A luxuscirkáló: Mercedes S350d - Teszt

Frissítve:
2018-11-02, 16:22

Teszteltük a Mercedes S350d AMG line szedánt. Ennél többet nem is kívánhatunk egy autótól, kényelem a legfelsőbb szinteken

Kétség kívül az S-osztály a világ egyik legjobb luxuslimuzinja, amiben egyesül a pihenés a szórakozással. Igaz, ez megköveteli a közel 30 milliós árat, cserébe viszont olyan jelentős pluszt és presztízst képes nyújtani, amivel csak a német prémium márkák versenyezhetnek. De, ahány ház annyi szokás - tartja a mondás. Ez a tárgy a legtökéletesebb eszköz akkor, hogy négy személyt átlagos csomagokkal eljuttass A-ból B-be, a lehető legkényelmesebb módon, ennél az exkluzivitásnál nincs feljebb.

Az autót a Magyar Autókereskedőház Zrt. biztosította - http://www.mahzrt.hu/ 

Áramvonalas, elegáns külsővel rendelkezik az S-osztály

A Mercedes számos világújdonsággal felvértezve dobta piacra az S-osztályt, köztük a 0,23-0,24 légellenállási együtthatót, a piac legfejlettebb vezetési segédrendszereit, amik közül a sztereo kamerás futóműrendszert emelném ki. Mind comfort, mind sport módban kényelmes marad, míg az utóbbi állásban elegendően feszes, hogy nagyobb tempójú kanyaroknál is meglepően jól az úton tartsa a súlyos kasztnit.

Az 5,1 méteres, Lang változat 13 centivel hosszabb a normál szedánnál. A karosszéria gyönyörű, eleganciát tükröz, ahogy ezt megszokhattuk a Mercedestől. A karakteres első rész a hatalmas ráccsal tiszteletet parancsol, igazán csak belülről, vezetés közben érzékelhető az autó öblös, hosszú orra. A folyékony formák, a LED világítótestekkel az élen, tökéletes harmóniában olvadnak bele a karosszériába.

A két hatalmas képernyő elsőre tolakodónak tűnhet, de meglehetősen egyediek, főleg az egész műszerfalat körülölelő hangulatvilágítással megspékelve. Az autó méreteit figyelembe véve, a képernyő kettős egyáltalán nem idegen. A 360 fokos kamerának köszönhetően, a parkolás sem okoz gondot, ilyenkor is jól jön a méretes kijelző. A váltókar a kormányon található, jól kézre áll, marad hely bőven a közép- és könyöklőkonzolon a nagyobb tároló rekeszeknek és a menüvezérlőnek is. A software első pillantásra egyszerűnek tűnik, gyorsan is reagál, ám könnyen el lehet veszni benne, amikor a legrészletesebb információkat akarjuk kibogarászni. A 2,56 milliós Burmester hangrendszer magáért beszél, a hangszórók stílusos kialakítás és egybeolvasztása az ajtókárpitokkal nagyon-nagyon szépre sikerült.

A legtökéletesebb dolog az S-osztályban az ülés. Ennél kényelmesebb autóba épített fotelban még nem hiszem, hogy ültem volna. A finom, illatos bőrben fenséges dolog elsüppedni. Bárhogyan állíthatóak elektromosan, szellőző és fűthető funkcióval is el vannak látva. A masszázs rendszer részletesen meg van tervezve, a hátad minden részét képes akár külön-külön megnyomkodni. Hátul, a középső, lehajtható kartámaszban található lényegében egy Mercedes okostelefon, amivel az autó összes kényelmi funkcióját könnyedén kezelheted, üléseket állíthatsz, klímát, multimédiát vezérelhetsz.

A hatalmas hajó, álló helyzetből szépen megindul, ezt biztosítja a 320 lóerő és a közel 700 Nm nyomaték, köszönhetően a tesztautónkban alkalmazott Brabus tuningnak. Rendelkezik tartalékokkal ha sietni kell, de nyilván egy erősebb motor jobban megindítaná a több mint 2 tonnás kasznit.  Alacsonyabb tempónál azonban, nagy gázadásra, még ez a hajtáslánc is könnyen túlkormányozottá teszi az autót. A kormánymű szépen reagál, valóban élmény vezetni a Mercedest, néha már-már elfeledkeztem az autó méreteiről. A 7 sebességes 7G-Tronic váltó jól teszi a dolgát, a sebességváltás gyors, az erőátvitel megszakadása szinte érezhetetlen, folyamatosan húz.

Ennél a limuzinnál a kényelem a fontos, az dominál. A lehető legjobb választás lehet a V6-os dízelmotor, ami benzineseket megszégyenítve duruzsol, bár az S500 még mindig az alapmodellek csúcsa. Az AMG pedig valóban egy másik világ. Vibrációnak, dízeles kattogásnak nyoma sincs, még a menet szél sem zavar be nagy tempónál. 130 km/h-ás sebességnél, autópályán egyébként simán eljártunk vele 7 literrel.

A Mercedes S-osztály egy kulturált, csendes, minden igényt kielégítő luxuslimuzin, amit tényleg azért terveztek, hogy a lehető legkényelmesebb módon juttasson el akárhova. Már az felejthetetlen élményt nyújt, ha elbújhatok, elsüppedhetek a végtelenül kényelmes ülésekben.  Fejlett, modern autó, minden kényelmi berendezéssel felszerelve. Akár sofőrként, akár utasként bármikor szívesen utaznék az S-osztályban.

A kérdés már csak az, hova van ennél feljebb az elkövetkezendő S szériában?

A tesztet készítették:

  • Aranyossy Medárd
  • Erős Márk

Kapcsolódó írások

Kémfotókon a négyajtós Mercedes-AMG GT
2017. május 09.
Kéretlen kamerák előtt pózolt végre a Panamera egyik legnagyobb ellenfele, a Mercedes-AMG GT, amiben a V8-as mellett hibrid motor is megbújik majd
Az új Maybach fényszórók képeket vetítenek az útra
2018. március 09.
Nem kevesebb, mint kétmillió pixeles alakzatokat tud az útra vetíteni az új Mercedes Maybach S-osztály. Nagyszerű kiegészítő vagy inkább teljesen szükségtelen?
Mercedes-AMG Project One prototípus versenypályán
2018. szeptember 20.
Lencsevégre kapták a Mercedes-AMG Project One-t, álcázva egy angliai tesztpályán. Ha minden jól megy, rövidesen már közútra is felmerészkednek a szörnyeteggel!
Mercedes-Benz, Klasszikus Mercedes, Mercedes-Benz H-osztály, 1934 130 H, 150 H, 1936 170 H, elölnézet
2018. november 14.
Meglepő, de a ma luxusszedánjairól és offroaderjeiről híres német gyártó a ’30-as években próbálkozott farmotoros típusokkal is. Ennek az újításnak az eredménye a rövid életű H-osztály.