerű Panamera 4 E-Hybrid hajtásrendszerét örökli.
1979 Porsche 935 F1 street legal, kék, oldalnézet, balról
2018. december 13.
A Porsche 935-ös modelljei a pályákon kívül tiltólistásak voltak. Kivéve azt az egy darabot, ami most eladásra kerül