Nem Mustang és nem is Camaro, hanem egy Toyota Celica

Közzétéve:
2018-06-22, 15:12

Gondoltad volna? Az első ránézésre kiköpött Mustang vagy Camaro Z28 valójában egy Celica.

Ha autóddal igazán különleges szeretnél lenni, kövesd bátran Benny Rees példáját, vagyis szerezz be egy olyan autót, melyet meglátva megfogalmazódik a járókelők fejében az a kérdés, hogy: Most akkor ez tulajdonképpen milyen autó? Camaro vagy Mustang, esetleg egy Skyline? Ezek közül valamelyik biztosan!

tuningolt Toyota Celica szemből

Egyik sem talált, ugyanis ez egy Toyota Celica RA28 GT2000. Benny Rees egyik kedvenc hobbija, hogy kellemesen elszórakozik, miközben az emberek az autóját szakértik kívülről. Először a GT jelvény tűnhet furcsának és szokatlannak, majd mikor a képek alapján már te is felfedezed, hogy az autón sehol egy gyártó logó, vagy egy árva típusnév, akkor jössz csak rá, hogy igazából az egész autó furcsa. 

„Néhány ember egyszerűen csak úgy van vele, hogy igen, ez egy Mustang!” – mondta Rees.

tuningolt Toyota Celica hátulja

Az autót japánban személyes jelenléttel vásárolta és onnan importálta hazájába, az Egyesült Királyságba. Érdekes, hogy jó pár év kellett elteljen ahhoz, hogy rájöjjön, mi is vonzza őt valójában a módosított autók világához.

„Mikor Japánban jártam, meglátogattam a Japanese Classic Car Association versenysorozatát, ahol a hely telis-tele volt ’70-es és ’80-as évekbeli versenyautókkal. Eszméletlen volt!” – tette hozzá.

Bennyt olyannyira magával ragadta a felkelő nap országa, hogy nem is akart visszamenni Angliába, de mivel maradt egy kis spórolt pénze, mégis hazatért és úgy döntött, belevág a kalandba a vásárolt járgánnyal.

Toyota Celica kereke

A Celicához a már említett márkákon kívül különösen hasonlít még a Nissan Skyline Kenmeri modellje is, melynek ára nagyban eltér a Toyotáétól. Ha esetleg nem tudtad, a neve azért Kenmeri, mert az egykori japán reklámokban egy amerikai szerelmespárral reklámozták az autót, a típusnév pedig a pár nevének (Kennel és Mary) összeolvadásával jött létre. Mindkét modell jellegzetes, közös tulajdonsága a hosszított motorháztető. Bennyhez már egyedi külsővel került a japán gép, melyet Fukuyamában épített a Racing Service HDO csapata.

„Szerencsém volt, mert az autó elég jó állapotban került hozzám, a nem sokkal előtte Fukuyamában végzett átalakításoknak köszönhetően. Nem rohadt sehol és az alja is teljesen rendben volt.” – mondta a friss autótulajdonos.

tuningolt Toyota Celica Mustang-féle hátsó lámpával

Miután megszerezte a forgalomba helyezéshez és a honosításhoz szükséges iratokat, elsőként a kerekekhez nyúlt, a régi Watanabe Type típusok helyét elöl 7,5x14 colos Work Equip Spirit 11-esek, hátul 8,5x14 colos Riverside R109-esek vették át. Ezek elöl 185/55, hátul 195/60 méretű Advan 048-as abroncsokba lettek csomagolva.

A gép alá Driftworks fejlesztésű felfüggesztést, valamint rozsdamentes kipufogórendszert szereltek, előre pedig szintén Driftworkstől beszerzett AE86 fékeket. Az egyéb ’70-es évekbeli módosítások közé tartoznak az első-hátső spoilerek, a hátsó lámpatestek, melyeket mintha egy Mustangtól kölcsönzött volna, illetve az elülső fényszóró panelek, emellett a hátsó szélvédőre szerelt réses elem is elég oldschool.

tuningolt Toyota Celica oldschool beltere

Ez a stílus az enteriőrben is nagyban visszaköszön a Narditól beszerzett fabetétes kormánnyal pedig különösen. Azonban 18R-G 2,0 literes, 130 lóerős teljesítménnyel, dupla karburátorral és kettős vezérműtengellyel még nem feltétlenül tartozik a leggyorsabbak közé, de persze nem is főként ez az, amit egy ember elvár egy ilyen autótól. Sokkal inkább a stílusról szól az egész: a logikus mechanika egyszerűségéről, az ötfokozatú kézi sebességváltóról és persze a hátsókerék-meghajtásról.

tuningolt Toyota Celica boltok közt leparkolva

Benny úgy gondolja, hogy ez az autó nem csupán egy szállítóeszköz, hanem igazi életérzés és minden alkalommal, mikor a volán mögé ül, a szeme elé libben az 1970-es évek Japánja.

Forrás:

Kapcsolódó írások

Hétvégi autós programajánló 09.16-17.
2017. szeptember 15.
Még tart a jó idő, ne maradjatok otthon hétvégén se, ha csodálatos autókat nézegethettek a ragyogó kora őszi napsütésben Budapesten és Hatvanban
Top 8 tuning felni, amik nélkül értelmetlen az élet
2018. január 22.
Egy autót nem öltöztet jobban semmi, mint azok kerekei. Az öltöztetés királyainak listája pedig igencsak hosszas, de leszűrtem nektek nyolc márkát, amik a legelismertebbek a piacon akár történelmükkel, akár innovációikkal.
Volvo S60 Polestar Engineered, az új vonal első tagja
2018. június 14.
A Polestar Engineered a Volvo és a Polestar összefolyása.
Mazda RX-7 R2
2018. október 29.
A légkonditól kezdve minden „fölösleges” elemet kipakolt Mike az RX-7-ből, amit pedig lehetett, karbonnal és műanyaggal helyettesített.