2020. december 17. | 16:17

Elsőként a 3008-as elektromos verziójában mutatkozhat be a teljesen saját gyártású akkucsomag.

A Peugeot egyik közelmúltban alapított, franciaországi testvérvállalata gyártja a jövőben azokat a fejlett akkumulátorokat, amelyeket a márka második generációs villanyautóiba építenek majd be.

A franciák a Total energetikai óriás kötelékébe tartozó Saft vállalattal közösen építenek egy vadonatúj gyáregységet e célra az észak-franciaországi Douvrinben, amely a tervek szerint 2023-tól látja el akkumulátorokkal a márka új generációs elektromos padlólemezére épülő típusokat, elsőként várhatóan az e-3008-as modellt.

Az új, 60-100 kWh kapacitású akkumulátorokat kifejezetten a jelenlegi EMP2 platformon alapuló, vadonatúj eVMP padlólemezhez fejleszti és méretezi gyártójuk, évente nagyságrendileg 300 ezer darab villanyautóra elegendő akkucsomag készülhet itt.

A franciák tervei szerint 400-650 kilométeres hatótávolságot tesznek lehetővé, köszönhetően új vegyi összetételüknek. Noha ezek a lítium-ion akkumulátorok a klasszikus nikkel-mangán-kobalt katódokat alkalmazzák, csökkentett kobalt-tartalmuknak köszönhetően nem csak olcsóbbak lesznek, de energiasűrűségük és élettartamuk is nő.

A Douvrini gyártóüzem fontos szerepet játszik majd a Peugeot azon stratégiai célkitűzésében, hogy 2025-től minden modellcsaládját teljes mértékben villamosítsa, újabb fejezetet írva ezzel az elektromos autózás történetében.

Peugeot