2018. május 08. | 18:21

Használatban maradnak a Toyota motorok, de Jean-Marc Gales használni kívánja a Geely brand más opcióit is

Hogy is jön ez össze? A Geely mostanra már egy multinacionális cégcsoport, amely autógyártókat, vállalatokat fog össze. Az eredendően kínai cég szoros együttműködésben van a Lynk & Co, a PROTON a Lotus és természetesen a Volvo márkákkal. Így eshet meg az eset, hogy a Lotusnak könnyű dolga van, ha a Volvo erőátviteli rendszereivel tenne egy próbát. A Volvo jelenlegi hajtásláncát használja a Polestar és a Lynk & Co. is, most pedig a Lotus is csatlakozik a technológia megosztáshoz. A Volvo jelenlegi motorjai, amiket valószínűleg a Lotus is átvesz, egy 1,5 literes háromhengeres turbós motor, amely 152 lóerős teljesítményre képes, valamint egy 2,0 literes négyhengeres amely 187 és 306 lóerő közötti erőt kínál, a turbófeltöltés mértékétől függően.  Várható volt, hogy a Lotus a Geely-családon belül igyekszik együttműködni a teljesítménynövelések érdekében, a jelenleg használt Toyota rendszerek helyett, egyelőre valószínűtlennek tűnik, hogy pont a 2,0 literes négyhengeres fogja turbófeltöltés nélkül biztosítani a kellő erőtöbbletet. A megoldás érdekében szóba jöhetnek még ugyanezen 3 és 4 hengeres motorok villamosított verziói, amik már rendelkezésre állnak. Ha névszerűsíteni szeretném, például a Volvo 401 lóerős T8 hibridjére, vagy az XC40-re, esetleg a Polestar 1 592 lóerős elektromos hajtására gondolok. Nem tart már sokáig, hogy az elektromos hajtások teljesen átvegyék az uralmat. Gales elmondta, hogy a sokkal magasabb teljesítményű Lotusokig még jó 4 évet kell várni, hiszen egyelőre a villamosítás még nem opció, de kizárni semmiképpen sem akarja a gyártó. Gales a következőket nyilatkozta:
„A belsőégésű motoroknak még van pár év jövőjük a sport autókban, a következő lépcső, ami beválhat a pedig valószínűleg egy mild-hibrid.”
A Gales nyitott arra is, hogy teljesen elektromos rendszereket alkalmazzon az adott szektorban, ahogyan a technológia fejlődik. "Az elektromos meghajtás fejlődésének üteme hihetetlen, és az akkumulátorok is kezdik tartani a lépést" - mondta. Forrás: