Számolják az ásítások számát, valamint a megfigyelik a sofőr szemmozgását is.
Létezik egy Green felhasználónéven futó, számítógépes hacker, aki gyakran fedi fel a Tesla járműveinek új funkcióit, és osztja meg tapasztalatait a Twitteren. Legújabb felfedezése szerint az amerikai vállalat elektromos autói szép csendben megfigyelik a sofőr szemmozgását és ásításait, hogy ezzel a járművezető fáradtsági szintjére következtethessenek.
„Úgy tűnik, a Tesla egy komoly újítással kívánja felvértezni a sofőrmegfigyelő rendszerét. Állítólag most már azt is figyelik, milyen gyakran ásítasz, és milyen hosszan tartod csukva a szemed pislogás közben” – áll a poszt szövegezésében.
A sofőrt pásztázó kamera a középső visszapillantó-tükör felett helyezkedik el, működése pedig nem csak az Autopilot vagy a Full Self-Driving Beta bekapcsolásakor indul el, hanem az általános vezetési módban is.
A bejegyzésre reagálók többsége szerint a járművezetők tudtuk nélküli megfigyelése elég aggasztó, de nem meglepő lépés a Tesla részéről. Amennyiben a monitorozás tényét elfogadjuk, már csak az kérdés, vajon mihez kezd a gyártó az adatokkal?!
A Tesla eddig ugyanis a 4-es és 5-ös szintű önvezető funkciók fejlesztésével volt elfoglalva, az Autopilot és az FSD egyelőre a 2-es szintet éri el. Ennek megfelelően a sofőrnek folyamatosan figyelnie kell az utat, és készen kell állnia a beavatkozásra.
Az ásítás és a szemmozgások számolása akár visszalépésként is értelmezhető, a 4-es és 5-ös szintről szóló álmok kergetése helyett inkább a 2-es és 3-as szint tökéletesítéséről szól. Bármennyire ellentmondásos is a járművezetők megfigyelése, a meglévő technológia csiszolása okos lépés a Tesla részéről.
A járművezetők fáradtsága továbbra is komoly közlekedésbiztonsági kockázatot jelent. Egy amerikai elemzőintézet kimutatása szerint 25-ből 1 felnőtt szunyókált vezetés közben az elmúlt 30 nap leforgása alatt. A megkérdezettek többsége akkor is volán mögé ül, amikor az alvásmegvonás tünetei jelentkeznek náluk.