2019. december 06. | 15:03

Több mint egy évszázados utazásba kalauzol téged ez a 8 rajz az égen.

Az első repülő autó szabadalom egészen 1901-re nyúlik vissza, amikor is Joel Trout Rice több dokumentummal is alátámasztotta, hogy néhány új és hasznos fejlesztéssel újfajta repülő alkalmatosság hozható létre. Teljesen pontos és világos leírásának köszönhetően remek alapot szolgáltatott a szakemberek számára.

Az emberiség azóta is ügyködik, hogy optimalizálja a repülő autó koncepcióját és végül azt valósággá és tömegek számára elérhetővé tegye. Számos vállalat szerepet vállalt már ebben a projektben és a közelmúltban a Hyundai lett az első gyártó, amely saját repülő autó osztályt hívott életre.

A LeaseFetcher úgy döntött, hogy ezzel a nyolc renderelt képpel tiszteleg az összes autótervező előtt akik a felhők közt járnak, mindezt az eredeti szabadalmak életre keltésével.

Az összeállítás Henry J. Snook 1912-es elképzelésével kezdődik, amely két hatalmas dugóhúzóra emlékeztető csavarral rendelkezik.

A következő rajzon Bruce L. Beals Jr. 1939-es repülő autója látható, amely szokványosabb kialakítású.

1959-ben Einarsson Einar szabadalma futurisztikusra sikerült, ugyanis közúti és légi járműként is lehetett használni. Ezt különböző mozgatható alkatrészekkel tette lehetővé.

Itt egy nagyobb kihagyás után már egyből 1996 következik, amikor is Jung-Do Kee repülő masináját regisztrálták. A koreai tervező szárnyakkal és propellerrel látta el a Renault R5-öt.

A Bradford Sorensen féle elképzelés kimondottan radikális és szokatlan volt 2001-ben. Őszintén szólva nem is tudom hova tenni ezt. Első ránézés után megmondom, hogy ez életképtelen megoldás. Ebben az évben egy másik szokatlan koncepció is napvilágot látott, amely "mozgó szárnyakkal" képzelte el a jövő repülő autóját.

A 2003-ban született és szabadalmaztatott inspiráció Larry D. Long nevéhez fűződik, ez több vízszintes és függőleges légcsavarral vértezett fel egy hagyományos autót. Ez még a Star Warsban is megállná a helyét.

13 évvel később Akash Girendra Barot négy különálló hajtóművel mutatta be koncepcióját, amely talán a leg életszerűbb az összes közül.

Mindenki döntse el, hogy mennyi létjogosultsága van ezeknek, mindenesetre elég vicces volt ezeket látni.

Az autós világ friss híreiért nézd meg az Alapjárat hírműsorát!