Nem tudsz neki ellenállni: Alfaholics GTA-R 290

Közzétéve:
2017-08-09, 13:32

Az Alfaholics vette kezelésbe a legendás Giulia GTA-t, amely a 60'-as évek úttörőjének számított. Nézd meg mire képes 240 lóerő egy "alleggerita" karosszériában!

Egy csipetnyi Alfa GTA történelem

1962-ben a népszerű Alfa Romeo Giulietta utódját mutatták be, Giulia néven, amit még Series 105-nek is hívtak. A 105-ös kupé a Giulia Berlina rövidített platformjára épült, a dizájnért pedig ki más, ha nem a Bertone felelt. A Giulia Sprint GT nevét lefaragták, így lett belőle Giulia Sprint, a 60-as években pedig már GTJ (Junior) és GTV (Veloce) változatok is készültek belőle.

Alfa Romeo GTAm (1969-1971)
Alfa Romeo GTAm (1969-1971)

Ezekben az időkben az Alfa aktívan kivette a részét a motorsportokból, az Autodelta - az Alfa versenyautóiért felelős osztálya - nagyon sportos, jól vezethető autókat készített, amiket GTA elnevezéssel látott el. Az "A" az olasz Alleggerita szóból ered, amely könnyűsúlyút jelent. A GTA elsőként 1965-ben készült el egy 1600-as (1570 ccm3) és később 1300 Junior verzióban, amiknek szintén két kivitele létezett: utcára (Stradale) és versenyzésre is (Corsa) alkalmasak voltak. A GTA karosszéria elemei acél helyett alumíniumból készültek, a belső acéllemezeket pedig olyan vékonyra gyártották, amennyire csak tudták. Magnéziumötvözet kerekek, műanyag oldalsó ablakok, alumínium hátsó felső lengőkarok, valamint könnyített belső bélés alkotta az extra könnyű GTA-t.

Alfa Romeo GTA 1300 Junior
Alfa Romeo GTA 1300 Junior

A motor egy új, dupla gyújtást kapott (twin plug, később twin spark), a Ferrari Dinóból származó Marelli gyújtáselosztót használták még fel, és 45 mm-es karburátorokra cserélték a régi, 40-eseket. Ezen kívül magnéziumból készültek a fedelek, az olajteknő és a kuplung ház is. A váltót rövidebbre tervezték, a fogaskerekeket is megmunkálták a gyorsabb és könnyebb váltás érdekében. Az 1600-as kb. 740 kg-ot nyomott, a Stradale verzió 113 lóerőt adott le, a verseny változatok pedig félelmetes, 170 lóval mozgatták meg a pehelykönnyű szerkezetet.

Alfaholics GTA-R 290
Alfaholics GTA-R 290

Az Alfaholics garázs évek óta foglalkozik Alfák restaurálásával, tuningolásával. Most ismét kezelésbe vettek egy legendás GTA-t, és megalkották az Alfaholics GTA-R 290-et, amely megnövelt motorteljesítményével 290 lóerő/tonna teljesítményre képes.

Alfaholics GTA-R 290: kicsi, de annál erősebb
Alfaholics GTA-R 290: kicsi, de annál erősebb

Az autó Monocoque acél testtel rendelkezik, szénszálas ajtók, motorháztető és csomagtér ajtó fedi, súlya 830 kilogramm mindössze. Egy 2.3 literes Alfa Romeo Twin Spark motor dolgozik benne, ami a 240 lóerőt 7000-es fordulaton adja le, és egy szuper könnyű 5 sebességes váltóval van felvértezve. Dupla, állítható alumínium lengéscsillapítókat és rugókat kapott, a 300 mm-es, szellőző féktárcsák mellett.

Alfaholics GTA-R 290 Twin Spark egysége
Alfaholics GTA-R 290 Twin Spark egysége

Recaro ülések, fújható deréktámasz, alcantara és bőr tökéletes elegye alkotja a hang- és hőszigetelt kabint, ahol a Billet alumínium pedálok és Momo Prototipo kormány teszi még élvezetesebbé az autó irányítását.

Alfaholics GTA-R 290 Recaro ülései
Alfaholics GTA-R 290 Recaro ülései

Az Alfaholics YouTube csatornáján bevetés közben is megcsodálhatjátok a GTA-R 290-et: 

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio egy versenypálya kanyarjában
2020. január 24.
Évfordulós Alfa Romeo szedán érkezhet idén.
Alfa Romeo
2020. november 07.
A Cuore Sportivo méltó képviselője ez az Alfa Romeo 164.

További hírek