2017. május 15. | 18:15

A Peugeot 505 egy jól variálható autó volt, tartóssága és megbízhatósága miatt versenypályán és terepen egyaránt alkalmazható változatok is készültek belőle

Peugeot 505 GTi

A Peugeot az 1960-as években híres volt tartós és kényelmes autóiról, később 1975-ben és 1978-ban a Peugeot 504-gyel nyertek Kelet Afrikai Szafarit is. A neves 505-ös modellt rengetek eszközzel fel lehetett ruházni, igaz, az SRD a 2.3-as dízellel nem rendelkezett még szervokormánnyal, de a GTD Turbo, a GTI, a V6 és a TI viszont igen, ezen kívül központi zár, klíma, 5 sebességes manuális váltó, napfénytető és ködlámpa is szerepelt az extrák listáján.

Peugeot 505 Dangel 4x4


Peugeot 505 Dangel 4x4

1982 tavaszán, a kombi és a Familiale verziók a 2,9 méteres, hosszított tengelytávval robbantak be a köztudatba. A Dangel változat egy megemelt, összkerékhajtású off-road verziója volt az 505 kombinak, 110 lóerős intercooleres turbó-dízellel vagy a 130 lóerős 2.2 literes benzinessel volt kérhető.
Peugeot 505 Familiale

A Familiale a harmadik üléssorral együtt 8 embernek nyújtott kényelmes utazási lehetőséget, ezért is volt népszerű a nagycsaládosok körében. A két hátsó üléssort lehajtva, tágas rakodófelületet biztosított, teherbírása 590 kg volt. Az Egyesült Államokban egyébként SW8 néven futott be a nyolc személyes kombi.

Peugeot 505 Rally

A Peugeot Talbot Sport Deutschland csapata volt az első, aki felkészített egy 505 STi-t a Tour d’Europe-ra. A híres hosszú távú verseny a Nürburgringről indult, végig Ausztrián, Magyarországon, Románián, Görögországon, Tunézián, az Atlasz-hegységen, Marokkón, aztán vissza Spanyolországon, Portugálián és Franciaországon keresztül újra Németországban kötöttek ki az indulók. 1981-ben a Peugeot 505 magabiztos győzelmet aratott élete első rali versenyén, megelőzve például a Toyota Celicát.  A Peugeotnak egy újabb ötlete támadt a következő szezonra, egy dízel 505-öst vettek kezelésbe, hogy bebizonyítsák, az öngyulladó motor is képes komoly versenyeredmények elérésére. Egyébként a Peugeot 604 volt 1979-ben a világ első turbó-dízel személyautója, ebből a motorból próbálták kihozni a legjobbat. Természetesen az 505 dízel nem volt esélyes a győzelemre, de a legjobb 10-ben végzett az 1981-es Rally Acropolison, ami jobb, mint a Mercedes 450 SLC helyezése az azt megelőző évben. Valójában ez volt az egyetlen alkalom, hogy egy dízel autó a TOP 10-ben végzett az akkori WRC szintjén.

Peugeot 505 STI

Az 505 STI egy klasszikus versenyautó volt, ezek a méretes szedánok domináltak sebességükkel és megbízhatóságukkal a 80-as évek roncs derbi versenyein is. A Peugeot ösztönözte is sofőrjeit bőségesen, ugyanis az STI hajtáslánccal és sok gyári trükkel tették könnyebbé és gyorsabbá az autóikat.

Peugeot 505 túraautóként

1976-ban a Francia Autósport Szövetség (FFSA) Claude Ballit-Lena nyomására elindított a French Production Championshipet. Jean-Pierre Beltoise csatlakozott a projekthez és a BMW sofőrjeként megnyerte a bajnokságot 1976-ban és 1977-ben. A francia gyártókat is bevonva, 1980-ban egy Danielson által felkészített 505 GTI turbót bérelt magának, ami mindössze 870 kilót nyomott a 2 literes, dupla Weber karbis, 238 lóerős motorral. Ezzel maga mögött hagyta a nehezebb, de erősebb német vetélytársakat és újra diadalmaskodott 1978-ban. Nem hinnéd, de az 505-nek léteztek más változatai is, gyönyörködj ezekben is lejjebb görgetve!

Peugeot 505 Coupe

Peugeot 505 Cabriolet

Peugeot 505 - ha kempingezni támad kedved

Peugeot 505 Pickup

Peugeot 505 Dakar

Forrás:
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!