Nem tudsz neki ellenállni: Alfaholics GTA-R 290

Közzétéve:
2017-08-09, 13:32

Az Alfaholics vette kezelésbe a legendás Giulia GTA-t, amely a 60'-as évek úttörőjének számított. Nézd meg mire képes 240 lóerő egy "alleggerita" karosszériában!

Egy csipetnyi Alfa GTA történelem

1962-ben a népszerű Alfa Romeo Giulietta utódját mutatták be, Giulia néven, amit még Series 105-nek is hívtak. A 105-ös kupé a Giulia Berlina rövidített platformjára épült, a dizájnért pedig ki más, ha nem a Bertone felelt. A Giulia Sprint GT nevét lefaragták, így lett belőle Giulia Sprint, a 60-as években pedig már GTJ (Junior) és GTV (Veloce) változatok is készültek belőle.

Alfa Romeo GTAm (1969-1971)
Alfa Romeo GTAm (1969-1971)

Ezekben az időkben az Alfa aktívan kivette a részét a motorsportokból, az Autodelta - az Alfa versenyautóiért felelős osztálya - nagyon sportos, jól vezethető autókat készített, amiket GTA elnevezéssel látott el. Az "A" az olasz Alleggerita szóból ered, amely könnyűsúlyút jelent. A GTA elsőként 1965-ben készült el egy 1600-as (1570 ccm3) és később 1300 Junior verzióban, amiknek szintén két kivitele létezett: utcára (Stradale) és versenyzésre is (Corsa) alkalmasak voltak. A GTA karosszéria elemei acél helyett alumíniumból készültek, a belső acéllemezeket pedig olyan vékonyra gyártották, amennyire csak tudták. Magnéziumötvözet kerekek, műanyag oldalsó ablakok, alumínium hátsó felső lengőkarok, valamint könnyített belső bélés alkotta az extra könnyű GTA-t.

Alfa Romeo GTA 1300 Junior
Alfa Romeo GTA 1300 Junior

A motor egy új, dupla gyújtást kapott (twin plug, később twin spark), a Ferrari Dinóból származó Marelli gyújtáselosztót használták még fel, és 45 mm-es karburátorokra cserélték a régi, 40-eseket. Ezen kívül magnéziumból készültek a fedelek, az olajteknő és a kuplung ház is. A váltót rövidebbre tervezték, a fogaskerekeket is megmunkálták a gyorsabb és könnyebb váltás érdekében. Az 1600-as kb. 740 kg-ot nyomott, a Stradale verzió 113 lóerőt adott le, a verseny változatok pedig félelmetes, 170 lóval mozgatták meg a pehelykönnyű szerkezetet.

Alfaholics GTA-R 290
Alfaholics GTA-R 290

Az Alfaholics garázs évek óta foglalkozik Alfák restaurálásával, tuningolásával. Most ismét kezelésbe vettek egy legendás GTA-t, és megalkották az Alfaholics GTA-R 290-et, amely megnövelt motorteljesítményével 290 lóerő/tonna teljesítményre képes.

Alfaholics GTA-R 290: kicsi, de annál erősebb
Alfaholics GTA-R 290: kicsi, de annál erősebb

Az autó Monocoque acél testtel rendelkezik, szénszálas ajtók, motorháztető és csomagtér ajtó fedi, súlya 830 kilogramm mindössze. Egy 2.3 literes Alfa Romeo Twin Spark motor dolgozik benne, ami a 240 lóerőt 7000-es fordulaton adja le, és egy szuper könnyű 5 sebességes váltóval van felvértezve. Dupla, állítható alumínium lengéscsillapítókat és rugókat kapott, a 300 mm-es, szellőző féktárcsák mellett.

Alfaholics GTA-R 290 Twin Spark egysége
Alfaholics GTA-R 290 Twin Spark egysége

Recaro ülések, fújható deréktámasz, alcantara és bőr tökéletes elegye alkotja a hang- és hőszigetelt kabint, ahol a Billet alumínium pedálok és Momo Prototipo kormány teszi még élvezetesebbé az autó irányítását.

Alfaholics GTA-R 290 Recaro ülései
Alfaholics GTA-R 290 Recaro ülései

Az Alfaholics YouTube csatornáján bevetés közben is megcsodálhatjátok a GTA-R 290-et: 

Forrás:

Kapcsolódó írások

A Ferrari pilótái és a Giulia Quadrifoglio esete
2017. szeptember 06.
A Ferrari Racing Team három bajnok pilótája az Alfa Romeo bivalyerős autóin keresztül kelti életre a „la meccanica delle emozioni” koncepcióját
Alfa Romeo 159 szedán
2018. október 29.
Karl-Heinz Kalbfell rendet rakott? Aligha!
1970 Alfa Romeo Montreal, RM Sotheby’s Aukció, sárga, elölnézet
2018. november 14.
1970-ben az Alfa bemutatta 2+2-es kupéját, ami a mai napig bármelyik izomautóval felveszi a versenyt. Ő a torinói Alfa Romeo Montreal.
Alfa Romeo Stelvio
2018. december 05.
A soron következő Alfa Romeo SUV-t a márka pomiglianói üzemében fogják gyártani és a Jeep Renegade architektúráját alapul véve készül majd el.