Az alapvetően nőies autónak mondható Volkswagen Polo teljesen bevadult a Testarossa felniktől!
Társszerző: Hajas Imelda
Ha az anyagiakat figyelembe NEM véve felmerül benned a kérdés, hogy mégis mivel tehetnéd mogorvábbá, sportosabbá a kis Volkswagen Polo hot hatch-ed, akkor itt van számodra a tuti precedens: vakító (jelen esetben sárga) fényezés, Jem Design-fejlesztésű wide-arch kit és persze azok a méretes Ferrari Testarossa felnik!
A Volkswagen Polo története visszatekint egészen az 1970-es évekre, ’75 óta gyártják és a sorozat jelenleg a hatodik generációs korszakát éli. Az előző, Mk5-ös gyártmány amellett, hogy számos dízeles, illetve benzines erőforrással elérhető, egy igazi kis zsebrakéta és több jót lehet hallani róla, mint rosszat. Az emberek általában tisztességes és ígéretes választásnak tekintik. De mi a helyzet a GTI-változattal?
Az ötödik generáció esetében, a modell bemutatásának 30. évfordulójára kiadott szériánál kicsit megbütykölték a 2 literes TFSI-motort, ami 230 lóerőt produkált 6,9 másodperces nullszáz gyorsulással.
És miért nem szabad első szempillantás alapján ítélkezni? Azért, mert azt gondolnád, hogy ebben a robusztus külsejű vérszívóban is a fent említetthez hasonló kaliberű erőforrás helyezkedik, de nem. A GTI-ben csupán egy 1,4 literes, 180 lóerős blokk van, viszont legalább kettős töltésű, azaz van benne kompresszor is meg turbó is.
Az autóban egy hétfokozatú, innovatív, kettős tengelykapcsolós DSG-váltó van és meglepően könnyű felébreszteni a járműben lévő pacikat. A legtöbb ember napjainkban a Golfokért rajong, főleg a nagyobb mérete végett, viszont, ha elhúzol mellettük egy ilyen Polóval, a siker garantáltan a Tiéd lesz!
A Polo gazdája, Sandro foglalkozása egyébként Opel-szerelő, bár munkahelyén sajnos nem teljesedhetnek ki a Volkswagenes törekvései.
„Az első autóm egy Volkswagen Polo volt, de nem volt kellően gyors, ezért van most egy ilyenem!” – mondta Sandro.
„Mindig minden a Golfokról szól, mindenhol azokat lehet látni és számomra ez már unalmas. Mindig is tetszett nekem a Polo formája és most, hogy megalkottuk ezt a járgányt, nyugodtan be lehet írni a Google képkeresőbe a wide-arch Polo kifejezést, nem lesz belőle sok találat.” – tette hozzá.
Ez tényleg így is van, mivel leginkább Mk3-asokat és Mk2-eseket dob ki a kereső. A wide-arch kitet, ami nagyban hasonlít a Rocket Bunny, illetve Liberty Walk-trendekhez, a belga Jem Design szolgáltatta és a széles hátsóval igazi egy agresszív gép lett a kis Polo! Sandro elmondása szerint az autón közel négy hónapon át dolgozott a Jem Design, a tökéletesség érdekében. Eredetileg más színű volt, a hónapok alatt kapta csak meg a sárga fényezést, de annak is van némi jelentősége, ugyanis Sandro barátnőjének volt egy sárga színű Hondája, aminek fényezéséért mindketten odáig voltak.
Persze a tuningolás nem csak egy valamilyen kit felpattintásából áll, nem árt, ha különleges kerekek is felkerülnek a járgányra. A 10,5 colos kerekek egy Ferrari Testarossáról vannak, és ki az az őrült, aki egy Polóra ekkora kerekeket rak? Hát persze, hogy Sandro!
Az autóba Kean Suspensions felfüggesztésrendszer lett szerelve és érdekesség, hogy a cég neve az alapítók neveinek, a Kenny és Andy összeolvadásával jött létre. Mottójuk a
„Legyen széles és alacsony!”.
Nos, lehet, hogy az 1,4 literes erőforrású, 180 lóerős Polo erősebb, mint Sandro legelső Volkswagenje, de azért a száznyolcvanon is lehet még csiszolni. Beszereltek egy Milltek leömlőcsövet és kipufogórendszert, egy speciális légszűrőt, valamint módosítottak a DSG szoftveren is, hogy eggyel agresszívabb legyen. A maximális teljesítmény így 235 lóerő lett, amire azért már nem lehet azt mondani, hogy kevés.
Sandro a jövőben még ennél is tovább akar szárnyalni a tuningolást illetve: nagyobb turbót, nagyobb befecskendezőt és nagyobb intercoolert szeretne, valamint már abban is biztos, hogy az autó színe is évről-évre váltakozni fog.
Belülre Sparco sportüléseket és kormányt helyezett, melyen befigyel a sárga színű középállásjelző, a hátsó ülések helyét pedig egy szürke színű roll-bár vette át.
Az emberek legtöbbször elmosolyodnak, amikor Sandro mesél nekik a kis GTI-ről, azon belül pedig arról, hogy milyen gyors és hangos, aztán amikor ezt meg is látják, vagy tapasztalják, egyből 180 fokot változik a hozzáállásuk és azt hiszik, hogy egy igazi versenyautóban ülnek!
Forrás: