Telt idomú Volkswagen Polo GTI

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

Az alapvetően nőies autónak mondható Volkswagen Polo teljesen bevadult a Testarossa felniktől!

Társszerző: Hajas Imelda

Ha az anyagiakat figyelembe NEM véve felmerül benned a kérdés, hogy mégis mivel tehetnéd mogorvábbá, sportosabbá a kis Volkswagen Polo hot hatch-ed, akkor itt van számodra a tuti precedens: vakító (jelen esetben sárga) fényezés, Jem Design-fejlesztésű wide-arch kit és persze azok a méretes Ferrari Testarossa felnik!

tuningolt ötödik generációs Volkswagen Polo GTI szemből

Jól áll a sárga-fekete színkombináció a 235 lóerős rakétaautónak

A Volkswagen Polo története visszatekint egészen az 1970-es évekre, ’75 óta gyártják és a sorozat jelenleg a hatodik generációs korszakát éli. Az előző, Mk5-ös gyártmány amellett, hogy számos dízeles, illetve benzines erőforrással elérhető, egy igazi kis zsebrakéta és több jót lehet hallani róla, mint rosszat. Az emberek általában tisztességes és ígéretes választásnak tekintik. De mi a helyzet a GTI-változattal?

Az ötödik generáció esetében, a modell bemutatásának 30. évfordulójára kiadott szériánál kicsit megbütykölték a 2 literes TFSI-motort, ami 230 lóerőt produkált 6,9 másodperces nullszáz gyorsulással.

És miért nem szabad első szempillantás alapján ítélkezni? Azért, mert azt gondolnád, hogy ebben a robosztus külsejű vérszívóban is a fent említetthez hasonló kaliberű erőforrás helyezkedik, de nem. A GTI-ben csupán egy 1,4 literes, 180 lóerős blokk van, viszont legalább kettős töltésű, azaz van benne kompresszor is meg turbó is.

tuningolt Volkswagen Polo GTI egy raktárban oldalról

A wide-arch kit nagyban hasonlít a Liberty Walkhoz

Az autóban egy hétfokozatú, innovatív, kettős tengelykapcsolós DSG-váltó van és meglepően könnyű felébreszteni a járműben lévő pacikat. A legtöbb ember napjainkban a Golfokért rajong, főleg a nagyobb mérete végett, viszont, ha elhúzol mellettük egy ilyen Polóval, a siker garantáltan a Tiéd lesz!

A Polo gazdája, Sandro foglalkozása egyébként Opel-szerelő, bár munkahelyén sajnos nem teljesedhetnek ki a Volkswagenes törekvései.

„Az első autóm egy Volkswagen Polo volt, de nem volt kellően gyors, ezért van most egy ilyenem!” – mondta Sandro.

tuningolt Volkswagen Polo GTI B oszlop

A kerekek egy Ferrari Testarossától származnak

„Mindig minden a Golfokról szól, mindenhol azokat lehet látni és számomra ez már unalmas. Mindig is tetszett nekem a Polo formája és most, hogy megalkottuk ezt a járgányt, nyugodtan be lehet írni a Google képkeresőbe a wide-arch Polo kifejezést, nem lesz belőle sok találat.” – tette hozzá.

Ez tényleg így is van, mivel leginkább Mk3-asokat és Mk2-eseket dob ki a kereső. A wide-arch kitet, ami nagyban hasonlít a Rocket Bunny, illetve Liberty Walk-trendekhez, a belga Jem Design szolgáltatta és a széles hátsóval igazi egy agresszív gép lett a kis Polo! Sandro elmondása szerint az autón közel négy hónapon át dolgozott a Jem Design, a tökéletesség érdekében. Eredetileg más színű volt, a hónapok alatt kapta csak meg a sárga fényezést, de annak is van némi jelentősége, ugyanis Sandro barátnőjének volt egy sárga színű Hondája, aminek fényezéséért mindketten odáig voltak.

tuningolt Mk5-ös Volkswagen Polo eleje

Igazán agresszív tekintete lett a Polónak

Persze a tuningolás nem csak egy valamilyen kit felpattintásából áll, nem árt, ha különleges kerekek is felkerülnek a járgányra. A 10,5 colos kerekek egy Ferrari Testarossáról vannak, és ki az az őrült, aki egy Polóra ekkora kerekeket rak? Hát persze, hogy Sandro!

Az autóba Kean Suspensions felfüggesztésrendszer lett szerelve és érdekesség, hogy a cég neve az alapítók neveinek, a Kenny és Andy összeolvadásával jött létre. Mottójuk a

„Legyen széles és alacsony!”.

Nos, lehet, hogy az 1,4 literes erőforrású, 180 lóerős Polo erősebb, mint Sandro legelső Volkswagenje, de azért a száznyolcvanon is lehet még csiszolni. Beszereltek egy Milltek leömlőcsövet és kipufogórendszert, egy speciális légszűrőt, valamint módosítottak a DSG szoftveren is, hogy eggyel agresszívabb legyen. A maximális teljesítmény így 235 lóerő lett, amire azért már nem lehet azt mondani, hogy kevés.

Volkswagen Polo GTI tuningolt széles hátsója

Rendkívül széles lett a wide-arch kittől a Polo hátsója

Sandro a jövőben még ennél is tovább akar szárnyalni a tuningolást illetve: nagyobb turbót, nagyobb befecskendezőt és nagyobb intercoolert szeretne, valamint már abban is biztos, hogy az autó színe is évről-évre váltakozni fog.

Belülre Sparco sportüléseket és kormányt helyezett, melyen befigyel a sárga színű középállásjelző, a hátsó ülések helyét pedig egy szürke színű roll-bár vette át.

Volkswagen Polo Sparco ülésekkel

Sparco sportülések és Sparco kormány a GTI-ben

Az emberek legtöbbször elmosolyodnak, amikor Sandro mesél nekik a kis GTI-ről, azon belül pedig arról, hogy milyen gyors és hangos, aztán amikor ezt meg is látják, vagy tapasztalják, egyből 180 fokot változik a hozzáállásuk és azt hiszik, hogy egy igazi versenyautóban ülnek!

Forrás:

További autós hírek

Kukásautó és menetrend szerinti trolibuszjárat ütközött össze még szombaton Milánóban. Elképesztő sebességgel csapódott a kukásautó oldalról a buszba, ami a…

Még mellette sem szívesen parkoltunk volna, hiszen a sofőr – érthető indulatai ellenére – egy igazi dühöngő őrült, aki kezelésre…

Egy román “horror karaván”, az MO-ról lehajtva, a 7-es útra balra kanyaradó sávból, piros lámpánál jobbra kanyarodik. (szerencsére baleset nem…

A beleset-megelőzés, a rendőrség egyik hivatalos facebook oldala és a PoliceHungary YouTube csatorna posztolta ki azokat a jeleneteket egy videócsokorban,…

Kereskedelmi forgalomban várhatóan 2021-ben kapható majd, de valaki már csapatja vele 🙂 A durván 3 hete leleplezett monstrum most közúton…

Kapcsolódó írások

Egy Beetle pick-up alapokon – V6-os bogár tuning
2018. szeptember 04.
Német bódé, amcsi alvázzal és motorral egy kanadai fanatikus keze nyomán.
Volkswagen Golf 7 GTI ABT
2019. július 29.
Még tovább izmosította az aktuális Volkswagen Golf GTI-t az ABT tuningcég.
1981-es Volkswagen Scirocco tuning oldalnézetből.
2018. szeptember 26.
A Kindair kultúra külföldön már ismert, ám itthon ez az első Scirocco, melyre ilyen fóliázás került
2020-ra megérkezik a hibrid VW Golf GTI
2017. január 31.
A következő generációs Volkswagen Golf GTI elérhető lesz hibrid hajtással is