A luxuscirkáló: Mercedes S350d - Teszt

Frissítve:
2018-11-02, 16:22

Teszteltük a Mercedes S350d AMG line szedánt. Ennél többet nem is kívánhatunk egy autótól, kényelem a legfelsőbb szinteken

Kétség kívül az S-osztály a világ egyik legjobb luxuslimuzinja, amiben egyesül a pihenés a szórakozással. Igaz, ez megköveteli a közel 30 milliós árat, cserébe viszont olyan jelentős pluszt és presztízst képes nyújtani, amivel csak a német prémium márkák versenyezhetnek. De, ahány ház annyi szokás - tartja a mondás. Ez a tárgy a legtökéletesebb eszköz akkor, hogy négy személyt átlagos csomagokkal eljuttass A-ból B-be, a lehető legkényelmesebb módon, ennél az exkluzivitásnál nincs feljebb.

Az autót a Magyar Autókereskedőház Zrt. biztosította - http://www.mahzrt.hu/ 

Áramvonalas, elegáns külsővel rendelkezik az S-osztály

A Mercedes számos világújdonsággal felvértezve dobta piacra az S-osztályt, köztük a 0,23-0,24 légellenállási együtthatót, a piac legfejlettebb vezetési segédrendszereit, amik közül a sztereo kamerás futóműrendszert emelném ki. Mind comfort, mind sport módban kényelmes marad, míg az utóbbi állásban elegendően feszes, hogy nagyobb tempójú kanyaroknál is meglepően jól az úton tartsa a súlyos kasztnit.

Az 5,1 méteres, Lang változat 13 centivel hosszabb a normál szedánnál. A karosszéria gyönyörű, eleganciát tükröz, ahogy ezt megszokhattuk a Mercedestől. A karakteres első rész a hatalmas ráccsal tiszteletet parancsol, igazán csak belülről, vezetés közben érzékelhető az autó öblös, hosszú orra. A folyékony formák, a LED világítótestekkel az élen, tökéletes harmóniában olvadnak bele a karosszériába.

A két hatalmas képernyő elsőre tolakodónak tűnhet, de meglehetősen egyediek, főleg az egész műszerfalat körülölelő hangulatvilágítással megspékelve. Az autó méreteit figyelembe véve, a képernyő kettős egyáltalán nem idegen. A 360 fokos kamerának köszönhetően, a parkolás sem okoz gondot, ilyenkor is jól jön a méretes kijelző. A váltókar a kormányon található, jól kézre áll, marad hely bőven a közép- és könyöklőkonzolon a nagyobb tároló rekeszeknek és a menüvezérlőnek is. A software első pillantásra egyszerűnek tűnik, gyorsan is reagál, ám könnyen el lehet veszni benne, amikor a legrészletesebb információkat akarjuk kibogarászni. A 2,56 milliós Burmester hangrendszer magáért beszél, a hangszórók stílusos kialakítás és egybeolvasztása az ajtókárpitokkal nagyon-nagyon szépre sikerült.

A legtökéletesebb dolog az S-osztályban az ülés. Ennél kényelmesebb autóba épített fotelban még nem hiszem, hogy ültem volna. A finom, illatos bőrben fenséges dolog elsüppedni. Bárhogyan állíthatóak elektromosan, szellőző és fűthető funkcióval is el vannak látva. A masszázs rendszer részletesen meg van tervezve, a hátad minden részét képes akár külön-külön megnyomkodni. Hátul, a középső, lehajtható kartámaszban található lényegében egy Mercedes okostelefon, amivel az autó összes kényelmi funkcióját könnyedén kezelheted, üléseket állíthatsz, klímát, multimédiát vezérelhetsz.

A hatalmas hajó, álló helyzetből szépen megindul, ezt biztosítja a 320 lóerő és a közel 700 Nm nyomaték, köszönhetően a tesztautónkban alkalmazott Brabus tuningnak. Rendelkezik tartalékokkal ha sietni kell, de nyilván egy erősebb motor jobban megindítaná a több mint 2 tonnás kasznit.  Alacsonyabb tempónál azonban, nagy gázadásra, még ez a hajtáslánc is könnyen túlkormányozottá teszi az autót. A kormánymű szépen reagál, valóban élmény vezetni a Mercedest, néha már-már elfeledkeztem az autó méreteiről. A 7 sebességes 7G-Tronic váltó jól teszi a dolgát, a sebességváltás gyors, az erőátvitel megszakadása szinte érezhetetlen, folyamatosan húz.

Ennél a limuzinnál a kényelem a fontos, az dominál. A lehető legjobb választás lehet a V6-os dízelmotor, ami benzineseket megszégyenítve duruzsol, bár az S500 még mindig az alapmodellek csúcsa. Az AMG pedig valóban egy másik világ. Vibrációnak, dízeles kattogásnak nyoma sincs, még a menet szél sem zavar be nagy tempónál. 130 km/h-ás sebességnél, autópályán egyébként simán eljártunk vele 7 literrel.

A Mercedes S-osztály egy kulturált, csendes, minden igényt kielégítő luxuslimuzin, amit tényleg azért terveztek, hogy a lehető legkényelmesebb módon juttasson el akárhova. Már az felejthetetlen élményt nyújt, ha elbújhatok, elsüppedhetek a végtelenül kényelmes ülésekben.  Fejlett, modern autó, minden kényelmi berendezéssel felszerelve. Akár sofőrként, akár utasként bármikor szívesen utaznék az S-osztályban.

A kérdés már csak az, hova van ennél feljebb az elkövetkezendő S szériában?

A tesztet készítették:

  • Aranyossy Medárd
  • Erős Márk

Kapcsolódó írások

Mercedes SLR McLaren
2019. május 19.
626 lóerő, 780 Nm, 330 km/h feletti végsebesség. Ezekkel az értékekkel az SLR McLaren méltán vált a 2000-es évek egyik csúcsragadozójává!
Mercedes-AMG Project One prototípus versenypályán
2018. szeptember 20.
Lencsevégre kapták a Mercedes-AMG Project One-t, álcázva egy angliai tesztpályán. Ha minden jól megy, rövidesen már közútra is felmerészkednek a szörnyeteggel!
Mercedes-AMG terepen
2019. március 14.
A Mercedes-AMG bejelentette, hogy minden modelljükből elérhetővé teszik 2020-ra a plug-in hibrid verziót is
Kémfotókon a négyajtós Mercedes-AMG GT
2018. november 02.
Kéretlen kamerák előtt pózolt végre a Panamera egyik legnagyobb ellenfele, a Mercedes-AMG GT, amiben a V8-as mellett hibrid motor is megbújik majd