2018. március 25. | 08:25

Álmodoztál már arról, hogy egyszerre több autónak legyél a tulaja? Marcin megvalósította sok ember álmát azzal, hogy 7 db Volkswagent dédelget a mindennapok során!

Társszerző: Bolgár Krisztián

Mi számít abszolút autófanatizmusnak? Az már bizonyára egy utaló jel, ha az álmaidban is autók szerepelnek. Na nem csak akkor, amikor a meló közben elgondolkozol, hogy mégis miért gürizel naphosszat (mondjuk, hogy megvehesd álmaid autóját), hanem amikor éjszaka elkap a „pajzán” gondolat. Ami már bizonyára szerepelt a mélyalvási gondolataid között, az az alaposan megrakott feljáród, ahol csak úgy hemzsegnek a szebbnél-szebb autók. Azt most hosszasan lehetne részletezni, hogy kinek milyen az álombéli autóparkja, a lényeg, hogy te is álmodoztál már a több autó tulajdonosság lehetőségéről, hiszen mégis ki képes beérni egyel? Ugyan lehet, hogy a szerencsések közé sorolhatod magad, miszerint több autó van a tulajdonodban, de azt ez esetben elismerheted, hogy egy átlag magyar jó, ha egy autóval rendelkezik. A lengyel Marcin Idzik viszont átvitte álmait a valóságba és hét darab (igen, hetes darab) klasszikus Volkswagen boldog tulajdonosa, amik miatt még egy plusz feljárót is kellett építtetnie háza mellé. Bárcsak ilyen problémákkal küzdenék én is…

A VW-kollekció, ami fokozott nyálelválasztást indíthat be

Marcin maga is belátja, hogy egy hamisítatlan Volkswagen-fanatikus. Nem kell sokat agyalnod azon, hogy mégis miért gondolja ezt. Marcin autófanatizmusa egészen a korai tinédzseréveihez vezethető vissza, amikor megszerezte a jogosítványát.
Kicsi a bors, de erős – a 750 kilós kasznihoz 150 lóerős társul

Az első dolog, amit megtett jogsija megkaparintása után, hogy egy A1-es Volkswagen Jettát importált Németországból. A Volkswagenezést végül egy szintén VW-fan kollégájától tanulta ki a tuner, aki nem mellesleg a lengyel VWMania-találkozók szervezője lett később. A két VW bolond tuner pedig sorra igyekezett „megfertőzni” minden ismerőst, barátot és kollégát a klasszikus Volkswagenek varázsával. Az eredmény a bytówi MonsterzTT klub lett, ami az előbb említett személyekből alakult meg, természetesen kivétel nélkül egyedi VW-vasakkal együttvéve. A közel 20 éve alakult klub mindmáig fennáll, a különbség csak az, hogy az egykori fiatalok felnőttek és már van elég pénzük a szenvedélyük kielégítéséhez. A legnagyobb kollekciót kétségtelenül Marcin gyűjtötte össze magának, amely kollekció darabjai egy 1995-ös VW Bogár, egy 1991-es VW Scirocco GTi, egy 1991-es VW Polo G40, egy 1989-es VW Jetta, egy 1989-es VW Golf MK2 1,8T és két VW Caddy, amik egyelőre még nincsenek szalonképes állapotban. Egy átlag tuner jó ha egy projekttel elboldogul, Marcin viszont úgy gondolta, hogy a jóból sosem elég, és hét autójából már öt kiállítói minőségben tündököl. Tekintettel arra, hogy egy cikk keretein belül nem mutathatom be mind az ötöt, ezért kiválasztottam egyet, amely nem más, mint…
Sokan keverik a kettes Polot a kettes Golfal, pedig van bőven különbség

A Volkswagen Polo MK2 G40

Kevesen ismerik igazán a Polo-szériákat, sokan úgy gondolják, hogy a 6N-generációtól léteznek csak, de éppen ezért választottam ki a kis Polot Marcin gyűjteményéből, hogy megismerkedhess a különleges modellel. A Volkswagen egykori legapróbb szériája, a Polo 1975 óta létezik és hódítja meg a – nem csak – VW-kedvelők szívét. A második generáció 1981-1994-ig volt gyártásban, háromajtós 86C kombi, coupé és kétajtós szedán (Derby) változatokban. A hatféle motorblokk 1990-ben frissült, amikor megérkeztek 2F-kódú faceliftes verziók, amik már modernebb külsővel is rendelkeztek. A 2F frissített változatai között szerepelt természetesen a G40-es csúcsverzió is, amely már 114 lóerős 1,3 literes blokkot kapott, aminek különlegessége a Volkswagen feltöltője, a G-töltő volt.
A makulátlan motortér, amiről enni is lehetne

Az eredeti G40-es Polók jelenleg aranyárban futnak, mivel a kissé szervizigényes G-töltő tulajdonosok idővel megunták a folyamatos felújítást és legtöbbjük belerakott a pihekönnyű Polójukba valamilyen más turbófeltöltős VW erőforrást (pl. 1,8T vagy 2,8 VR6). Marcin Poloja éppen ezért nem csak G40-es mivolta miatt különleges, hanem hogy teljesen gyári állapotában (már ahogy) megőrizte magát az utókor számára. Na és ez a nem mindegy!

Múzeumi minőségű Volkswagen

Ez a kijelentés persze igaz Marcin összes Volkswagenére, de a legmakulátlanabb mind közül (még szerinte is) a kettes Polo. Eleve már szép állapotban jutott hozzá a G40-hez egy árverésen, aminek előző tulaja egy idős férfi volt. A bácsi vigyázott az autóra, ezáltal semmi rozsda nem volt a kasztnin. Marcin meg is vásárolta, majd hazavitte új szerzeményét. A 27 év úgy is meglátszódott a járgányon, hogy egykoron gondos tulajdonosa volt. Marcin pedig nem tűrte, hogy a G40-ese ne legyen 100%-os állapotban, ezért ami már kopott vagy hiányos volt, azt azonnal kicserélte vagy pótolta. A végeredmény az lett, hogy az autón minden megvan (az utolsó csavarig), ami egy gyári G40-es Polon anno megvolt.
A gyári Genesis belső is olyan ritka, mint a fehér holló, de a G40-ben gyári felszerelés volt

Persze a továbbgondolás ebből a projektből sem maradhatott ki, hiszen Marcin „tériszonya kiújult” a Poloban, ezért egy AP Racing állítható futóművet szerzett hozzá. Az ültetéshez tudod, hogy mi dukál, mégpedig egy felnikészlet! A 15x7” illetve 15x7,5”-os BBS RM felnik teremtették meg a kívánt külsőt. Az 1,3-as felújításakor Marcin kicsit módosított a G-töltőn annak érdekében, hogy a 114 lóerő 150-re növekedjen. Ehhez persze a 2,5”-os rozsdamentes kipufogórendszer is hozzásegített. A kis G40-es olyan muzeális értékű darabbá vált, amiért sok Volkswagenes a fél kezét is odaadná. Marcin ezt nagyon is jól tudja, de Ő csak egy valódi múzeum számára lesz hajlandó valamikor eladni gyűjteményét, aminek ideje még közel sem jött el. A kérdés már csak az, hogy a G40-en mellett még melyik gépét részletezzem a második részben? Forrás: