Toyota Celica GT-S – Űrdongó kivitel!

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

Ha te is vérbeli Transformers fan vagy, biztosan egyből rájöttél, hogy ez a módosított Celica valójában egy kiköpött Űrdongó!

Johnny Ngo Amerikában élő tunerről, pontosabban az ő átépített Lotus Elise-éről már készült egy cikk a héten. Az autó egyediségéhez hozzátartozott, hogy szinte az egész munkát egyedül nyomta végig, kaliforniai garázsában. A 2002-es Celica GT-S a Lotusnál egy korábbi építménye, de szemmel látható, hogy mindig is nagyon tudott a srác!

2002-es tuningolt Toyota Celica GT-S oldalról

A Toyota Celica sokak számára, különösen a japán vasakért rajongók számára mindig is a világ egyik legjobb autója volt, és az is marad! Csupán nevének jelentésével is (mely spanyolul égi, mennyei) nagy-nagy meghatározója volt az 1970-es éveknek. Ennyiből már éppen meg lehet érteni, miért pont egy ilyen csillagra esett Johnny Ngo választása az Elise előtt!

Kevesen gondolták akkoriban, hogy a Celica 35 éven és hét csodás generáción át virágozni fog, valamint az évek előrehaladtával egyre jobb- és jobb lesz. Az ügyfeleknek már a kezdetekkor lehetőségük volt a lehető legjobban személyre szabni az autót. Többféle motor, sebességváltó és felszereltségi szint közül választhattak és nem szabad elfelejteni, hogy ez akkoriban elég menő és prémium dolognak számított! A négyféle felszereltségi szint az ET, LT ST és a GT volt, Johnny Ngo pedig az utolsó mellett döntött.

tuningolt Toyota Celica menet közben

Ngo azért kezdte el átépítgetni a Celicát, mert egyre több és több modellt látott az utcán, ezek közül a legtöbb gyári kittel volt szerelve, tulajdonosaik pedig azt gondolták, ők járnak a legmenőbb járgánnyal. Be akarta bizonyítani, hogy ez nem így van, elkezdte saját elképzelésére formálni az autót.
Már a Lotuson is lehetett látni, hogy a tuner nagy APR Performance rajongó, és amikor 2003-ban bemutatták az APR GT300 Celicát, egyből szerelmes lett az autóra szerelt bodykitbe.

„2003 szeptemberében láttam meg először az APR kitet és egyből beleszerettem! Nem sokkal azután be is szereztem egyet, onnantól pedig kezdett összeállni a kép.” – mondta.

APR Performance Toyota Celica

A motorháztető alatt a Toyota legendás, négyhengeres 1,8 literes 2ZZ-GE kódú, 180 lóerős, változó szelepvezérléssel rendelkező szíve dobog, emellé bepakolt egy Garrett GT28-RS turbo kitet, ahogyan azt később a Lotusba is. Egy Nitrous Express nitró rendszert is beszerelt, ezekkel a modifikációkkal immáron 260 lóerős teljesítményre lett képes az elsőkerék-meghajtású japán masina, ami korántsem mondható gyengének.

tuningolt Toyota Celica motortere

Ezután lettek felpattintva a szuperszexi JLine 10RL2-es kerekek, 19x8-as (első) és 19x10-es (hátsó) méretekben. Ngo imádja a Toyo abroncsait, így elöl 235/35-ös, hátul 275/30-as méretű szett került a „Bumble Bee Celi” névre keresztelt autóra.

tuningolt Toyota Celica éjszakai fényben

A tuner továbbá nem sajnálta a pénzt sem a JIC FLT-A2 állítható futóműre, sem a Hotchkis keresztstabilizátorra, de még az APR Performance toronymerevítőjére sem. A hatdugattyús féknyergeket és a 32 cm-es tárcsákat a Stoptechtől szerezte.

2002-es Toyota Celica tuningolt beltér

A beltérben is brutál változások mentek végbe. Ott is visszaköszön a fekete-sárga színkombináció, az ülések a Recaro sportjaira, az egyéb elemek pedig karbonszálasra lettek cserélve.

2002-es Toyota Celica csomagtere audiorendszerrel

Az auditív boldogság az Audiobahn ajtópanelekbe szerelt 6,5 hüvelykes komponensén és két Audiobahn Ultra Excursion 12 hüvelykes mélynyomón keresztül élhető át. Utóbbiak fordítottan vannak felszerelve, üvegszálas burkolatban a csomagtérben.

Forrás:

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

További autós hírek

Mikor a videót először láttunk olyan érzésünk volt, mint ha a Mecsek rallyn néznénk a versenyt. A főhős, akinek bizonyosan…
Mondjuk azok után, hogy láttunk már a rakparton is kamiont megfordulni, semmin nem csodálkozunk… Olvasónk barátja készítette a képeket ma,…
Olvasónk Győrben rögzítette a felvételt. Egyrészt átmegy a piroson, de nem érdekes, gondolja még átfér… Aztán jön a meglepetés. Világáról…
A Magyar Rendőrség talán végre  a legjobb úton halad, hogy kiszűrje a rendszeresen, direkt szabályt szegő, pofátlan autósokat a forgalomból. …
Az egyik legnagyobb bevett pofátlanság Budapesten is a buszsáv jogtalan használata, a gyorsabb előrejutás reményében. Olvasónk az ablakból örökítette meg,…

Kapcsolódó írások

Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.
2019. november 23.
2021-től kerülhet európai és USA piacra a Lexus első villanyosa, az UX 300e.
Az 1963-as Jeep Wagoneer elölről fotózva
2020. január 03.
Lassan 6 évtizedre tekint vissza a luxus SUV-ok története.
Toyota Aygo kiadások
2020. január 06.
Persze SUV-re ne nagyon számíts ennyiért, a Dacia és a Lada kínál egyedüli opciót.