Új motort fejlesztettek a győri Audinál

Frissítve:
2018-11-02, 16:22

A környezetbarát szemlélet keretében alkotta meg az Audi az új g-tron motorját, amely az A4 Avantokba fog bekerülni, és CNG-üzemű lesz

Mondják, hogy Magyarország hiába könyvelhet el sikereket a megnövekedett autógyártás területén az utóbbi években, de mi csak összeszerelő-műhelyként működünk, alig adunk hozzá valami értéket a gyártás során.

Úgy néz ki, ezen a fronton is változás áll be, ugyanis kifejlesztették az első CNG-motort az Audi Hungaria vezetésével és német mérnökök együttműködésével.

„A CNG-motor fejlesztése a magyar és német mérnökök együttműködésének eredménye. Nagyon büszke vagyok, hogy a projektet, egészen a CNG-motor fejlesztésétől a sorozatgyártás elindításáig sikerrel valósítottuk meg és ezzel az Audi Konszernben egyedülálló kompetenciákat építettünk fel.”

– nyilatkozta Peter Kössler, az igazgatóság elnöke.

A CNG-üzemű motorral ellátott modellek a dízelautók hatékonyságával és gazdaságosságával rendelkeznek, miközben a CNG (compressed natural gas, azaz sűrített földgáz) előállítása CO2 megkötésével jár, vagyis a környezetet is kevésbé terheli.

Audi CNG motor

Az Audi újfejlesztésű, CNG-üzemmóddal is működő g-tron motorja, ami az A4 Avantokat fogja hajtani (Forrás: autopro.hu)

Hogy a motort alkalmassá tegyék a CNG-üzemmódra, közel 30 új alkatrész került a motorba, többek között először alkalmaztak négyhengeres Otto-motorba szintetikus anyagú olajszűrőt, ami a motort hivatott védeni a CNG magasabb víztartalmától, nehogy az károsítsa a motort.

Az új motor új tesztelési eljárást is kíván, ugyanis minden eddiginél pontosabban határozzák meg már a gyártósoron is, ha a motor tömítettsége nem megfelelő, hála az új hélium-alapú technológiának.

Jelenleg 230 ember dolgozik az újabbnál újabb motortechnológiákon Győrben, szoros együttműködésben az ingolstadti mérnökökkel, legfőképp a motorakusztikai, súrlódásoptimalizálás terén és a motorvariánsok fejlesztésén.

A győri Audi a nem éppen unalmas időszakot tudhat maga mögött, a motorfejlesztésen kívül a gyártásuk is folyamatosan bővül, miközben 3 hét tárgyalás után sikerült csak megegyezni 1 hónappal ezelőtt a Audi Hungária Független Szakszervezettel, akikkel sikeresen megállapodtak a munkások bérének emeléséről.

 

Ajánlott cikkek:

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

További autós hírek

Frontálisan ütközött két személyautó Csót közelében hétfőn délelőtt. A vétlen autó sofőrje és utasa kigyuladt autójukban vesztették életüket – adta…
Az autós / motoros / biciklis szentháromság ellentéte sajnos virágzik. Pedig járműtől függetlenül lehet valaki felelőtlen ön és közveszélyes idióta.…
Sokkoló felvételekkel figyelmeztet a BRFK a halálos gyalogosgázolásokra. Még csak másfél hónap telt el az évből, ennek ellenére már 9…
2020.02.06-án, csütörtök éjjel, a 13. kerületi Róbert Károly körúton, eddig tisztázatlan körülmények között elgázoltak egy 42 éves asszonyt, aki egy…
Fának csapódott egy autó Monorierdő belterületén vasárnap éjszaka – közölte a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság. A rendelkezésre álló adatok szerint 2020.…

Kapcsolódó írások

2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
Az Audi 25 éves sajtótájékoztatójának résztvevői
2018. szeptember 21.
2018. szeptember 20.-án ünnepelte az Audi Hungaria fennállásának 25 éves jubileumát
Audi TT 20 years limitált kiadás, oldalról fotózva
2018. december 05.
Az Audi limitált kiadású „TT 20 years” modellekkel tiszteleg a TT 2 évtizedes sikertörténete előtt.
A Quattro első 25 éve – Az ötlet
2017. február 15.
Az ötlet, az építők, a technika. Hogyan jutott el az Audi az Iltis-technológiától az RS4-ig?