2021. november 25. | 08:44

A közepes méretűnek számító pickup számos újdonsággal lett felszerelve, mint például a SYNC4 infotainment.

A Ranger teljes egészében megújul, mégis ismerős marad a rajongók számára. A hűtőmaszk elemei a Maverick modellrőll lehetnek ismerősek, főleg ha a C alakú első fényszórókra tekint az ember, ám ennél jóval több is történt a Ranger tervezőasztalán.

50 milliméterrel nőt a tengelytáv, amelyet az első kerek eltolásával értek el, ennek köszönhetően nem csak a hátsó sor lábtere lett elegendő és kényelmes akár 3 személynek is, de lehetőséget adott arra, hogy egy nagyobb V6-os turbódízel motor kerüljön a lemezek alá.

50 mm-rel lett szélesebb az autó, így a rakodótér mérete is megnőtt, a Ford vezető mérnöke, Anthony Hall kiemelte, hogy most már teljes raklapnyi rakományt is képes befogadni a plató, valamint felhívta a figyelmet egy friss részletre, a hátsó kerekek melletti fellépőre is, amely nagyban megkönnyíti a rakodást. Az új Rangert ilyen apró praktikus részletekkel pakolták tele, a platóban például beépített munkapad is van, vonalzóval ellátva.

A beltér teljes egészében frissült, a legszembetűnőbb újítás az álló tájolású, 10,1 vagy 12 hüvelykes érintőkijelző. Megújult a váltókar és az e-shifter nevet kapta, a módválasztó gomb is frissült, valamint elektromos kézifék is került az autóba. Az anyagok mindenhol puhább, minőségibb érzést adnak, legyen szó az ülésekről vagy a kárpitokról, minden egy utcai autó érzetét árasztja.

Nem csak a megjelenés, de a technológia is felfrissült, mátrix LED fényszórók és 360 fokos kamera került a Rangerbe, valamint elérhető a Ford Pass sokoldalú távvezérlő funkció is, amelyet felkészítettek a folyamatosan érkező Ford Power-Up frissítésekre. Ennek segítségével például telefonon keresztül vezérelhetjük az autó környezeti világítását.

A vásárlók kétféle összkerekes kivitelből választhatnak majd, egy elektromosan vezérelt, menetközben váltogató és egy állandó 4x4 hajtás közül.

A motorpalettára egészen biztosan érkezik egy új, 3,0 literes V6-os turbódízel, valamint két kisebb, négyhengeres dízel turbós vagy ikerturbós kivitelben, valamint a gyártó 2,3 literes EcoBoost benzinese is szóba jött. A pontos teljesítményadatokról egyelőre nem volt szó, csupán spekulációk terjengenek a levegőben. Az új Ranger 2022-ben startol majd el az USA piacán, ám Európa várhatóan csak 2023 elején kapja majd meg az első darabokat.

Ha érdekel, mit tud a jelenlegi Ranger Raptor, ezt a videót se hagyd ki!