Old School vonalakat hoz el a Honda EV Concept

Frissítve:
2018-09-18, 21:56

A régi JDM formák kedvelőinek kedveskedik a Honda új elektromos tanulmányautójával, ami végre elrugaszkodik a már ezerszer lerágott futurisztikus bullshittől

A Frankfurti Motor Shown bemutatott Urban EV Concept hírnöke a Honda elektromos jövőjének. Fontos tudni, hogy ez nem egy felesleges fantázia projekt, 2019-től érkezhet tömeggyártásba az Uerban EV, ezt maga Takahiro Hachigo CEO erősítette meg.

Honda Urban EV

Üdítően hat a régi-új forma az Urban EV-n

A bódé aprócska, tíz centivel kisebb a Jazznél. Ránézni pedig remek. Végre egy elektromos autó, ami autó akar maradni nem pedig egy űrsikló, vadászgép vagy fluxuskondenzátor. Régies, szögletes formák, kereklámpákra emlékeztető LED csíkok, egyszerű vonalak.  A sokküllős felnik szintén a 80-as 90-es éveket idézik, remekül harmonizálnak a formával, bár talán túlméretesek a bódé alá. Több helyről szidják, hogy az egyes Golf formaterv lett lemásolva. Azonban a kocka Civicek már 2 évvel korábban gurultak ki a japánok gyáraiból, innen nyerték az inspirációt. Európában Golfból van több, ezért azonosíthatják sokan azzal. A külsőn a legérdekesebb funkció a lámpák közötti kijelzők üzenetküldési felülete. A többi autósnak küldhetsz tanácsokat, információkat. Itt kap helyet a digitális embléma is, ami minden elektromos Hondán ezentúl így lesz megjelenítve. 

Honda Urban

A megvilágított embléma és az üzenetküldés csicsás lehet

A belső kontrasztos képet fest az ódivatú külsővel. Óriási kijelző terpeszkedik a műszerfal közepén, ami feltehetően finomodik a 2019-es megjelenésig. A tükrök hiánya is ezzel magyarázható, kamerák váltják fel a hagyományos visszapillantókat. Az üvegtető mérete is hatalmas, ezt is szűkebbre fogják szabni valószínűleg. Amúgy az utastér rendkívül letisztult, sőt, inkább nyers, ahogy az a tanulmányautóknál lenni szokott. Egy biztos, minimalista dizájnja újszerűen hat. Négy ember szállítására alkalmas az aprócska járgány, viszont nekik optimális kényelmet ígér a Honda.

Honda Urban EV

A tükrök helyetti kamerák újabb hibalehetőséget jelenthetnek, feleslegesnek érzem

Az akkumulátor kapacitásáról, illetve a teljesítményről nem esett szó. Az autó gyorstöltővel érkezik, a 300 kilométer fölötti hatótáv szinte biztosra vehető. Nem csak egy tanulmányautó ez, betekintés is a Honda jövőjébe. Készül még egy hálózat, ami a felhasználók szokásait is vizsgálja. Az Automated Network Assistant tanul a sofőr szokásaiból és tanácsokat ad a vezetéssel kapcsolatban, sőt, kielemezi a korábbi döntéseket is. A Honda Power Manager megújuló energiaforrásokat is kezel, mi több, akár a szolgáltató irányába tud visszaküldeni áramot. Talán a fejlettebb országokban ez működőképes lehet, nálunk azonban az ilyen elképzelhetetlen.

Honda Urban EV

Hátul is van "üzenőfal" itthon biztosan gyakori lesz az anyázás a Honda hátulján

Különleges dolgott tett le a Honda az asztalra, régiessége üdítően friss az elektromos kocsik kínálatában, kíváncsian várom a folytatást. 


Honda EV kijelző

Kapcsolódó írások

Végre egy pofás elektromos autó – II. generációs Nissan Leaf
2018. január 19.
Megérkezett az új Nissan Leaf, új megjelenés, nagyobb teljesítmény, hosszabb hatótávolság, még több kényelem: lassan igazi autó lesz a teljesen elektromos járgány?
Tesla Model 3
2019. május 22.
Még időpontot is foglal neked a szerelőnél a Tesla legújabb kiegészítője
Minden új Volvóban lesz elektromos hajtás
2017. július 06.
A svédek sem maradhatnak ki az ígérgetésből: csatasorba állítják a Polestart is, hogy 2019 után már minden Volvóban legyen villanymotor
Tesla Model X
2019. május 21.
A legolcsóbb Tesla technikai megoldásai szállnak át a drágább modellekbe