2018. február 23. | 07:09

Egy Jeep tuningja sok szempontból előnyös lehet, hiszen nagy teljesítményű terepjáró használható terepre, pályára, közútra és akár zombi aprításra is.

Társszerző: Bolgár Krisztián

Te készen állsz a zombi apokalipszisre? Vagy bármiféle apokalipszisre? Ne aggódj, én sem. Azonban a világon az elmúlt évtizedben megnőtt azoknak a száma, akik úgy hívják magukat, hogy „készülődők”.

Ami azt illeti, az Egyesült Államokban már egy egész iparág épült a készülődőkre, sőt, rengeteg tévéműsor-, illetve olvasmány is jelent már meg róluk. A National Geographic egyik műsorára emlékszem, ahol különböző apokalipszisektől félő készülődők mindennapjait vették lencsevégre. A lényeg az, hogy volt, aki gazdasági összeomlástól vagy járványoktól, esetleg atomrobbanástól vagy akár zombi támadástól félt (illetve fél), ezért mindenki a saját apokalipszise ellen építi ki védelmi rendszerét és gyűjtögeti mindazt, ami később jól jöhet családja számára.

Elsőnek őrültnek hangozhat a dolog, ami „tipikus amerikai” agymenés, de semmi sem garantálja az apokalipszis ellentettjét. Mindenesetre Dave a Doetsch Off-Road cég tulajdonosa a zombi világvégére tette a voksát, amikor Wranglerét átalakította a zombi megszállás ellen, persze csak marketingfogás céljából (vagy mégsem?!).

Zombis mozik autói

A zombis és vírusos téma meglehetősen sok horrorfilm producert, valamint stúdiót foglalkoztat Hollywoodban, mert a legtöbbször telitalálat a közönség körében. Nekik is köszönhető, hogy olyan zombis filmek készülhettek, mint a 28 nappal később, a Holtak Hajnala vagy a Legenda vagyok.

A 38”-os kerekek, emelt futómű és robusztus gallytörő rács eléggé masszív kisugárzást ad a Jeep számára

 

Nem kell aggódni, nem ment át az Alapjárat autós portálból mozifilmes portálba, ezekben a filmekben szerepeltek olyan apokaliptikus gépek, amiket a cikkben szereplő Wranglerhez hasonlóan élőholtak átgázolására találtak ki.

Itt van például a Legenda vagyok című film Ford Expedition SUV-ja, ami ugyan nem volt komoly gallytörőkkel felszerelve, de mégis fürgén és hatékonyan tudta Will Smitht furikázni a világvége hangulatú New York városában. De a legdurvább zombiaprító gépjárművek egyértelműen a Holtak Hajnala című filmben szerepeltek, amik egy-egy spécin felkészített Ford E-350 Super Duty-k voltak.

A rengeteg LED világítás segíti az éjszakai tájékozódást, meg persze a szempárok bevonzását

 

Egyszóval van alapja Dave zombi inspirálta Wranglerjének, hiszen piaca az van bőven az apokalipszist várók körében.

Mindenből a legjobbat a Jeep számára

Davenek és tuningboltjának célja az volt, hogy egy filmes sémát követő, de mégis megújuló apokaliptikus terepjárót alkossanak meg. A demóautó elnevezése végül „project infected” lett, ami jól tükrözi annak célját. Az első és legfontosabb szempont Dave számára az volt, hogy ne egy szürke vagy fekete autót alkossanak, hiszen elvben te is egy sötét árnyalatú autót képzelsz el, ha arra gondolsz, hogy egy világvégére felkészített terepjáró.

Amiért az állatvédők vérszemet kapnak: festett aligátorbőr egy Jeep ülésein

 

Éppen ezért Dave egy világoszöld árnyalatban gondolkozott, ami végül egy harsány neon szín lett, de ami azt illeti nem is ez a legszembetűnőbb az autó külsején. A külső olyan innovatív (2017-ben megjelent) cuccokat kapott, amiket Dave shopja is a beszerelés napjától számítva forgalmaz csak! Ilyen például a JCR Offroad első gallytörő rács, első lökhárítóval, illetve spoilerrel.

Erre került rá a JW Speaker LED világítás, hiszen apokalipszis idején nincsen közvilágítás. Az autó külseje egyébként megszámlálhatatlan újítást kapott, mint a JCR fellépők, megvilágítás, sárvédőszélesítés, Rugged Ridge páncélozás, hátsó lámpák, alumínium géptető lefogató, tanksapka, 3,5” LED fényhíd, beömlők vagy pótkeréktartó.

Emelt Jeep, terepre és utcára egyaránt

A futómű kialakításánál nem akart Dave a legőrültebb húzásokhoz nyúlni (ezek szerint a képeken látható futómű még közel sem az), mert egy utcára is alkalmas, mindennapi használatos Jeepet szeretett volna kihozni a végére. Ezért Fox Shocks Teraflex lengéscsillapítók, stabilizátorok épültek be, új stabilizátorrúd felfogatási pontokkal, kormányösszekötőkkel és különleges 6”-os Long Arm futómű készlettel, ami egy megemelt felfüggesztést eredményezett. A teljesítmény és annak leadása egyedi JK Adams kardántengelyekkel, Gibson kipufogórendszerrel, Superchips chiptuninggal és egyedileg összerakott csoportkerékkel a váltóval növekedett az autó méreteihez idomulva.

A 38” átmérőjű Nitto gumik a Trail Grappler elnevezést kapták, amelyek 20”-os Fuel Hostage felniken feszülnek, és bőven elférnek a megemelt és szélesített kaszni alatt. A beltér is kapott némi „csicsát”, hiszen Dave a zombik helyett leginkább a 2017-es Sema Show nézőközönségének szánta az autót.

Egyedi Drake Off-Road váltógomb, shortshifter, Katzkin kéttónusú bőrülések aligátor bőrből, Rubicon Ridge konzolok, fellépők, egyedi műszerfal, rengeteg LED világítás meg persze egy „túlélő készlet”, amibe baseballütő illetve láncfűrész is megtalálható.

Egyedi megoldások mindenütt

 

Dave egy izgalmas és nem éppen tipikus „zombi autót” varázsolt 2016-os Jeepjéből, de éppen ez volt a célja. A SEMA-n elért eredmények alapján úgy gondolja, hogy a mindössze két hónap alatt összerakott autónak még lesz folytatása, vagy átalakulása, ami még a jelenleginél is durvább összképet fog alkotni.

Szerinted tetőzni fogja tudni Dave a neon zöld szörnyeteget?

Forrás: