Volvo erőátviteli rendszerre válthat a Lotus

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

Használatban maradnak a Toyota motorok, de Jean-Marc Gales használni kívánja a Geely brand más opcióit is

Hogy is jön ez össze? A Geely mostanra már egy multinacionális cégcsoport, amely autógyártókat, vállalatokat fog össze. Az eredendően kínai cég szoros együttműködésben van a Lynk & Co, a PROTON a Lotus és természetesen a Volvo márkákkal. Így eshet meg az eset, hogy a Lotusnak könnyű dolga van, ha a Volvo erőátviteli rendszereivel tenne egy próbát.

A Volvo jelenlegi hajtásláncát használja a Polestar és a Lynk & Co. is, most pedig a Lotus is csatlakozik a technológia megosztáshoz. A Volvo jelenlegi motorjai, amiket valószínűleg a Lotus is átvesz, egy 1,5 literes háromhengeres turbós motor, amely 152 lóerős teljesítményre képes, valamint egy 2,0 literes négyhengeres amely 187 és 306 lóerő közötti erőt kínál, a turbófeltöltés mértékétől függően. 

 Lotus SUV tanulmányrajz

Várható volt, hogy a Lotus a Geely-családon belül igyekszik együttműködni a teljesítménynövelések érdekében, a jelenleg használt Toyota rendszerek helyett, egyelőre valószínűtlennek tűnik, hogy pont a 2,0 literes négyhengeres fogja turbófeltöltés nélkül biztosítani a kellő erőtöbbletet.

A megoldás érdekében szóba jöhetnek még ugyanezen 3 és 4 hengeres motorok villamosított verziói, amik már rendelkezésre állnak. Ha névszerűsíteni szeretném, például a Volvo 401 lóerős T8 hibridjére, vagy az XC40-re, esetleg a Polestar 1 592 lóerős elektromos hajtására gondolok. Nem tart már sokáig, hogy az elektromos hajtások teljesen átvegyék az uralmat.

Volvo XC40 a Lotus következő tanulmányának donor autója

Gales elmondta, hogy a sokkal magasabb teljesítményű Lotusokig még jó 4 évet kell várni, hiszen egyelőre a villamosítás még nem opció, de kizárni semmiképpen sem akarja a gyártó. Gales a következőket nyilatkozta:

„A belsőégésű motoroknak még van pár év jövőjük a sport autókban, a következő lépcső, ami beválhat a pedig valószínűleg egy mild-hibrid.”

A Gales nyitott arra is, hogy teljesen elektromos rendszereket alkalmazzon az adott szektorban, ahogyan a technológia fejlődik. "Az elektromos meghajtás fejlődésének üteme hihetetlen, és az akkumulátorok is kezdik tartani a lépést" - mondta.

Forrás:

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

További autós hírek

Mikor a videót először láttunk olyan érzésünk volt, mint ha a Mecsek rallyn néznénk a versenyt. A főhős, akinek bizonyosan…
Mondjuk azok után, hogy láttunk már a rakparton is kamiont megfordulni, semmin nem csodálkozunk… Olvasónk barátja készítette a képeket ma,…
Olvasónk Győrben rögzítette a felvételt. Egyrészt átmegy a piroson, de nem érdekes, gondolja még átfér… Aztán jön a meglepetés. Világáról…
A Magyar Rendőrség talán végre  a legjobb úton halad, hogy kiszűrje a rendszeresen, direkt szabályt szegő, pofátlan autósokat a forgalomból. …
Az egyik legnagyobb bevett pofátlanság Budapesten is a buszsáv jogtalan használata, a gyorsabb előrejutás reményében. Olvasónk az ablakból örökítette meg,…

Kapcsolódó írások

Volvo XC40
2019. október 08.
Mivel a vásárlók egyre kevésbé foglalkoznak azzal, mi van valójában a motorháztető alatt, a Volvo úgy döntött lepasszolja ezt a feladatot.  
Volvo és Mercedes együttműködés
2020. január 07.
A piaci nyomás és a környezetvédelmi előírások szükségmegoldásokat szülnek.
Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.
2019. november 23.
2021-től kerülhet európai és USA piacra a Lexus első villanyosa, az UX 300e.