2018. augusztus 17. | 17:06

A harmadik generációs Z4-est Pebble Beach-en mutatják meg néhány napon belül.

A Monterey autós hét kezdete előtt nem sokkal újabb képek szivárogtak ki a BMW Z4 következő szériájáról. A Toyotával azonos platformon fejlesztett modell eddig csak kémfotókon volt látható, most azonban többet mutattak meg belőle. A Suprával hamarosan közös gyárban készülő roadster izgalmas vonalakat mutat, a korábbi látványtervekhez képest nem sokat változtattak rajta. A jelenlegi Z4 2009-ben debütált, és az ötödik generációnak számít a Z-kódjelű modellek közt. Egy igazán elegáns roadster képét mutatta, ám híján volt az izgalmaknak, és a vezetési élmény tekintetében sem nyújtott maradandót. Ezzel szemben a Toyotával kooperációban készülő 2019-es modelltől sokkal többet vár el a BMW. A második szériás Z4 bemutatása óta csaknem egy évtized telt el, ez alatt a BMW formanyelve is sokat változott. Az autó orrán széles, méretes veséket látunk, melyek a fekete keretnek köszönhetően még nagyobbnak tűnnek. A fényszórók alatt nagy beömlők kaptak helyet, az autó orra pedig egy kicsit a Fiat 124 Spiderre emlékeztet. Az első kerekek mögé kopoltyúkat vágtak, mely fölött karakteres övvonal indul és egészen az autó hátuljáig nyúlik. A farrészen vékony, bumerángszerű lámpákat látni, a hátsó kerekek mögé pedig szintén méretes légcsatornák kerültek. Az autó belteréről nincsenek képek, de a BMW feltehetően telepakolja majd a legfrissebb technikai újdonságaival. A kocsin az M40i-felirat szerepel, mely szerint a kínálat csúcsán levő M-széria modelljét ábrázolják a képek. A többi verzió motorizáltságáról és hajtásláncáról nincsenek pontos információk, de az valószínűsíthető, hogy a Z4 M40i-be az a 350 lóerő körüli teljesítményű, 3.0 literes turbós sorhatos motor kerül majd, mely az M240i-ben is dolgozik. Ehhez pedig 8 fokozatú automata váltót kapcsol a bajor gyártó. A Z sorozat első tagja az E30 alapokon 1989-ben megjelenő Z1 roadster volt, mely az egyedi ajtajáról lett híres, mely a klasszikus nyitási mód helyett a „küszöbbe süllyedt”. A 2.5 literes sorhatos motorjához ötfokozatú manuális váltó társult. A jelenlegi Z4 M változatában 3.0 literes duplaturbós blokk dolgozik, ám az autó nem hozott akkora sikert, mint azt várni lehetett. Ezt kellene az új szériának túlszárnyalnia, az adottságai mindenesetre megvannak hozzá. Forrás: