2018. március 11. | 02:02

Sivatag, sár, jég, víz? Vedd szemügyre a listán található 5 járművet, és válogass az igényeidnek megfelelően!

Társszerző: Hajdu Balázs

Can-Am Maverick X3

Bizonyára ismerősen cseng Ken Block neve, akinek nem is oly rég itt az Alapjáraton is megnézhetted a 10 legjobb videóját. Ken Blocknak van egy pár átalakított Can-Am modellje, csak a móka kedvéért, így nyilvánvaló, hogy szereti őket. Ez pillanatnyilag a legjobb terepjáró-szerű játékszer a piacon. Ha olyan gépet akarsz, ami úgy tud viselkedni, mint egy off-road versenyautó kicsinyített mása, és van elég pénzed, no meg helyed sivatagi körülményeket teremteni, a Can-Am Maverick X3-nál jobbat nem nagyon lehet találni. A jó hír, hogy van négyszemélyes változat is, amivel rettegni viheted a legjobb barátaidat, vagy éppen az ellenségeidet.

Honda TRX500 Foreman

Hagyományos terepjáró érzés a Honda golyóálló TRX500 Foreman modelljének formájában. Egy kicsi, nyers quad, 475 köbcentivel, magas és alacsony áttétellel, automata erőátvitellel, és nagy adag rugalmassággal. Alapvetően úgy viselkedik, mint egy kis traktor egy tanyán (600 kg vontatására is képes). Talán nincs olyan robbanékonysága és sebessége, mint egy Can-Am-nak, ám erdészek, vadgazdálkodók és társaik számára megbízható útitársként, hasznos munkaeszközként szolgálhat.

Sherp

A Sherp egy oroszok által épített kis terepjáró, mely kisebb, mint amilyennek látszik, ám bármilyen terepen képes közlekedni. Érdemes laposabban szemügyre venni a technikai paramétereket. Adott mindössze 44 lóerő, melyet egy Kubota V1505, négyhengeres hószán motorja bocsát ki. Nem hangzik soknak, viszont a 45 km/h-s végsebesség gyakorlatilag bármilyen terepen elérhető, legyen az sár, vagy jég, sőt akár a vízen is lehet menni vele. A kerekek evezőként viselkednek ilyenkor, szóval nyugodtan behajthatsz folyókba, vagy akár tavakba is. A legjobb az egészben, hogy a Sherp hatalmas 63/23-25-ös abroncsai rendkívül alacsony nyomáson működnek, mely azt jelenti, hogy a gép akármilyen terepen könnyedén képes haladni, és szinte alig kopnak a gumik.

Argo

Ez egy imádni való kis tank. Tulajdonképpen az Argo XTi 8x8 számára semmilyen terep sem jelent akadályt – és ezt nyugodtan veheted a szó legszorosabb értelmében. Az Argot eredendően ipari felhasználásra szánták, ahol szükség van egy strapabíró, extrém körülményeket is elviselő járműre, mellyel embereket, felszereléseket, alkatrészeket lehet szállítani. Az Xti egy 750 köbcentis Kohler motorral, kormányrúddal, és furcsa, de megbízható Admiral kormányváltóval van felszerelve. Teherbírása 590 kg szárazföldön, 450 kg vízen, a végsebessége 27 km/h az előbbi, illetve 5 km/h az utóbbi terepen. Azt azért könnyen be lehet látni, hogy ez nem egy versenygép. Olyan embereknek, akiknek mindenféle terepen közlekedniük kell, az Argo kiváló választás: nagyon egyszerű, megbízható, erős.

Ripsaw EV2

Végül, de nem utolsósorban valami igazi hülyeség. Egy valódi tank. Ennél jobb terepjáró eszköz nem is létezik. Tulajdonképpen a Howe and Howe Ripsaw EV (az “E” itt az extrém, nem pedig az elektromos rövidítése) egy könnyűsúlyú luxustank, a saját kategóriájában pedig ő leggyorsabb. Limitált kiadású, és akár fél millió dollárba is kerülhet, a változattól függően. Igen, több konfiguráció is létezik, az EVF31 együlésestől egészen az EV3F4 négyszemélyesig.

A Ripsaw 500-1500 lóerős benzinmotorral, vagy 500-1000 lóerős dízelmotorral kapható, végsebessége pedig 97 km/h. Szóval, közel százzal suhanhatsz vele bármilyen körülmények között. Mindezek mellett még kényelmes is, még a vezetőfülkének is saját felfüggesztése van. Ha csak egyet választhatnál a fenti 5 jármű közül, melyik lenne az és miért? Forrás:
  • Címkék:
  • Top