Természetesen a megjelenést követően rögtön érkeztek is a kritikák a közlekedésbiztonsági szakértőktől.
A béta verzió - csakúgy, mint a legtöbb éles teszt fázisában lévő informatikai fejlesztés - csupán néhány felhasználó számára elérhető jelenleg. A korlátozott kereteken belül elérhető frissítésben több üzenet is jelzi a Tesla tulajdonosok számára, hogy kiemelt figyelemmel vezessék autójukat. A sokatmondó tájékoztatások között szerepel, hogy az autó esetleg a rosszul reagál egy adott szituációban és felhívja a vezető figyelmét arra, hogy tartsa a kezét a kormányon és legyen felkészült bármire.
Bár a figyelmeztetések alapján továbbra is a sofőr felelős a jármű irányításáért, ráadásul béta verzióról beszélünk, a TESLA teljesen önvezetőként (FSD) emlegeti a rendszert. Az Euro NCAP nemrégiben vette górcső alá a különféle vezetéstámogató rendszerek megnevezését, hogy megvizsgálják a nevek megfelelően tájékoztatják-e az adott funkció működéséről a sofőrt. Matthew Avery az NCAP igazgatótanácsának tagja különösen félrevezetőnek tartotta például a Tesla Autopilot megnevezését is.
Az autógyártók, a kormányok és a közlekedésbiztonsági csoportok évek óta gyűjtögetik a vezetéstámogatókkal kapcsolatos problémákat. A közlekedésbiztonsági csoportok határozott álláspontot képviselnek annak tekintetében, hogyan lehet elnevezni az autó felügyelését igénylő vezetőtámogató rendszereket. A cél az, hogy a tulajdonost ne vezesse félre a megnevezés, és ne higyje azt, hogy az autó képes önállóan vezetni.
Egy a Twitteren közzétett fénykép vélhetően az új béta funkcióval ellátott Teslát vezető büszke tulajdonos kocsijában készült. Az TESLA FSD bétaverziójának figyelmeztetésében olvashatjuk, hogy az autó önvezetését tulajdonképpen a sofőr felügyeli.
Elon Musk szokásához híven szörföl a bejelentései között, így bár azt nem magyarázta el, hogy egy olyan vezetéstámogató – legyen az béta verzó is akár –, ami állandó figyelmet és felügyeletet követel meg a sofőrtől, miért lenne „teljesen önvezető funkció”. Ígérete szerint a FSD bevezetése rendkívül lassú és óvatos lesz, ahogy annak lennie kell. Ehhez képest, már bejelentette, hogy november 26-tól az FSD opció költsége nagyjából 2000 dollár (jelen árfolyamon 616 ezer forint) lesz. Néha jó lenne kölcsön kapni a Tesla vezér időgépét egy-egy napra, nem?