Sorhat Vs V6

Közzétéve:
2017-02-13, 09:39

Annak ellenére, hogy a V6 népszerűbb, mint a soros hathengeres motor, egy józan emberi lény tud mindkettő mellett érveket és ellenérveket is felhozni

A hat hengeres motorok széles körben elterjedtek az autóiparon belül. Képesen meghajtani akár sportos szedánokat, luxus limuzinokat, SUV-okat, teherautókat vagy akár sportautókat.

A V6-os motorral gyakrabban találkozhatsz, de ez nem azt jelenti, hogy ne lenne rengeteg előnye a soros elrendezésű egységnek. Sorhatos motorok hengerei egymás mellett helyezkednek el, vagyis a hengerközepeket szimbolizáló tengelyek egy síkban fekszenek. Az egyes hengerekhez tartozó hajtókaroknak saját forgattyú-csapjuk van, és egy két rendhagyó példától eltekintve, a főcsapágyak száma mindig a „hengerszám+1” A sorhatos motor könnyebben karbantartható, hozzáférhető, valamint a hosszú blokk magas szintű egyensúlyelosztást eredményeznek, tömegközpontot jól be lehet lőni. Hátránya a relatív nagy magassága, több helyet foglal a motortérben, pláne egy felülfekvő vezérműtengelyes konstrukciónál, így első kerékhajtású autókba nemigen lehet beszerelni. A BMW tradicionálisan ragaszkodik a soros hathengeres motorjaihoz.

soros 6 henger vs. V6

A hat henger soros illetve V alakú kialakítása

Az első dolog, ami előnyként említhető a V6 mellett, hogy sokkal kompaktabb méretű, mint egy soros hanthengeres. A V-motor lényegében két darab soros motor egy főtengelyre felfűzve, s egymáshoz képest egy bizonyos szöggel szétnyitva, az egymással szemben álló hengerek azonos forgattyúcsapágyon helyezkednek el.  Ez egy jó dolog, mert nagyobb rugalmasságot tesz lehetővé, a rövidebb főtengely merevebb, kevésbé leng, nem hajlamos a törésre. A V6 hátrányai között felróható, hogy nem olyan kiegyensúlyozott, mint egy hathengeres, nehezebb szervizelni, kevésbé hozzáférhető.

Összefoglalóként egy videót nézhettek meg, amely tökéletesen szemlélteti a kétféle hengerelrendezés előnyeit, hátrányait:

Forrás:
Címkék:

További autós hírek

A jelenlegi adatok szerint egy 33 éves férfi személygépkocsival közlekedett Dorog irányába, amikor egy kanyarban eddig tisztázatlan okból áttért a…

Nem elég, hogy nem akarja a piros lámpát kivárni… “Szokásos esti dugó a híd felé, két sáv áll mint a…

Halálra gázolt egy személygépkocsi egy gyalogoló férfit az M5-ös autópályán. A jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint 2020. január 22-én 22…

Talán az ilyen esetekre mondják, egyik 19 másik egy híján 20!? Ködös, alig belátható útszakaszon kezdett egy teherautó előzésébe a…

Egészen elképesztő videóra hívta fel a figyelmünket olvasónk. “Gyalogos át szeretne menni a zebrán, sikerül is neki a 6. előtte…

Kapcsolódó írások

Citroen SM
2019. október 17.
A Citroen SM volt hosszú idő után a franciák első teljesítményorientált sportautója, fejlesztésében még a Maserati is közreműködött!
Lotus Carlton
2019. december 29.
A Lotus Carlton a 90-es évek egyik leggyorsabb szedánja volt, az Opel Omega alapjaira épített csúcsgépből a Lotus közel 400 lóerőt préselt ki!
Motorfrissítéssel érkezik a 2019-es Ford F-150 Limited
2018. július 29.
A 2019-es F-150 Limited a Raptor 3.5 literes iker-turbófeltöltős V6-os erőforrását fogja kapni.
Mercedes-AMG Project One prototípus versenypályán
2018. szeptember 20.
Lencsevégre kapták a Mercedes-AMG Project One-t, álcázva egy angliai tesztpályán. Ha minden jól megy, rövidesen már közútra is felmerészkednek a szörnyeteggel!