2018. július 08. | 07:45

Az aktuális S-osztály 2013 óta képviseli a stuttgarti márka csúcsát a luxuskategóriában. A konkurencia erősödik, így a Mercedes sem állhat le a fejlesztéssel!

A Mercedes aktuális csúcsmodellje már 2013 óta porondon van, konkurensei, az Audi A8-as és a 7-es BMW már megéltek egy generációváltást az elmúlt öt évben. No, félreértés ne essék, azért még nem kell leírni a stuttgarti zászlóshajót, a legutóbbi ráncfelvarrással modernebbé, grandiózusabbá tették, még mindig egy „szárazföldi yacht”-hoz tudnám hasonlítani a legjobban, amikor elsuhan egy mellettem. Csak, hogy a luxuskategória egy kegyetlen világ, ahol az innováció az úr.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Minden márka a csúcsmodelljében akarja megmutatni, hogy az adott pillanatban mire képes, ha mindent belead. Egy márványszobor, egy reprezentáció, egy vállalati reklám, ami mellé büszkén áll oda az igazgatótanács, hogy tessék, mi ilyet is tudunk csinálni. Az eladási példányszámokat nem befolyásolja érdemben egy új kütyü, aki addig S-osztályban ült, az valószínűleg a továbbiakban is amellett teszi le a voksát, hiába nagyobb az A8-as kijelzőinek felbontása két pixellel. Ez presztízskérdés.

Az elmúlt években megfigyelhető volt, hogy az autóipar talán az autonóm közlekedést biztosító rendszerek fejlesztését szorgalmazza leginkább, egyértelműen ebben látják a jövőt. A Teslákban ismerték meg az emberek ezt a technikát, de, ahogy múltak az évek, egyre több gyártó tudott felmutatni hasonló kaliberű önvezető funkciót, drágább modelljeiben. Autópályán, parkoláskor, dugóban araszoláskor ügyesen leveszik a terhet a sofőr válláról, de nem mindenhatóak. A Mercedes viszont új szintre akar lépni.

Christoph von Hugo, a részleg vezetője korábban elmondta, hogy 2020-ra már lesznek olyan modelljei a csillagos márkának, amelyek váratlan, baleseti helyzeteket is képesek lesznek maguktól kezelni. Az új éra hírvivője pedig az következő S-osztály lesz.

A legfrissebb A-osztályban debütált idén az MBUX fantázianevű multimédiás rendszer, aminek a továbbfejlesztett változatát fogják majd a csúcsmodellbe is szerelni. Ritka az ilyen, mivel pont fordítva, nagyból a kicsibe szoktak technológiát átpakolni. A hangvezérlés még okosabb lesz, de ez semmi! Végre a Mercedes-fanoknak is megadatik majd, hogy értelmetlenül hadonásszanak a kezeikkel vezetés közben, ezzel irányítva a műszerfal funkciót. Igen, érkezik a stuttgarti Gesture-control! Az autóipar elmúlt 50 évének legmeghatározóbb innovációja, amivel az S-Merci tulajok végre azt érezhetik egy pillanatra, hogy BMW-ben ülnek.

Szerencsére azért komolyabb, hajtásláncot érintő módosításokra is kitértek a fejlesztés során, különös figyelmet fordítottak a „zöld” változatok combosítására. Előreláthatólag az S560e lesz ezek közül a csúcs, amelyben a turbóval felvértezett V6-os benzinest villanymotorral fogják még hatékonyabbá tenni. Sajnos a teljesítményadatokat egyelőre még nem tették közkincsé, de annyit már elárultak, hogy tisztán elektromosan is képes lesz megtenni 50 kilométert. Ennek a gyakorlati jelentősége leginkább az, hogy S-osztállyal is lehet majd közlekedni a zéró-emissziós városokban.

Tisztán villanyos zászlóshajó is tervben van Stuttgartban, de ennek bemutatása azért még várat magára. Biztos vagyok benne, hogy már most is össze tudnák hozni, de az túl sok áldozattal és lemondással járna, amiket egy Sonderklasse nem engedhet meg magának. Hogy miért? Mert az elektromos autónak akkumulátor kell, az akkumulátornak meg hely, ami egy véges tényező, még egy ekkora járműben is. Egy S-Merciben meg, hogy is mondjam. Nem szokás kompromisszumot kötni.

Szerencsére pár szemfüles rajongó nemrég lencsevégre kapta a fejlesztés alatt álló luxuscirkálót. A formán kívül csak kevés konkrétumot enged láttatni az álcázó fólia, de nyugodj meg kedves rajongó, kedves olvasó. Ha nekem lenne annyi pénzem, hogy megengedjek magamnak egy ilyen csatahajót, most azonnal nyúlnék a telefonomért, hogy leadjam a rendelésemet. Vakon. Mert lehet, hogy nyúltak már mellé dizájnnal a Mercedesnél, de egy S-osztály az egy S-osztály. Az autók királya, generációtól függetlenül gyönyörű és tekintélyt parancsol úgy, mint semmi más négy keréken.